6

این زن رقیب هیلاری است +تصویر

  • کد خبر : 160395
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵

کارلی فیورینا، مدیر اجرایی پیشین شرکت فن‌آوری اطلاعات هیولت پاکارد (HP) اعلام کرده است که برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه، وارد میدان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا می‌شود.

فیورینا به احتمال زیاد تنها نامزد زن مشهور از حزب جمهوری‌خواه برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود.

ایسنا/این احتمال کاندیداتوری فیورینا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی مطرح می‌شود که حدود یک دهه پیش روزنامه‌ی نیویورک تایمز نوشت، کارلی فیورینا یکی از نامزدهای قدرتمند برای احراز پست ریاست بانک جهانی به شمار می‌رود. از فیورینا در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۱۳۸۷ نیز به عنوان نامزدی از بخش خصوصی نام برده شد اما اندکی بعد، وی در این انتخابات به مگ ویتمن، رییس اجرایی سابق eBay و جان چمبرس، رییس اجرایی Cisco پیوست و از مک‌کین اعلام حمایت نمود. وی در سال ۲۰۱۰ هم نتوانست در انتخابات سنا آرای کافی به دست بیارد و شکست خورد.

 

بر خلاف اکثر نامزدهای دیگر که تصمیم خود درباره وارد شدن به رقابت انتخاباتی را در همایش‌های بزرگ اعلام کرده‌اند، فیورینا از تصمیم خود در یک برنامه بامدادی تلویزیونی که در سراسر کشور پخش می‌شود، خبر داد.

انتظار می رود بن کارسون، جراح مغز و اعصاب نیز به زودی نامزدی خود را در انتخابات اعلام کند. فیورینا و آقای بن کارسون هر دو افرادی تازه وارد به عرصه سیاسی آمریکا محسوب می‌شوند که انتظار می‌رود چهره‌های اصلی آن، سناتورها و فرمانداران فعلی و سابق باشند.

فیورینا زمانی که تصمیمش را از برنامه “صبح به خیر” شبکه ای بی سی اعلام می‌کرد، گفت که با فرایند تصمیم‌گیری اجرایی به خوبی آشناست. او همچنین به طور مستقیم از تنها زن معروفی که وارد عرصه انتخابات شده است، انتقاد کرد و گفت: از هیلاری کلینتون خیلی خوشم می‌آید اما او قابل اعتماد نیست.

او به عنوان مثال از مسائلی مانند استفاده کلینتون از یک سرور ایمیل خصوصی، حمله به سفارت آمریکا در بنغازی در ۲۰۱۲ و کمک‌های خارجی به بنیاد کلینتون یاد کرد که به گفته او، شفاف نیستند.

فیورینا سابقه فعالیت در موسسات دولتی را ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160395

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر