2

تک نرخی شدن بنزین در دولت نهایی شد

  • کد خبر : 161583
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

مصوبه تک نرخی شدن بنزین خودروهای شخصی و موتور سیکلت‌ها در دولت نهایی شد و بزودی اجرایی می‌شود.

 

فارس: با وجود ورود به خرداد ماه سهمیه جدید در کارتهای سوخت شارژ نشد و پیگیری‌های رسانه‌ها شائبه تک نرخی شدن بنزین را برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها تقویت کرد.

اگرچه این کار دولت موجب شد تا رسانه ها سناریوهای مختلفی را بررسی کنند اما وزیر نفت شب گذشته در حاشیه جامعه انجمن مهندسی در جمع خبرنگاران اعلام کرد وضعیت قیمت و سهمیه بنزین تا ۳ روز آینده تعیین تکلیف می شود.

از سوی دیگر مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز در جمع خبرنگاران آبادانی گفته بود احتمال اینکه سهمیه بنزین خودروها دیگر واریز نشود زیاد است.

در ادامه این موضعگیری ها پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی است که دولت به احتمال بسیار قوی دیگر تصمیم به واریز سهمیه بنزین خودروهای سواری شخصی و موتور سیکلت ها ندارد و احتمال تک نرخی شدن بنزین در روزهای آتی قوت گرفته و بنزین از این پس با نرخ ۱۰۰۰ تومان در هر لیتر عرضه خواهد شد.

این تصمیم دولت در حالی اخذ شده است که با آغاز نظام سهمیه بندی بنزین به گفته آمار و اطلاعاتی که در اختیار مجموعه وزارت نفت قرار دارد شاهد کاهش مصرف بنزین در کشور بودیم و اگر نظام سهمیه بندی اجرا نمی شد امروز مصرف بنزین کشور به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز می رسید.

این اقدام دولت در راستای جبران کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته و برای دولت ۴۰۰۰میلیارد تومان درآمد ایجاد می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161583

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر