2

دیدگاه‌های مشابهی در خصوص ایران داریم

  • کد خبر : 161666
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

وزیر سابق خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید دیدگاه‌های این رژیم و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس درباره ایران یکسان است.

وزیر خارجه سابق رژیم‌صهیونیستی که در کابینه جدید بنیامین نتانیاهو سمت خود را از دست داده، می‌گوید تل‌آویو و شیوخ عرب دیدگاهی مشابه در قبال ایران دارند.

«آویگدور لیبرمن» که با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «من تلاش کردم به وزرای خارجه در سراسر جهان توضیح دهم که بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند تا صلح را در منطقه برقرار کنند، فراموش کردن ماست. همه پیشنهادات و ایده‌های آنها هیچ حاصلی جز خرابی نداشته است. دخالت نکنید. ما می‌توانیم به همراه عربستان سعودی، مصر و کشورهای حاشیه خلیج [فارس]، علیه ایران فعالیت کنیم. ما می‌توانیم با یکدیگر برای توسعه منطقه همکاری کنیم. ما با هم می‌توانیم جهان را تغییر دهیم».

لیبرمن درباره دیدارهای محرمانه خود با مقامات کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در اروپا اظهار داشت: «آن‌ها نیز وقتی در نشست‌های پشت درهای بسته قرار می‌گیرند، مانند ما سخن می‌گویند. وقتی با رئیس‌جمهور باراک اوباما نیز دیدار کردند، همان‌گونه درباره ایران صحبت کردند که ما سخن می‌گوییم، حتی با کلماتی تندتر. در حال حاضر، اختلاف‌نظری میان ما و آنها وجود ندارد».

وی در ادامه با بیان اینکه لازم است کشورهای عربی از مذاکرات محرمانه به روابط آشکار روی آورند، گفت: «البته این موضوع زمان می‌برد. آن‌ها در نهایت این کار را خواهند کرد، نه به خاطر ما، بلکه به خاطر منافع خودشان. آنها می‌بینند که در لیبی، سوریه و یمن در حال رخ دادن است. این چاقویی بر گلوی آنهاست. ما می‌بینیم که آمریکا با آنها چه رفتاری در پیش گرفته است. واشنگتن به متحدان خود خیانت می‌کند و ما هم همین کار را انجام می‌دهیم».

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی ادامه داد، اگر کشورهای میانه‌روی عربی می‌خواهند بقا داشته باشند، باید بجنگند. حمله هوایی کافی نیست. آنها باید زمینی نیز درگیر شوند.

فارس/لیبرمن در ادامه گفت معتقد است دولت آمریکا برای از سرگیری حضور خود در روند سازش با فلسطینی‌ها عجله‌ای ندارد. او در این رابطه گفت: «طی یکسال گذشته، آمریکایی‌ها منفعل بوده‌اند حتی جان کری وزیر خارجه آمریکا. او متوجه شده نمی‌تواند به هر چیزی دست یابد».

آویگدور لیبرمن در گفت‌وگو با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» دیدگاه خود را نسبت به جمعیت عرب اراضی اشغالی و رهبران سیاسی آنها ملایم‌تر کرد و در این باره اظهار داشت: «من با اعراب مشکلی ندارم. من با دیدگاه اسرائیل درباره آنها مشکل دارم. من معتقدم «ایمن عوده» رهبر حزب فهرست مشترک اعراب تهدیدی برای موجودیت ماست. عوده و «محمد برکه» رهبر حزب کمونیست عرب – یهودی موسوم به هاداش با لحن‌های متفاوت سخن می‌گویند اما آنها یکی و مثل هم هستند. آنها مانند حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد هستند».

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161666

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر