1

سایپا در خروج از بحران سریع تر از حد معمول، خود را بازیابی کرد

  • کد خبر : 160867
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به وجود ظرفیت های قابل توجه در صنعت خودروسازی کشور اظهار کرد: صنعت خودرو سال های سخت خود را پشت سر گذاشته و با تلاش تمامی کارکنان این صنعت، وارد مسیر رو به رشد شده است.

سیدرضا نوروززاده، معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم رونمایی از کامیون جدیدولوو FH500 شرکت سایپادیزل تصریح کرد: برگزاری مستمر جلسات شورای سیاست گذاری صنعت خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصمیمات اصولی و صحیحی که خروجی این جلسات را شکل داده موجب ایجاد ثبات و آرامش در این صنعت و گروه خودروسازی سایپا شده است.

وی در خصوص ادامه همکاری با خودروسازان خارجی تاکید کرد: کشورهای صاحب سبک در صنعت خودرو شناسایی دقیقی از بازار منطقه خاورمیانه و شمال افریقا داشته اند و به خوبی در جریان توانمندی و ظرفیت های منحصر به فرد صنعت خودروسازی ایران قرار گرفته اند، بر همین اساس تولید خودرو در کشور و حضور در بازارهای منطقه ای از طریق ایران را در دستور کار خود قرار داده اند و در صورت بهبود روابط سیاسی، سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای تولید محصول در ایران را هدف گذاری کرده اند.

نوروززاده در بخش دیگری از اظهارات خود با یادآوری مشکلات چند سال اخیر صنعت خودروسازی کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی های اقتصادی، اگر یک واحد تولیدکننده دچار مشکلاتی نظیر بحران صنعت خودرو در ایران شود خروج از این بحران بیش از یک سال و نیم به طول خواهد انجامید، اما با تلاشی که در صنعت خودروسازی به ویژه در گروه خودروسازی سایپا صورت گرفته، این مجموعه در مدت زمانی بسیار کمتر از حد معمول توانست خود را بازیابی کند.

وی در ادامه افزود: وجود توانمندی در زمینه تولید خودرو در داخل کشور موجب ایجاد یک مزیت قابل ملاحظه برای ایران شده و همین امر زمینه رشد و شکوفایی این صنعت را فراهم خواهد کرد.

وی از برنامه ریزی برای تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال خبر داد و افزود: علیرغم مشکلات چند سال اخیر که باعث کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در کشور شد، سال ۹۳ توانستیم تولید را به بیش از یک میلیون دستگا برسانیم و قصد داریم با اتخاذ سیاست های حمایتی و تسهیل کننده، فضا را برای تولید سه میلیون دستگاه در سال آماده کنیم، ضمن این که مطابق پیش بینی های صورت گرفته در سال جاری تعداد یک میلیون و چهارصد هزار دستگاه خودرو در کشور تولید خواهد شد.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به وجود توانمندی گروه سایپا در زمینه سیاست گذاری در بازار خودروهای تجاری کشور افزود: مجموعه سایپادیزل نیز مانند سایر شرکت های گروه توانسته خود را از بحران خارج کرده و همکاری مجدد خود با تولیدکنندگان جهانی خودروهای تجاری را از سر بگیرد که این موفقیت سرآغاز حرکتی نو در صنعت خودروسازی کشور خواهد بود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160867

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر