2

راه‌اندازی شش شرکت بزرگ فناور در مرکز رشد پژوهشگاه ابن‌سینا

  • کد خبر : 161600
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱

رییس پژوهشگاه ابن‌سینا با تأکید بر اهمیت توسعه فناوری در حوزه تولید مثل، از راه‌اندازی شش شرکت بزرگ فناور در مرکز رشد این پژوهشگاه خبر داد.

دکتر محمدمهدی آخوندی در حاشیه اولین کنگره بین‌المللی تولید مثل در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری ایسنا با اشاره به توسعه فناوری‌های مرتبط با تولید مثل در دنیا، بررسی آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و فناورانه تولید مثل را یکی از اهداف مهم نخستین کنگره بین‌المللی تولید مثل که از دوم خرداد تا چهارم خرداد ماه برگزار می‌شود، برشمرد.

وی افزود: در چند دهه اخیر شاهد توسعه فناوری‌های تولید مثل در زمینه‌های مختلف انسانی و دامی در دنیا و از جمله ایران هستیم.

آخوندی توسعه صنعتی حوزه‌های تشخیصی درمان ناباروری و انعکاس آن در ارائه خدمات درمانی در این حوزه را از دستاوردهای این پیشرفتها نام برد و اظهار داشت: در ایران پس از آن که در حدود ۲۰ سال قبل لقاح خارج رحمی ارائه شد با گسترش آن در حال حاضر بیش از ۵۰ مرکز درمان ناباروری ایجاد شده است.

وی با اشاره به توسعه مراکز تحقیقاتی در حوزه ناباروری و تولید مثل خاطرنشان کرد: در کنار این توسعه با راه‌اندازی هشت نشریه تخصصی مطالب علمی و آخرین یافته‌های این حوزه منتشر می‌شود.

رییس پژوهشگاه ابن‌سینا ایجاد بورد بیولوژی تولید مثل در وزارت بهداشت را از دیگر اقدامات توسعه‌ای در این حوزه ذکر کرد و یادآور شد: با راه‌اندازی رشته‌های دکتری تولید مثل در حال حاضر بیش از ۱۳۰ دانشجو پذیرفته شده است.

وی ایجاد انجمن‌های مختلف در حوزه ناباروری و تولید مثل را از دیگر اقدامات توسعه‌ای در حوزه‌های مرتبط با تولید مثل نام برد و ادامه داد:‌ علی‌رغم این اقدامات توسعه‌ای تا کنون انجمنی که بتواند همه ساله با گردهم آوردن محققان و دانشمندان اقدام به ارائه آخرین دستاوردها در این حوزه کند، وجود نداشت که در این زمینه از اوایل سال ۹۱ اقدام به راه‌اندازی انجمن جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل کردیم.

رئیس انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران خاطرنشان کرد: این انجمن پس از گذشت سه سال از فعالیت، اولین کنگره بین‌المللی تولید مثل را امسال برگزار کرد تا آخرین دستاوردهای محققان در این حوزه را ارائه دهد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی تولید مثل خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بیش از شش استان شعب انجمن علمی جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران راه‌اندازی شده است.

رییس پژوهشگاه ابن‌سینا با ابراز امیدواری نسبت به این که کنگره بتواند در سالهای آینده ادامه یابد، یادآور شد: در این کنگره همکاری‌های خوبی با متخصصان رشته دامپزشکی که یکی از رشته‌های وابسته به وزارت علوم است صورت گرفت.

آخوندی پذیرش ۵۰۰ خلاصه مقاله و برگزاری ۳۰ کارگاه تخصصی را از اقدامات این کنگره نام برد و خاطرنشان کرد: ۳۰ کارگاه تخصصی همزمان با این کنگره برگزار خواهد شد که از این تعداد ۱۵ کارگاه به دلیل ماهیت و نیاز به آزمایشگاه و کار عملی دو روز قبل از کنگره در پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن‌سینا و دو پژوهشگاه دیگر برگزار شده است.

وی در ادامه با تاکید بر این که توسعه فناوری‌های تولید مثل از مهمترین فعالیت‌های پژوهشگاه ابن‌سیناست، یادآور شد: در این راستا اقدام به فعال‌سازی مرکز رشد این پژوهشگاه کردیم که بزودی شش شرکت فناور بزرگ در این مرکز رشد راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی این شش شرکت فناور قرار است خدماتی را در سطح ملی ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161600

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر