1

مسئولان دولتی برای شرکت در انتخابات تا ۲۸ خرداد استعفاء دهند

  • کد خبر : 161664
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

وزیر کشور گفت: این وزارتخانه در نظر دارد با توجه به دیگر منابعی که دولت در اختیار قرار می‌دهد انتخابات را با اولویت شهرهای بزرگ به صورت تمام الکترونیکی برگزار کند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه هفتاد و سومین جلسه شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا دولت نسبت به تأمین هزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور در برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی جواب مثبت داده است یا خیر،‌ اظهارداشت: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی پیشنهاد بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی به دولت ارائه کرده اما با توجه به وضعیت مالی دولت به نظر نمی‌رسد امکان تأمین تمام این اعتبارات وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اما وزارت کشور این آمادگی را دارد به هر میزانی که این اعتبارات اختصاص یافت با اولویت‌های شهرهای بزرگ انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کند.

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که برخی از این مهاجرین افغانستانی نسبت به وضعیتشان و حمایت وزارت کشور از آنها گله دارند نظر شما در این خصوص چیست، گفت: ما هفته گذشته در تهران اجلاس ۴ جانبه‌ای داشتیم که هم نماینده کمیسیار عالی سازمان ملل و هم نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان و همچنین وزیر مهاجرت افغانستان حضور داشتند که در آن جلسه تمام اعضاء از عملکرد ایران رضایت و تشکر داشتند.

وی با اشاره یه حضور رسانه‌ها در آن نشست، افزود: متأسفانه در رسانه‌های مختلف و همچنین در رسانه ملی به این مسئله اصلاً توجه نشد و بیان تشکر از سوی مقامات افغانستان و سازمان ملل دقیقاً همزمان بود با بیانیه احمد شهید که گفته بود ایران در خصوص پناهندگان رعایت حقوق بشر را ندارد که به نظر من حرف باطلی است وقتی وزیر افغانستان بارها از عملکرد ایران تشکر می‌کند و سازمان ملل نیز این تشکر را دارد بیان آن مسئله توسط احمدشریف یک مسئله باطلی است.

وزیر کشور ادامه داد: انتظار ما از رسانه ملی این بود که وقتی این افراد حضور پیدا می‌کنند و مصاحبه و اظهارنظر می‌کنند و از عملکرد ایران تشکر دارند باید اظهارنظر آنها پخش شده و در برنامه‌های ویژه رسانه ملی حضور پیدا می‌کردند تا این اطلاع و آگاهی را بدهند زیرا ایران اولین کشوری است که بالاترین خدمات را به مهاجرین می‌دهد.

رحمانی فضلی همچنین تصریح کرد: خواسته ما در آن جلسه این بود که افراد غیرمجاز باید ساماندهی شوند و افراد مجاز هم باید در یک دوره زمانی مشخص و مورد توافق دو طرف مقدمات کار برای بازگشت به کشورشان فراهم شود.

رحمانی‌فضلی همچنین در خصوص امنیت مرزهای کشور نسبت به حضور گروه‌های تکفیری، تروریستی در کشورهای همسایه گفت: موضوع داعش به عنوان یک جریان و فرقه انحرافی آسیب‌های اقتصادی، سیاسی و کالبدی را به شهرهای عراق، سوریه و یمن وارد کرده که از چشم هیچ‌ کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به همجواری ایران با عراق و سایر کشورها ارتقای مرزهای کشور ضروری است، تصریح کرد: ما تسلط کاملی بر مرزهای کشور داریم و هیچ حادثه امنیتی در مرزها روی نداده است.

وزیر کشور تأکید کرد: ما قبلاً هم اعلام کرده بودیم که اگر این گروه‌های تروریستی و تکفیری به ۴۰ کیلومتری مرزهای ایران نزدیک شوند ما اقدامات لازم را برای مواجهه با آنها انجام خواهیم داد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه کشورهای منطقه باید با همکاری یکدیگر نسبت به این موضوع اقدام کنند، افزود: ورود و حضور نیروهای خارجی از جمله آمریکا به هیچ عنوان نتوانسته مانع پیشروی این نیروهای تروریستی شود زیرا نیروهای خارجی همواره به دنبال اهداف و مقصود خودشان بودند.

وزیر کشور همچنین درباره زمان استعفای مقامات دولتی که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را دارند، گفت: بر اساس قانون تمام مقامات دولتی که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند باید تا ۲۸خردادماه از سمت خود استعفاء‌ دهند.

رحمانی‌فضلی همچنین در پاسخ به این سؤال که درباره برخوردهای صلبی پیرامون جمع‌آوری ماهواره‌ها چه نظری دارید، گفت: این موضوع مصوبه مجلس و قانون است. برخوردهای صلبی در اموری که قانون آن را مشخص کرده و وظیفه‌ دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی است ما تلاش کردیم که با کمترین آسیب به افراد صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به نیروی انتظامی و وزارت کشور بگوییم قانون را اجرا نکنند.

فارس/وزیر کشور همچنین پیرامون اقدامات عملی اعضای شورای اجتماعی کشور در رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: ما باید دقت کنیم که همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به رفع و کاهش آسیب‌ها انجام بگیرد.

وی افزود: در این دو سال که بنده ریاست این جلسه را بر عهده داشتم دستگاه‌های اجرایی مختلف موضوعات مورد نظر خود را مطرح کرده و ما نیز نسبت به راه‌حل‌ها و چگونگی انجام آنها اقدام کرده‌ایم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: اگر جامعه و مردم امید به آینده‌شان تقویت شود و امیدوار باشند که دولت و حکومت نسبت به حل مشکلات آنها اقدام می‌کند که فعالیت دستگاه‌ها در معرض قضاوت آنها قرار بگیرد مطمئناً می‌توانیم گام مؤثری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.

وی همچنین تصریح کرد: در همین رابطه برخی اطلاع‌رسانی‌ها و آگاهی‌بخشی‌ها پیش از آنکه به مسائل امیدآفرین بپردازند به ضعف دستگاه‌های اجرایی و بزرگنمایی برخی موضوعات اقدام می‌کنند. البته انتقاد و بیان ضعف‌ها کار خوبی است اما بیان نقاط مثبت در حوزه‌های مختلف نیز باید صورت بگیرد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161664

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر