1

درخواست عمانی‌ها برای تولید محصولات ایران خودرو

  • کد خبر : 161676
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

رییس صندوق توسعه عمان خواستار راه اندازی خط تولید محصولات ایران خودرو در این کشور شد.

به گزارش ایکوپرس مهندس هاشم یکه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار حسان احمد رییس صندوق توسعه عمان ضمن استقبال از درخواست عمانی برای راه اندازی سایت ایران خودرو در این کشور گفت: در صورت توجیه اقتصادی و سرمایه گذاری های لازم، ایران خودرو تمایل به ایجاد سایت تولید محصولات خود در عمان و تامین بازارهای صادراتی منطقه ای از آن طریق را دارد.
وی افزود: ایران خودرو تمامی خدمات مهندسی و فن آوری را عرضه می کند و در عوض انتظار دارد سرمایه گذاری مالی از سوی عمان ارایه شود.
یکه زارع با اشاره به حسن روابط میان ایران و عمان، خواستار توسعه این روابط در سطح فعالیت های مربوط به صنعت خودرو شد و گفت: ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه، مایل است در عمان نیز فعالیت داشته باشد.
وی تمرکز بر خودکفایی و تولید داخل را یک مزیت در اقتصاد عمان دانست و گفت: در صورت توافق، سایت تولیدی با ظرفیت ۲۰ هزار دستگاه به صورت اس. کی. دی. در آن کشور ایجاد می شود که پنج هزار دستگاه از تولیدات آن در بازار داخل مصرف و  ۱۵ هزار دستگاه به کشورهای همسایه شامل یمن،سودان، اتیوپی، اریتره و سایر کشورها صادر خواهد شد.
حسان احمد رییس صندوق توسعه عمان نیز در این دیدار گفت: سطح فن آوری و سیستم های تولیدی در این شرکت بسیار بالاست.
وی سهم ایران خودرو از بازار داخل و برنامه توسعه صادرات این گروه صنعتی را قابل توجه توصیف و اظهار امیدواری کرد، تحریم ها هرچه زودتر برداشته شده و بازار صادراتی توسعه یابد.
علی علمی معاون صادرات ایران خودرو نیز در دیدار با رییس صندوق توسعه عمان، اشتغال ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را از نتایج راه اندازی سایت تولیدی ایران خودرو در عمان دانست و افزود: خط تولید ایران خودرو در عراق نیز با ظرفیت تولید هفت دستگاه در ساعت و ۱۵ هزار دستگاه در سال، فعال است و سرمایه گذاری آن توسط طرف عراقی انجام شده است. در این سایت نیز ۴۰ نفر ایرانی و ۲۰۰ نفرعراقی مشغول کارند.
علمی سرمایه گذاری لازم برای ایجاد سایت تولیدی در عمان را در صورتی که ۴۰ هزار دستگاه سی. کی. دی. تولید کند، ۱۰۰میلیون دلار ذکر کرد و خواستار تامین مالی ۹۰ درصد از سوی شریک عمانی و مابقی از سوی صندوق توسعه عمان شد.
وی تولید محصولات پایه گازسوز، بسته به نیاز بازار را از دیگر مزایای همکاری ایران خودرو در عمان دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161676

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر