6

امام جمعه مشهد: نگران تئاترها هستم

  • کد خبر : 161021
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

امام جمعه مشهد گفت: امشب، شب مبعث گرامی پیامبر اکرم(ص) و نخستین شب نزول وحی بر پیامبر مکرم اسلام است؛ لذا امشب آغاز رسالت پیامبر برای ارشاد بشر است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه‌های اجتماعی افرادی که شما را در برابر قدرت‌یابی خود می‌بینند با شما دشمنی می‌کنند، لذا نظام رفتاری دینی دو آموزه در اسلام وجود دارد نخست اصلاح دشمن است که با برقراری ارتباطات سطح این دشمنی را پایین بیاورید.

خطیب جمعه مشهد افزود: همچنین برخوردهای چراغ خاموش راهکار دوم است، لذا در اینجا با موضع مقدمه‌چینی در درگیری نباید وارد شد چرا که در منطق سبک زندگی اسلامی محکوم است.
وی بیان کرد: امشب،شب مبعث گرامی پیامبر اکرم و نخستین شب نزول وحی بر پیامبر مکرم اسلام است؛ لذا امشب آغاز رسالت پیامبر برای ارشاد بشر است.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: بعثت رسول اکرم نقطه عطف زندگانی بشر بر روی کره زمین است لذا ایشان برای تمامی بشریت آمد‌ه‌اند تا دنیا تغییر کند.

وی با بیان اینکه پیامبر تنها مبلغ وحی نبود، گفت: رسول الله رسالت انسان‌سازی داشت لذا در جریان رهبری اسلام بعد از پیامبر، نیازمند تداوم وحی هستیم و آن بعثت پیامبر بعثت یک جریان انسان‌سازی در عرصه زندگی بشر بود که باید با مدیریت مدیر آسمانی به عنوان امام معصوم در جامعه ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت مبعث یک جریان است و اینگونه نیست که بعد از هزار و ۴۰۰ سال تنها حلال و حرام خدا را اجرا کنیم بلکه باید رسالت پیامبر را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه امام معصوم در غیبت هستند اما حجت این امام معصوم این انقلاب را به پیروزی رساندند، گفت: امام راحل این انقلاب را به پیروزی رساندند و نظامی در یک گوشه کره زمین تشکیل دادند که رسالت انسان‌سازی با این نظام صورت گیرد.

خطیب جمعه مشهد تاکید کرد: مردم هم برای این انقلاب از جان و مال خود سرمایه‌گذاری کردند لذا هدف از انقلاب اسلامی ایران و رسالت اصلی انقلاب، تحکیم ارزش‌های دین و ترویج آن در برابر جریانات ضدارزش است و کارگزاران نظام باید بدانند که رسالت اصلی نظام ما این است.

وی افزود: این نظام، نظام تسامح فرهنگی و راضی کردن یک عده لاابالی و  بی‌بند‌و‌بار نیست تا عده‌ای به‌نام برگزاری تئاتر، ناهنجاری‌ها و ضددینی‌ترین صحنه‌ها را به عرصه تئاتر آورند و وقتی می‌گوییم چرا؟ می‌گویند آزادی هنر است و مدافع آن می‌شوند.

وی ادامه داد: افراد بی‌حجاب‌ و بدحجاب در عرصه خیابان‌ها و مراکز عمومی کشور جریان دهن‌کجی به اسلام و انقلاب را اجرا می‌کنند و فحشا را توسعه می‌دهند و وقتی که از حجاب صحبت می‌کنیم عده‌ای با مسئولیت اجرایی مدافع بی‌حجابی می‌شوند که چرا می‌خواهید جلوی ولنگارها را بگیرید.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب بزرگترین حرکت فرهنگی است و حتی مقام معظم رهبری با بازدید از نمایشگاه، اصل قصه را تایید فرمودند اما نمایشگاه کتاب، میدان آزادی و جولان کتاب‌های کثیف مزدوران ضدانقلاب نیست.

امام جمعه مشهد با یاآدوری جریان توهین یک خواننده به امام هادی (ع) در چند سال پیش، خاطر نشان کرد: یک خواننده در آلمان چند سال پیش به عنوان اجرای برنامه هنری در کنسرت موسیقی به امام هادی (ع) توهین کرد و امروز آن شاعری که شعر این خواننده را سروده است، اشعاری نیز به عنوان توهین به مقدسات دینی و ائمه اطهار (ع) تنظیم و در کتابی چاپ کرده است و در نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران آزادانه این کتاب دست به دست می‌‌شود.

امام جمعه مشهد بیان کرد: ما چه ترسی از آمریکا و بی‌بند وبارها داریم که اینگونه امروز وارد عرصه تسامح فرهنگی شده‌ایم؟

وی افزود: دو هفته گذشته در دانشگاه‌های کشور مراسم معنوی اعتکاف برگزار شد و فضای معنوی در دانشگاه‌‌ها حاکم شد، اما هفته بعد جشنی با عنوان غذای‌ بین‌الملل با رقص و پایکوبی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که مسئولان ما از آن چشم‌پوشی کردند.

فارس/آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به مدیران و مسئولان کشور تاکید کرد: شما مدیر این نظام هستید، آقای رئیس دانشگاه؛ آقای وزیر ارشاد؛ آقای وزیر علوم؛ این مردم خون داده‌اند تا شما وزیر شده‌اید و وزارت شما بر روی سیل خون جوان‌های شهید استوار شده است اما چه ارتباطی با لامذهب‌ها دارید؟ این تسامح فرهنگی برای قشر متدین جامعه رنج‌آور است و هیچ توجیهی در برابر رسالت اصلی ما ندارد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بازدیدی که از نمایشگاه داشتند فرمودند من نگران گزارش‌هایی هستم که در باب برگزاری تئاترها به من می‌رسد، لذا مردم دنباله‌روی رهبری هستند اما برخی مسئولان در برابر نگرانی‌های رهبری بی‌‌تفاوت هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161021

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر