7

در جامعه غربی مادر بودن و تربیت فرزند تخریب می‌شود

  • کد خبر : 161
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۸:۳۶

زیرساخت فکری مغرب زمین اساساً‌ براساس سرمایه‌داری است بر این اساس نظام سیاسی طراحی شده در غرب نظامی لیبرالیستی تعیین شده است. عباسعلی عظیمی شوشتری اظهار داشت: زیرساخت فکری مغرب زمین اساساً‌ براساس سرمایه‌داری است بر این اساس نظام سیاسی طراحی شده در غرب نظامی لیبرالیستی تعیین شده است. افق – فارس :وی با اشاره […]

زیرساخت فکری مغرب زمین اساساً‌ براساس سرمایه‌داری است بر این اساس نظام سیاسی طراحی شده در غرب نظامی لیبرالیستی تعیین شده است.

عباسعلی عظیمی شوشتری اظهار داشت: زیرساخت فکری مغرب زمین اساساً‌ براساس سرمایه‌داری است بر این اساس نظام سیاسی طراحی شده در غرب نظامی لیبرالیستی تعیین شده است.
افق – فارس :وی با اشاره به تعریف جایگاه زن و مرد در چنین سیستم اجتماعی، اضافه کرد: با توجه به چنین وضعیتی، جایگاهی که برای زن در نظام اقتصادی تعریف می‌شود با یک تفکر ابزاری همراه است که پاسخگوی افزایش نیازهای مادی، اقتصادی و تبلیغی باشد.

* زیر ساخت اساسی جامعه در غرب متزلزل است

این استاد دانشگاه عنوان کرد: تعریف جایگاه زن بر اساس چنین دیدگاهی نمی‌تواند در قالب حضور زن در خانواده باشد چراکه وقتی نیروی تولید ثروت جامعه بخش عظیمی از وقت خود را صرف تربیت فرزندان و رسیدگی به همسر خود کند در نتیجه بخش از فعالیت‌های وی که می‌تواند موجب افزایش مصرف در جامعه شود کاملاً از بین خواهد رفت.

وی افزود: استقلال اقتصادی زن در تفکر غربی از این جهت مورد اهمیت قرار می‌گیرد تا از این طریق پایگاه و زیرساخت اساسی جامعه که خانواده است متزلزل شود؛ با چنین تعریفی هزره‌گی برای زن، درآمدزایی، استفاده ابزاری در تولید، حضور در آگهی‌های تبلیغاتی به منزله شغل و استخدام به عنوان منشی برای زن در دفتر کار برای جذب مشتری ارزش محسوب می‌شود اما مادری و خصوصیات اصلی زنانگی به عنوان عقب‌افتادگی مطرح است.

* غرب زنانگی زن را سرکوب می‌کند

عظیمی‌ شوشتری ادامه داد: تفاوت بنیادی نگرش غرب با اسلام در خصوص مسئله زن این است که غرب زنانگی زن را سرکوب و برای زنان مشاغل مردانه را مطرح می‌کند و تساوی زنان را در رسیدنشان به جایگاه مردان می‌داند ضمن اینکه مادری و همسری زن، سرکوب و تخریب و از وی برای کارهایی با ویژگی مردانه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای زن و جایگاه زنانگی اهمیت ویژه‌ای قائل است، گفت: اگر جهاد در میدان نبرد بر عهده مرد است، خانه‌داری زن نیز در حد مجاهدت در راه خداست؛ شهادت در عرصه نبرد عالی‌ترین مقام برای انسان شمرده می‌شود، زنی که در هنگام زایمان از دنیا برود مانند کسی است که در جبهه نبرد به شهادت رسیده است یا اینکه زنی که نیمه‌های شب به منظور شیر دادن کودکش از خواب برخیزد مانند کسی است که برای اقامه نماز شب برخواسته است.

* در جامعه غربی مادر بودن و تربیت فرزند تخریب می‌شود

این استاد دانشگاه بیان کرد: در جامعه غربی مادر بودن و تربیت فرزند تخریب و اشتغال زن در مشاغل مختلف ارزش محسوب می‌شود که طبیعتاً در چنین شرایطی زنانگی زن سرکوب می‌شود؛ براساس تفکر بنیادی غرب کسب ثروت به هر شکل، روش و قالبی امکان‌پذیر می‌شود و در این راستا زن از جسم خود برای تولید ثروت استفاده می‌کند و به عنوان جزیی از نیروی تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فصل سوم قانون اساسی یه مقوله زن پرداخته است، ادامه داد: باید ساختار‌های اقتصادی خود را براساس نگرشی که اسلام به زن دارد تعریف کنیم از جمله ساعت کاری زنان، روابط اداری و به کارگیری زنان در ساختار اداری ضمن حفظ شأن و استفاده از توانمندی‌های این گروه از جامعه تعریف شود و خانواده محور تمام امور و زن محور خانواده قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر