2

کدام تدبیر اجازه داد عوامل چانه‌زنی در مذاکرات در ابتدای کار دود هوا شود

  • کد خبر : 161057
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی که آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، نظراتش پیرامون روند طی شده در مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد. متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است: بسمه تعالی باتلاق مذاکرات خوش‌خیالی بعضی از مسئولین درخصوص امکان تعامل سازنده با آمریکا باعث شد […]

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی که آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، نظراتش پیرامون روند طی شده در مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد.

متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

باتلاق مذاکرات

خوش‌خیالی بعضی از مسئولین درخصوص امکان تعامل سازنده با آمریکا باعث شد به بحث مذاکراتی وارد شوند که طرف مذاکره اعلام کرد پذیرش مذاکره بخاطر فشارها بوده است.

نزدیک به ۲ سال است دولت لقمه در دهان را هم نمی‌جود و آن را معطل نتایج مذاکراتی کرده است که در بهترین نتایج متصوره فقط دفع شر است و خیر در آن نیست.

قرار بود مذاکره با ۱+۵ باشد که تبدیل شد به مذاکره با آمریکا؛ یعنی دشمن شماره یک ملت‌ها. قرار بود در این مسیر حرمت‌ها حفظ شود، شأن ملت بزرگ ایران ارتقاء یابد و با گفت‌وگو از هیبت و عزت ایران بزرگ حراست شود، قرار بود تحریم‌های ظالمانه که به عنوان سلاح کشتار جمعی از آن استفاده می‌شود یکباره در قبال امتیازهای داده شده لغو شود. اما هیچکدام از اینها نشد که نشد.

رئیس جمهور می‌گوید ساختار تحریم‌ها فرو ریخته و پایه‌های آن لرزیده، اما طرف مقابل می‌گوید حتی در صورت امضای توافق نهایی معماری و ساخت حقوقی تحریم‌ها باقی خواهد ماند. البته طرف مقابل می‌گوید گزینه نظامی هم همچنان روی میز است. گستاخی و تهدیدهای آمریکا پس از توافق ژنو و پس از آن لوزان، افزایش یافته است و سعی دارد از شبح تهدید بهره ببرد.

عده‌ای در باتلاقی فرو رفته‌اند که همه چیزشان را می‌گیرند؛ باید تاکید کرد که اولاً ورود به عرصه مذاکرات با آن خوش‌بینی به ضرر ما بود. دوماً نحوه ورود به مذاکرات آن هم آنگونه مستأصل و بدون هیچ پیش‌شرطی دست تیم را در مذاکره‌کننده را خالی خالی کرد.

در چنین شرایطی غنی‌سازی ۲۰% و مواد غنی‌شده ۲۰% که عامل نگرانی اسرائیل و آمریکا بود و می‌توانست برگ برنده در مذاکرات باشد مفت چنگ دشمنان شد.

کدام تدبیر اجازه داد عوامل چانه زنی در مذاکرات در ابتدای کار دود هوا بشود تا شاهد باشیم باتلاق مذاکرات عمیق‌تر شود. سریال امتیازگیری‌های مکرر آمریکا و امتیازدهی‌های طرف ایرانی بدون هیچ دستاورد قابل ذکری آغاز شد و این باتلاقی است که عده‌ای در آن گیر افتاده‌اند.

از یک طرف زیاده‌خواهی آمریکا تشدید گردیده و از طرف دیگر نگرانی از واکنش مردم به متن و نتایج مذاکرات روحانی را به سمت پنهان‌کاری سوق داده، غافل از آنکه بالاخره نطفه منعقده این مذاکرات روزی متولد خواهد شد و مردم معامله کننده منافع ملی را علی‌رغم هشدارهای فراوان نخواهد بخشید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر