2

بازداشت پسر شهردار تهران و فرمانده سابق نیروی انتظامی کذب است

  • کد خبر : 161690
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

سخنگوی دستگاه قضا گفت:باید تأکید کنم این مطالب کذب محض است و صحت ندارد بنابراین چنانچه شکایتی در این زمینه صورت گیرد به آنها رسیدگی می‌شود و جرم محسوب می‌شود.

افق نیوز/غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در هفتاد و نهمین نشست خبری خود با اشاره به عفوهای مناسبتی که به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و تأیید رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ انجام شده است گفت: ۳۹۳ زن در سال ۹۴ مشمول عفو قرار گرفتند و بیش از این تعداد نیز مشمول تخفیف قرار گرفتند.

وی در خصوص اخاذی از خانواده‌های متهمین با عنوان جعلی نیز گفت: متأسفانه تعدادی با عناوین جعلی از خانواده‌های متهمین اخاذی می‌کنند که این قضیه پیگیری می‌شود و این افراد شناسایی و دستگیر می‌شوند که در این زمینه ۵ نفر دستگیر شده‌اند که این افراد در بازجویی به سر می‌برند.

اژه‌ای همچنین با بیان اینکه از زمان نشست خبری تا کنون ۴ قاضی متخلف قوه قضائیه سلب صلاحیت قضائی شدند در مورد مسئولیت کامنت‌هایی که در سایت‌ها منتشر می‌شود نیز گفت: اگر چنانچه محتوای کامنت‌های منتشر شده در سایت‌ها مجرمانه باشد هم مدیر مسئول و هم فرد کامنت گذار مسئول خواهند بود؛ کامنت گذارهای سایت‌ها قابل شناسایی هستند.

محسنی اژه‌ای در خصوص برخی از شایعات مطرح شده در یک سری از سایت‌ها مبنی بر اینکه فرزند رئیس پلیس سابق در خصوص سوء استفاده مالی بازداشت شده و نیز در خصوص خبر دیگری مبنی بر اینکه فرزند شهردار تهران نیز با عناوینی مجرمانه دستگیر شده است ضمن تکذیب این خبرها تأکید کرد: این مطالب کاملاً کذب محض است و بنده عمدتاً این مطالب را در سایت‌های ضد انقلاب مشاهده کردم به عنوان مثال در یک جا نوشته شده بود پسر فرمانده سابق نیروی انتظامی دستگیر شده و همچنین در جای دیگر مطرح شده بود که فرزند شهردار تهران دستگیر شده است که باید تأکید کنم این مطالب کذب محض است و صحت ندارد بنابراین چنانچه شکایتی در این زمینه صورت گیرد به آنها رسیدگی می‌شود و جرم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر این باید توجه شود که نشر چنین مطالبی جرم است و تشویق اذهان عمومی تلقی شده و حتی به خود رسانه منتشر کننده این خبر ضرر می‌زند.

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی در خصوص معو قات بانکی تأکید کرد: مکرراً گفته‌ام که کسانی که معوقات بانکی دارند دو دسته هستند یک دسته معوقاتشان توجیه دارد و اینها هیچوقت تعقیب کیفیری نمی‌شوند چه بسا از ناحیه دولت به آنها کمک هم شود اما گروه دوم گروهی هستند که با زد و بند و پرداخت رشوه تسهیلاتی دریافت کردند که به صورت معوقه تبدیل شده که در این مورد با آنان برخورد جدی می‌شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه بانک مرکزی در این زمینه فعال شده اعلام کرد: ۱۰ نفر دیگر از کسانی که معوقه سنگین دارند دستگیر شده‌اند البته یک نفر با قرار وثیقه سنگین بالا هزار میلیاردی آزاد شده است.

وی در خصوص تخلفات مؤسسات مالی غیر مجاز و مشکلاتی که این مؤسسات برای مردم ایجاد می‌کنند گفت: کمیته فرا قوه‌ای برای رسیدگی به این امر تشکیل شده است؛ البته در مورد ورود مستقیم قوه قضائیه اگر چنانچه بانک مرکزی یا هر متولی دیگری در این مورد شکایت نکند ممکن است رسیدگی به این امر به درازا بکشد  بنابراین مواردی که بانک مرکزی احساس ورود تخلف کند نسبت به آنها شکایت می‌کند و حتای مواردی هست که دادستان به صورت مورد به آن وارد می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه افرادی که از قوه قضائیه می‌خواهند برای انتخابات آتی مجلس کاندیدا شوند چه ساز و کاری برای استعفایشان وجود دارد گفت هنوز زمان زیادی برای ثبت نام انتخابات وجود دارد و نیازی نیست که افرادی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند از هم اکنون استعفا کنند؛ البته از بین قضات کسانی بوده‌اند که بخواهند کاندیدا شوند اما برای استعفا هنوز وقت دارند.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص پرونده جیسون رضائیان نیز گفت: این پرونده هنوز رسیدگی نشده و در مورد اینکه آیا دادگاه آن علنی برگزار می‌شود یا خیر گفت قاضی پرونده باید نظر بدهد.

وی در ادامه گفت: دادگاه جیسون رضائیان با حضور وکیل و مترجم و بر اساس قوانین ومقررات و خود متهم رسیدگی می‌شود.

اژه‌ای در خصوص نظر دستگاه قضا در خصوص ایجاد سازمان مبارزه با فساد با بیان اینکه ایجاد دستگاه متمرکزی در حوزه مبارزه با فساد را قبول داریم گفت: البته به نظر ما طرح اولیه مجلس در این زمینه ایراداتی داشته که در صورتی که اشکالات آن مرتفع شود از آن استقبال می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رئیس جمهوردر مرخصی به سر می‌برد یا خیر پاسخ گفت: محمدرضا رحیمی مرخصی نیست و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه با توجه به دستگیر دو کارگر کارخانه در ساوه آیا برخوردهای امنیتی با اعتراضات کارگری از سوی دستگاه قضا افزایش یافته است افزود: دستگیری دو فرد مورد اشاره ربطی به موارد امنیتی نداشته است و بنابراین چنانچه کسی جرمی مرتکب شودکه ضرورت بازداشت داشته باشند با آن برخورد می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه درپاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بعد از صدور حکم آقای اژه‌ای به عنوان معاون اول و ارجاع وظایف دادستان کل کشور به آقای رئیسی که تفویضی در اختیارات صورت گرفته است گفت: دادستان کل کشور به وظایف ذاتی خودشان با قوت و بهتر از دورانی که من دادستان کل کشور بودم رسیدگی می‌کنند منتهی ریاست قوه قضائیه مسائلی را به بنده به عنوان معاون اول تفویض کرده‌اند چرا که وظایف معاون اولی در قانون نیامده و ریاست قوه می‌تواند این وظایف را تفویض کند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه طی سال‌های اخیر برخی مسئولین اظهارات رهبری را به زعم خود تفسیر می‌کنند متذکر شد بیانات مقام معظم رهبری آنقدر شفاف هست که خیلی نیاز به تفسیر ندارد.

اژه‌ای همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا راجب آقای احمدی مقدم تحقیقی صورت گرفته است یا خیر گفت: کاملاً این امر را تکذیب می‌کنم و حرف‌هایی که راجب ایشان زده می‌شود اصلاً درست نیست.

سخنگوی دستگاه قضا در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود در مورد سرانجام رسیدگی قضائی پرونده کهریزک گفت: این پرونده دو بخش مربوط می شود که یکی مربوط به زندان بود و حکم قصاص هم در مورد داده شده بود که با رضایت این حکم تبدیل شد.

وی در ادامه گفت: آقایی که شما در سئوالتان اشاره کردید (مرتضوی) قراری در دادسری برایش صادر شد که نسبت به این قرار اعتراضی صورت گرفت و دادگاه اعتراض را پذیرفت بنابراین آن قرار نقض شد و پرونده مجدداً به دادگاه رفت که فکر می‌کنم خیلی دیگر زمان به اتمام آن باقی نمانده باشد چرا که پرونده در دادگاه، مطلع رسیدگی است.

محسنی اژه‌ای در پایان سخنانش با اشاره به اینکه طی نشست‌های خبری اخیرم مطلبی در خصوص لیست اموال دولت‌های نهم، دهم و یازدهم عنوان کرده بودم بیان داشت: در آن شرح داده بودم که از دولت دهم سه نفر از جمله آقایان ملک‌زاده، عزیزی و محمدزاده لیست اموالشان را ارائه نکرده بودند که از این بین آقایان ملک زاده و عزیزی لیست اموالشان را ارائه کردند.

نسیم/وی همچنین گفت: در توضیحاتم در مورد دولت یازدهم نیز گفته بودم که چهار نفر از افراد این دولت لیست اموالشان ناقص است که یک نفر لیستش را کامل کرد و هنوز سه نفر از دولت یازدهم باید لیست اموالشان را کامل کنند.

اژه‌ای در خصوص وقایع ورزشگاه تبریز و قطع ارتباط نیز گفت: اقداماتی در خصوص تخریب ورزشگاه و بعد از آن انجام شد و دادستانی به این بحث‌ها ورود کرد؛ البته دولت و وزارت ورزش نیز در حال پیگیری این قضیه می‌باشند اما در خصوص نامه دولت به قوه قضائیه چیزی مطرح نشده است.

اژه‌ای در مورد پرونده اسیدپاشی اصفهان نیز گفت: یک نفر به عنوان مضنون در این پرونده دستگیر شده ولی هنوز بررسی‌ها در مودر به استنباط نرسیده است.

وی با بیان اینکه پرونده مهاباد نیز در حال رسیدگی است بیان داشت: در مورد پرونده رئیس جمهور سابق نیز هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری با این مضمون که از زمان دستور قوه قضائیه مبنی بر منع انتشار تصویر و اخبار رئیس جمهور اصلاحات شاهد عملکرد خلاف دستور برخی از رسانه‌های اصولگرا و انتشار تصویر و مطلبی از فرد مذکور حتی در صدا و سیما بوده‌ایم گفت: اگر چنانچه خلاف دستور دادستان عملی صورت گیرد با آن برخورد می شود.

اژه‌ای در پایان در خصوص پرونده متهم نفتی نیز توضیح داد کیفرخواست آن صادر شده و این پرونده به دادگاه می‌رود که امیدواریم به این پرونده به زودی رسیدگی شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161690

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر