2

کبیر: جذب مربی خارجی برای تیم ملی ریسک است

  • کد خبر : 161643
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

پیشکسوت بسکتبال ایران می‌گوید جذب سرمربی خارجی برای تیم ‌ملی در شرایط کنونی ریسک بزرگی است.

اسدالله کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط تیم ‌ملی بسکتبال و سرمربی آن، اظها‌ر کرد: با توجه به زمان کوتاهی که تا جام ملت‌ها پیش‌رو داریم مربیان ایرانی بهترین گزینه برای هدایت تیم ‌ملی هستند. مربیان ایرانی به خوبی از بازیکنان شناخت دارند و نیازهایشان را می دانند. از نظر فرهنگی نیز شکی در استفاده از مربیان ایرانی وجود ندارد. به نظرم اگر از مربیان ایرانی حمایت کافی شود و اختیار لازم را داشته باشند می‌توانند از پس این کار برآیند.

پیشکسوت بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا مربی ایرانی با قبول هدایت تیم ‌ملی در شرایط کنونی ریسک نمی‌کند؟ تصریح کرد: ریسک این است که هدایت تیم ‌ملی را بر عهده یک مربی خارجی بگذاریم. زمانی وجود ندارد تا مربی خارجی کارش را آغاز کند. مربی ایرانی توانایی دارد و اکنون می‌تواند از این فرصت استفاده کند. اکنون فرصت خوبی ایجاد شده تا مربیان ایرانی خودشان را نشان دهند. می‌توانند از این شانس بهره ببرند و نتیجه‌ زحمت‌هایشان را ببینند. مگر باشگاه‌ها با مربیان ایرانی در باشگاه‌های آسیا قهرمان نشده اند؟ پس این توانایی در میان مربیان ما وجود دارد.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در پاسخ به این سوال که نگاه به مربی داخلی چطور باید باشد؟ تصریح کرد: به نظر من کمیته‌ مربیان و همچنین خود مربیان باید به این نتیجه‌ برسند که باید از هم حمایت کنند. ضعف از خودمان است و خودمان باید از سرمربی داخلی تیم ‌ملی حمایت کنیم. باید به مربی ایرانی اختیارهای لازم داده شود، از او حمایت شود و اگر نقاط ضعفی بود دوستانه و همکارانه بیان شود تا تیم ‌ملی ایران موفق شود و این طلسم شکسته شود تا همه بدانند مربیان ایرانی هم توانایی بالایی دارند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: به نظر من مهم‌تر‌ین نکته در حضور سرمربی ایرانی این است که فدراسیون میدان عمل به او بدهد، اجازه دهد کمک‌هایش را انتخاب کند دخالت در کارش نباشد و نظارت بر کارش داشته باشد. همان میدان عملی که به مربی خارجی داده می‌شود به مربی ایرانی هم بدهند تا موفق شویم.

کبیر در پاسخ به این سوال که آیا شانس کسب سهمیه المپیک را زیر ۵۰ درصد می‌بیند؟ گفت: بسکتبال ایران در آسیا جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر نیروهای کنونی تیم ‌ملی با آمادگی مطلوب به ر‌قابت‌ها اعزام شوند شانس اصلی قهرمانی هستیم. در کنار صمد نیکخواه بهرامی، کامرانی، حدادی و آفاق بازیکنانی همچون یخچالی و دیگر جوان‌های مهرام و د‌انشگا‌ه آزاد حضور دارند که عملکرد خوبی داشته اند.

کارشناس بسکتبال در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین نیاز این رشته را چه می‌بیند؟ تصریح کرد: اصلی ترین نیاز توجه به استان‌ها به خصوص استان‌های صاحب بسکتبال است. باید پایگاه‌های قهرمانی در تمامی استان ها فعال شود. هزینه مناسب در استعدادیابی‌ها انجام بگیرد تا با یک برنامه مدون در پنج سال آینده بتوانیم بازیکنان خوبی کشف و پرروش دهیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161643

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر