2

زیباکلام: اصلاح طلبان نباید اشتباه مجلس ششم را تکرار کنند

  • کد خبر : 160368
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹

این استاد دانشگاه گفت: اصلاح طلبان نباید اشتباهی که در مجلس ششم مرتکب شدند را در مجلس دهم تکرار کنند اگر در آن مجلس به جای آقای کروبی، آقای هاشمی رفسنجانی رییس مجلس شده بود و اصلاح طلبان تندرو آن رفتار را با آقای هاشمی نمی کردند یقیینا مجلس ششم بسیار قدرتمندتر و نیرومندتر از مجلسی می شد که آقایان کروبی و محمدرضا خاتمی در راس مجلس بودند .

افق نیوز/ صادق زیباکلام،استاد دانشگاه تهران درباره سرلیستی عارف در انتخابات مجلس دهم،گفت:در شرایط فعلی ایران برای ما همین کافی است که آقای عارف اصولگرا نیست درواقع اصولگرا نبودن ایشان راباید داخل گیومه بگذاریم .

وی افزود:همان اعتقادی که بنده درباره آقای روحانی داشتم و ایشان را اصولگرا نمی دانستم ، آقای عارف را هم با همان ملاک و معیار اصولگرا نمی دانم بنابراین همین مساله کافی است که ایشان را به عنوان سرلیست  انتخاب کنیم .

این استاد دانشگاه اظهار داشت:اصلاح طلبان باید با تمام توان از سرلیستی عارف حمایت کنند لذا هرروش دیگری که غیرمسئولانه و از روی تندروی صورت گیرد باعث می شود جنبش دموکراسی خواهی به عقب برود.

وی افزود:ما باید در نظر داشته باشیم که اگر ما به آقای روحانی رای نمی دادیم  فقط به این دلیل که ایشان اصلاح طلب نبود امروز آقای قالیباف یا سعید جلیلی رییس جمهور می شدند بنابراین ما چاره ای نداریم و باید یاد بگیریم میلیمتری پیش برویم و همانطور که دیروز پشت آقای روحانی قرار گرفتیم و امروز هم همچنان پشت ایشان هستیم باید در انتخابات مجلس هم از آقای عارف حمایت کنیم چراکه برای ما همین کافی است که ایشان اصولگرا نیست.

زیباکلام درباره ریاست عارف در مجلس دهم ،ادامه داد:من فکر نمی کنم آقای عارف شانسی  برای ریاست مجلس داشته باشد البته اگر اصلاح طلبان بتوانند تعداد کرسی های خود در مجلس را زیاد کنند دراینصورت آقای عارف می تواند رییس مجلس دهم شود .

این تحلیلگر مسائل سیاسی درعین حال گفت:ما اصلاح طلبان همچنان نباید آقای ناطق نوری را تمام شده فرض کنیم باید مصرانه از ایشان بخواهیم در انتخابات حضور پیدا کند و سرلیست اصلاح طلبان شود .

وی تاکید کرد:اصلاح طلبان نباید اشتباهی که در مجلس ششم مرتکب شدند را در مجلس دهم تکرار کنند اگر در آن مجلس به جای آقای کروبی، آقای هاشمی رفسنجانی رییس مجلس شده بود و اصلاح طلبان تندرو آن رفتار را با آقای هاشمی نمی کردند یقیینا مجلس ششم بسیار قدرتمندتر و نیرومندتر از مجلسی می شد که آقایان کروبی و محمدرضا خاتمی در راس مجلس بودند .

منبع: آریا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160368

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر