1

هیات رییسه مجلس ۲ تغییر داشت +نتایج

  • کد خبر : 161766
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

نعمتی و سبحانی نیا سال گذشته به عنوان نفرات آخر لیست منتخبان در انتخاب ناظران و دبیران هیات رییسه قرار داشتند که جای خود را به مصری و دستغیب دادند.

آخرین انتخابات هیات رییسه مجلس نهم با دو تغییر نسبت به هیات رییسه پیشین همراه بود که بر اساس آن، عبدالرضا مصری جانشین بهروز نعمتی و احمدرضا دستغیب جانشین حسین سبحانی نیا شدند.

به گزارش صراط، نعمتی و سبحانی نیا سال گذشته به عنوان نفرات آخر لیست منتخبان در انتخاب ناظران و دبیران هیات رییسه قرار داشتند که جای خود را به مصری و دستغیب دادند.

به جز این تغییر، رتبه بندی انتخابات امروز نسبت به سال گذشته تغییری نداشت.

نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با دستور کار برگزاری انتخابات هیأت رئیسه جدید مجلس نهم برای اجلاسیه چهارم به منظور انتخاب رئیس، ۲ نایب رئیس، شش دبیر و سه ناظر آغاز شد.

بر این اساس، علی لاریجانی و روح‌الله حسینیان نمایندگان قم و تهران کاندیدای ریاست مجلس شده بودند که علی لاریجانی با ۲۰۵ رأی، برای چهارمین سال فعالیت مجلس نهم در سمت ریاست مجلس ابقا شد.

روح‌الله حسینیان ۳۶ رأی به خود اختصاص داد.

۲۲ رأی نیز از مجموع ۲۶۳ آرای مأخوذه «سفید» اعلام شد.

علی لاریجانی چهار سال ریاست مجلس هشتم را نیز عهده‌دار بود که با ابقای مجددش بر کرسی ریاست مجلس نهم برای چهارمین سال متوالی، ریاست ۲ دوره مجالس هشتم و نهم را بر عهده داشته است.

علی لاریجانی در سال اول فعالیت مجلس نهم ۱۷۷ رأی، در سال دوم فعالیت مجلس نهم ۲۱۳ رأی و سال سوم فعالیت مجلس نهم ۱۸۷ رأی آورده بود.

ابوترابی‌فرد و باهنر نواب اول و ‌دوم مجلس شدند

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد و ‌محمدرضا باهنر به ترتیب با ۲۳۱ و ۱۹۲ رأی نمایندگان مجلس، به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه جدید مجلس برگزیده شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز خانه ملت و در ادامه رأی‌گیری برای انتخاب اعضای جدید هیأت رئیسه مجلس، نواب این هیأت را انتخاب کردند.

بر این اساس، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد با ۲۳۱ رأی و محمدرضا باهنر با ۱۹۲  رأی از مجموع ۲۶۴ آرای مأخوذه به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه جدید مجلس نهم برای چهارمین و آخرین سال فعالیت انتخاب شدند.

همچنین ۱۱ رأی سفید اعلام شد.

ناظران هیأت رئیسه مجلس انتخاب شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه انتخابات هیأت رئیسه جدید برای چهارمین و آخرین سال فعالیت پارلمان نهم از صبح امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی آغاز شده است.

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه با ۱۶۱ رأی، سیدشریف حسینی نماینده اهواز با ۱۶۰ رأی و محمد آشوری نماینده بندرعباس با ۱۵۳ رأی از مجموع ۲۶۵ آرای مأخوذه به عنوان ناظران هیأت رئیسه جدید مجلس برگزیده شدند.

دبیران هیأت رئیسه جدید مجلس انتخاب شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در ادامه انتخاب اعضای هیأت رئیسه جدید مجلس برای چهارمین و آخرین سال فعالیت بهارستان نهم، دبیران این هیأت را برگزیدند.

بر این اساس، ضرغام صادقی با ۱۵۳ رأی، محمدحسین فرهنگی با ۲۰۷ رأی، مهرداد بذرپاش ۱۵۰ رای، محمد دهقان با ۱۳۶ رأی، علیرضا منادی ۱۴۵ رأی و سیداحمدرضا دستغیب با ۱۳۶ رأی از مجموع ۲۶۷ آرای مأخوذه، به عنوان دبیران (منشی‌ها) هیأت رئیسه جدید مجلس نهم برگزیده شدند.

سیداحمدرضا دستغیب، حسین سبحانی‌نیا، علیرضا منادی، ضرغام صادقی، محمدحسین فرهنگی، محمد دهقان، جواد جهانگیرزاده، مهرداد بذرپاش، اسماعیل کوثری، جواد هروی و علی طاهری کاندیداهای تصدی پست‌های دبیری هیأت رئیسه جدید مجلس نهم برای چهارمین و آخرین سال فعالیت بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161766

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر