5

طرح سئوال از شهردار حق شوراست/کمبود هتل از مشکلات اصلی تهران است

  • کد خبر : 161557
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

شهردار تهران در جلسه شورای شهر با بیان این که برخی از تخلفاتی که درباره هتل اسپیناس۲ عنوان شده، ۹ ماه پیش به سازنده از سوی شهرداری ابلاغ شده است، گفت: بازنگری هایی در این تخلفات انجام گرفته است.

جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با پیشنهاد نامگذاری معبری به نام مهران دوستی گوینده با سابقه رادیو آغاز شد.

مجتبی شاکری، رییس کمیسیون نامگذاری شورا ضمن تسلیت به دلیل درگذشت مهران دوستی روایت گر پیروزی های جنگ تحمیلی اظهار داشت: به پاس زحمات این بزرگوار نامگذاری معبری را به نام وی درنظر خواهیم داشت.

موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، سوال ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از شهردار بود که به موضوع هتل اسپیناس ۲ اختصاص داشت.

قناعتی در ابتدای جلسه با قرائت متن سوگند اعضا پرسش خود را مطرح کرد و گفت: با جذب توریست برای اشتغال زایی مخالف نیستیم اما در مورد تذکر به شهرداری در مورد تخلفات اسپیناس ۲، اولین تخلف پلاک ساختمان بود که که با پرونده هم خوانی نداشت.

وی ادامه داد: دوم مجوزهایی است که با توجه پهنه تعریف شده به این مکان داده شده است وتخلف دیگر آن که مجوز ساخت طبقات ۱۸ تا ۲۰ بوده که توسط منطقه صادر شده و مجوز کمیسیون ماده ۵ را ندارد. همچنین طبقات ۱۷ به بالا تاییدیه آتش نشانی را ندارد که در  پرونده این پروژه است.

در ادامه شهردار تهران به  ابهامات مطرح شده پاسخ داد و گفت: سوال و استیضاح حق قانونی عضو شورا است؛ چرا برخی ها این موضوع را سیاسی و جنجالی اش می کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه برخی از اشکالاتی که توسط اعضای شورا مطرح شده وارد است و ۹ ماه قبل این تذکرات به صورت کتبی به سازنده ابلاغ شده و مورد بازنگری قرار گرفته است، گفت: باید اجازه داد بخش خصوصی وارد هتل‌سازی شود. در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی تهران بعد از آلودگی هوا و ترافیک، کمبود هتل است و یکی از کمبودهای گردشگری در تهران است.

قالیباف با بیان اینکه تسهیلات بسیاری برای ساخت هتل‌ ارائه شده است، گفت: حتی وامی که برای ساخت به هتل‌سازان داده می‌شود، چهار درصد است؛ یعنی وام قرض‌الحسنه که این نشان از لزوم توجه به این بخش دارد.

وی گفت: پس از این تذکر و خواندن گزارش‌هایی که در این خصوص برای ما تهیه شد، متوجه شدیم این هتل از لحاظ نما، ساخت و مهندسی یکی از ساختمان‌هایی است که می‌توان به آن افتخار کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر کمیسیون ماده ۱۰۰ در خصوص تخلفات حکم تخریب دهد، ما نیز آن را تخریب خواهیم کرد، گفت: از اینکه نمایندگان شورا، حساسیت‌های لازم را در این رابطه دارند تشکر می‌کنیم اما مدیران میانی ما در این زمینه کم کاری و کوتاهی نکردند. ۳۰۰ متر تخلف در ۶۹ هزار متر مربع بنا، یعنی تخلف در حد دهم درصد که امری طبیعی است.

مهر/ ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به شهردار تهران گفت: ما با ساخت هتل و شهرسازی و پویایی مشکلی نداریم، مشکل ما عدم حرکت بر اساس ضوابط و مقررات است. ما نباید فراتر از قانون در این حوزه ورود پیدا کنیم. در حال حاضر بحث ۳۰۰ متر تخلف نیست، بلکه ۱۳۰۰ متر تخلف است. آن ۳۰۰ متر متعلق به دو سال گذشته بوده که عدم خلافی آن نیز صادر شده است. پرونده کمیسیون ماده ۱۰۰ این بنا ۱۳۰۰ متر است.

وی با اشاره به اینکه اگر مهلت یک هفته‌ای به من داده شود، نقشه‌برداران مشخص می‌کنند ۱۰ هزار متر در این بنا اشتباه صورت گرفته است و نقشه عدم خلافی مربوط به دو سال گذشته است.

قناعتی تاکید کرد: من مشکلی با تعداد طبقات این هتل ندارم، اما مجوز ساخت طبقه ۱۸ و ۱۹ را شهرداری صادر کرده که شهردار منطقه این حق را ندارد و باید کمیسیون ماده ۵ آن را صادر کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر