3

انصاری: شبیخون فرهنگی واقعیت است

  • کد خبر : 160316
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: غربی ها ، خواب پریشانی برای جهان اسلام دیده اند و تجزیه تک تک کشورهای بزرگ اسلامی را در سر دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم گرامیداشت هفته معلم در شهرری ضمن تشریح جایگاه انسان در اسلام به نقش معلم در تربیت انسان اشاره کرد و گفت: انسان و جامعه قرآنی ، جامعه ای است که کارش با خواندن ، بیان ، قلم ، تعلیم و تعلم و تزکیه است.

وی افزود: ما باید آفرینندگی را بر پایه دانش و خرد انجام دهیم و هر نقصانی به عدم انجام وظایف ما برمی گردد.

ایرنا/معاون امور مجلس رییس جمهور اضافه کرد: اگر در اندیشه بشر ویرانی وجود دارد و اگر قرن ۲۱ دچار آشفتگی اخلاقی شده ، علت آن است که تکنولوژی بر اخلاق پیشی گرفته و ما به وظیفه عمران اندیشه و عقول به اندازه لازم اهتمام نکردیم.

وی ادامه داد: با کمال تاسف آنچه امروز از قرآن و سیمای مسلمین در جهان در حال ترسیم است ، این است که مروجان اسلام از صبح تا شب خشونت طلبان تروریست شده اند که به نام خدا سر می برند و با رمز الله اکبر خود را در مدرسه و بازار منفجر می کنند و با نام الله اکبر بر سر همنوعان خود بمب می ریزند.

انصاری گفت: امروز یمن با ثروت مسلمین و به دست خلبان های به ظاهر مسلمان ویران می شود و این روزها بدترین روزهایی است که به لحاظ عاطفی بر ما می گذرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: آمریکایی ها و اروپایی ها سال ها قبل برای دستیابی به اهداف شوم استعماری خود لشکرکشی مستقیم می کردند و هزینه های نظامی و انسانی داشتند اما امروز یاد گرفته اند . در آن سوی مرزها راحت نشسته اند و به وسیله مسلمین زیربناهای کشورهای اسلامی را نابود می کنند.

انصاری با بیان این که روزانه به طور متوسط ۲۰۰ مسلمان در اثر خشونت ها جان خود را از دست می دهند ، گفت: کشورهای غربی بعد از تخریب کشورهای اسلامی به عنوان ناجی وارد می شوند و کمپانی های آنها با دریافت پول مضاعف ، این زیربناها را می سازند.

به گفته انصاری ، جنایتکاران آمریکایی اتوکشیده مدعی حقوق بشر مساله تجزیه کشورهای اسلامی را مطرح می کنند و کسی نیست بپرسد که چرا اجازه می دهیم عراق را به سه کشور تقسیم کنند. مگر این کشور گوشت قربانی است و جهان اسلام صاحب ندارد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری با بیان این که خواب های پریشانی برای جهان اسلام دیده اند ، گفت: کشورهای غربی خواب تجزیه تک تک کشورهای بزرگ اسلامی را دارند و اگر امروز آل سعود ابزار آنها شده است ، بداند که خود روزی گرفتار همین نیروهایی می شود که مثل مار در آستین خود پرورش می دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر امروز شاهد وحشیگری هستیم ، اینها بذر وهابیتی است که ۶۰ – ۷۰ سال است آخوندهای وهابی در جهان اسلام آموزش داده و تکفیر و خشونت را در مدارس ترویج کرده اند.

وی با تاکید بر این که هشدارهای امام(ره) و دلسوزان نظام نادیده گرفته شد ، گفت: امروز پرورش دیدگان وهابیت همچون طالبان ، النصره و داعش مظهر اسلام خشونت گرا شده اند.

انصاری با اشاره به این که ریشه های این تفکر در ایران هم وجود داشت ، گفت: این ریشه ها به برکت انقلاب و نظام آموزشی از بین رفت. مگر غیر از این است که شهید مطهری به دست داعشی های اول انقلاب – فرقان – شهید شد. کسانی که حرفشان این بود که جواب قلم ، تفنگ است.

وی یادآور شد: آنها ، شهید مفتح و شهید مطهری را گرفتند ولی جمهوری اسلامی توانست این اندیشه را بخشکاند. اندیشه منافقین و فرقان عین همان جنایات داعش است که ریشه های آن در ایران خشکانده شد اما در کشورهای دیگر کسانی نبودند که با این تفکرات مقابله کنند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به از هم گسیختگی فکری ، فرهنگی و اخلاقی اظهار داشت: اگر امروز به هوش نباشیم با توسعه شبکه های ارتباطی ، نسل جوان و نوجوان ما به شدت تحت بمباران انواع آموزش های غیرمنطبق با فرهنگ ملی و دینی ما هستند و اگر دیروز سرداران دفاع مقدس برای پس گرفتن خاک مقدس از صدام جان باختند و شبانه روز بیدار ماندند؛ امروز سنگربانان مرزهای اندیشه و فرهنگ ، معلمان هستند که وظیفه سنگینی برعهده دارند.

انصاری یادآور شد: شبیخون فرهنگی که سال هاست مقام معظم رهبری درباره آن هشدار داده اند ، یک واقعیت است و اغراق نیست و ما موظف هستیم که سنگرها را در مقابله با آن مستحکم کنیم و این وظیفه ای بسیار سنگین است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر