7

ضرورت استفاده از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها برای ارایه وام ازدواج

  • کد خبر : 161243
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اینکه تعدای از بانک‌ها مانع ارایه وام ازدواج به جوانان می‌شوند، گفت: در این میان از دسترس‌ترین اقدام برای ارایه وام ازدواج استفاده از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها است.

محمد علی‌پور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ با تاکید بر ضرورت افزایش مبلغ وام ازدواج تا سقف ۱۰ میلیون تومان، گفت: ارایه وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج می‌تواند از محل قرض‌الحسنه بانک‌ها صورت گیرد، بدون‌شک پرداخت وام ازدواج از محل سپرده‌های بانک‌ها اقدامی است که می‌تواند به حل مشکل زوج‌های جوان کمک کند.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته ناگفته نماند در بودجه سال ۹۴، مجلس برای اشتغال جوانان بیکار و ازدواج آنها منابع مالی را در نظر گرفت زیرا اشتغال و ازدواج جوانان یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس به شمار می‌رود که در این میان بانک‌ها موظف هستند وام ازدواج به زوجین جوان ارایه دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها برای ارایه وام ازدواج، تصریح کرد: بانک‌ها عمدتا برای این سپرده‌‌ها تعهد مالی ندارند و هزینه‌ای متوجه بانک‌ها نیست و لذا می‌توان از این طریق وام ازدواج به جوانان ارایه کرد.

وی با بیان اینکه از دسترس‌ترین اقدام برای ارایه وام ازدواج استفاده از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها است، تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی نسبت به ارایه وام ازدواج به جوانان بسیار جدی است و این معضل را با تمام توان پیگیری می‌کند تا جایی که نشست‌های مختلفی را به همراه رئیس بانک مرکزی، و وزیر اقتصاد برگزار کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،  یادآور شد: به نظر می‌رسد منافعی درکار است که بانک‌ها تلاشی برای ارایه وام ازدواج به جوانان نمی‌کنند اما مجلس به عنوان دستگاه نظارتی رصد کرده تا نتیجه مطلوب حاصل شود، اگر در این میان مشاهده شود که برخی‌ها از سوی بانک‌ها عمدا اقدامات کارشکنانه برای عدم ارایه این وام‌ها انجام می‌دهند به طور حتم با آن برخورد خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161243

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر