1

برای حل مشکلات نیازمند وحدت هستیم/ دوران افراطی‌گری سر آمده است

  • کد خبر : 161787
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

در داخل کشور نیازمند همدلی و همزبانی هستیم و هم باید در برابر توطئه دشمنان برای ایجاد ناآرامی در منطقه و ایجاد جنگ و خونریزی در کشورهای همسایه ایستادگی و مقاومت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در جمع مردم غرب استان تهران در ورزشگاه شهید ثمری ملارد با تبریک ایام شعبان، گفت: ماه شعبان ماه امید به آینده و ماه امید همه مستضعفان و مظلومان عالم به روز اجرای حق و عدل و صلح و دوستی در سراسر جهان است.

رییس جمهور افزود: در کشور علیرغم سختی ها و مشکلاتی که به دلیل معضلات اقتصادی و اجتماعی سال های گذشته داریم، امید مردم به آینده بالاتر رفته و حل و فصل مسائل و رونق اقتصادی در کشور سبب خواهد شد تا از مشکلات عبور کنیم.

وی ادامه داد: بی تردید برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم و ایجاد شغل برای نسل جوان و حرکت در مسیر توسعه صنعت و کشاورزی در سراسر کشور نیازمند جامعه آرام توأم با انسجام و وحدت هستیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما هم در داخل کشور نیازمند همدلی و همزبانی هستیم و هم باید در برابر توطئه دشمنان برای ایجاد ناآرامی در منطقه و ایجاد جنگ و خونریزی در کشورهای همسایه ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی گفت: مردم ایران با پیام ۲۴ خرداد سال ۹۲ به دنیا اعلام کردند که چهره ملت ما چهره صلح و عدالت با مردم جهان است و ما مصمم هستیم که مشکلاتمان با جهان را با منطق و استدلال و مذاکره به حل و فصل نهایی برسانیم.

دوران خشونت و افراطی گری به سر آمده است

وی با بیان اینکه  مردم ما به خوبی می دانند که با شعار و ادای جملات تند مشکلات جامعه حل و فصل نخواهد شد، گفت: مردم ما با صدای بلند و رفتار مستحکم به همه جهانیان اعلام می کنند که دوران خشونت و افراطی گری به سر آمده و همه باید با منطق و استدلال و تدبیر راه آینده خود را که مسیر توسعه است، طی کنیم.

حجت الاسلام روحانی گفت: دولت تدبیر و امید با یک تیم مذاکره قوی در صحنه جهانی هر روز قدم های جدیدی را برای احقاق حقوق ملت ایران برداشته و خواهند برداشت. علیرغم اقلیت بسیار کوچکی که بلندگوهای بزرگ را از دیگران عاریه کرده اند، اکثریت ملت ایران پشتیبان مسیر صلح و آشتی با جهان هستند.

تیم مذاکره کننده در صحنه جهانی هر روز قدم های جدیدی  را برمی دارد

وی تأکید کرد: ما مسیر خود را با حمایت مردم و با هدایت مقام معظم رهبری مثل ماه های گذشته به پیش خواهیم برد و همه جوانان عزیز و مردم استان تهران بدانند که مسیر ما در تحقق احقاق حقوق ملت ایران و پایان این راه پیروزی پرافتخار برای ایران خواهد بود.

روحانی گفت: ما در این مسیر قدم هایی را برداشته ایم و قدم های بعدی را هم خواهیم برداشت و عزت و سربلندی  و احقاق حقوق ملت ایران هدف نهایی در این مسیر خواهد بود که بدون حمایت مردم نمی توانیم به موفقیت نهایی برسیم. همین امید و حضور مردم باعث شده است که دولت در ۲۱ ماه گذشته در زمینه مسائل فرهنگی، رفاه اجتماعی و شکستن رکود اقتصادی قدم های موثری بردارد. در حال حاضر مردم ما شاهد یک ثبات و آرامش در بازار هستند و رونق تدریجی در اقتصاد را مشاهده می کنند.

راه پیشرفت و توسعه کشور ادامه پیدا می کند

رییس جمهور ایران اسلامی گفت: امسال علیرغم اینکه قیمت نفت کاهش پیدا کرده است اما با کمک ملت ایران راه پیشرفت و توسعه کشور را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد و تردیدی نداریم که با ایمان مردم به اهداف خود خواهیم رسید.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور افزود: در دو سال گذشته از لحاظ علم و فناوری، کشور پیشرفت های زیادی کرده و در سطح منطقه و جهان اسلام رتبه اول را دارا هستیم و این بدان معناست که کشور با امید بیشتر مسیر علم، ترقی و پیشرفت را طی کرده و طی خواهد کرد.

رییس دولت یازدهم یادآور شد: در دوران تبلیغات انتخاباتی قول داده بودم که سفر استانی خود به استان تهران را از غرب استان تهران آغاز کنم و خوشحالم که به یکی از وعده های خود عمل کردم.

شهرستان های استان تهران با مشکلات متعددی مواجه هستند

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم غرب استان تهران گفت: استقبال مردم خونگرم و دلاور شهریار، ملارد و قدس و اجتماع مردم در این ورزشگاه نشانه حمایت شما از خادمان ملت ایران است، البته در شهرستان های اطراف تهران علیرغم نزدیکی به تهران مشکلات فراوانی وجود دارد که باید این مشکلات حل و فصل شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در جلسه ای که در تهران با حضور وزرا و استاندار تشکیل دادیم مشاهده کردیم که مردم مشکلات فراوانی دارند و در این سفر اعلام می کنم وعده هایی که امروز داده می شود تا پایان سال ۹۵ عملیاتی می شود.

وی گفت: برای۲۰ طرح و پروژه تصمیم گیری و اعتباری بالغ بر ۶۴۲ میلیارد تومان برای تکمیل آن مدنظر قرار گرفت و برخی در سال ۹۴ و برخی در سال ۹۵ تکمیل و در اختیار مردم قرار می گیرد.

ایجاد تأسیسات فاضلاب در غرب استان تهران در دستور کار دولت است

روحانی عنوان کرد: امروز آغاز عملیات شهرک صنعتی شهریار به مساحت سه هزار هکتار آغاز شد و انشالله فعالیت عمرانی شهرک های صنعتی ملارد و صفادشت نیز همین امسال آغاز می شود.

رییس جمهور گفت: یکی از معضلاتی که هر سه شهرستان با آن مواجه هستند و باید آن را عملیاتی کنیم، ایجاد تأسیسات فاضلاب در شهر شهریار، شهرقدس و ملارد خواهد بود و تمامی این تأسیسات در سال جاری و سال آینده عملیاتی خواهد شد.

شهرستان های استان تهران از لحاظ مشکلات درمانی شرایط شایسته ای ندارد

وی با بیان اینکه شهرستان های استان تهران از لحاظ مشکلات درمانی شرایط شایسته ای ندارد، گفت:  هر یک از این شهرستان ها نیازمند یک بیمارستان مجهز است به همین خاطر یک بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی در شهریار ساخته و تجهیز می شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای ایجاد ساختمان های مورد نیاز وزارت بهداشت و برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان ها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

روحانی اظهار داشت: بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی در شهرستان ملارد نیز در دستور کار دولت قرار دارد و بیمارستان امام سجاد نیز بازسازی و تجهیز می شود.

باید وحدت و اتحاد میان مردم ایران حفظ شود

وی با اشاره به افتتاح رسمی مرکز تجاری ایرانی-اسلامی گفت: مرکز تجاری ایرانی-اسلامی در شهریار امروز رسما افتتاح می شود و ما امیدواریم این مرکز به عنوان الگویی برای سایر مناطق باشد و معماری سنتی و اسلامی را در سراسر ایران اجرایی کنیم.

رییس جمهور در خصوص مشکلات بخش ورزش در شهرستان های غرب استان تهران گفت: سالن ورزشی در شهریار و ملارد و استخر سرپوشیده در طی دو سال احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد چرا که نسل جوان ما باید با نشاط و سلامتی مسیر توسعه کشور را دنبال کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: در این سه شهرستان از مناطق مختلف با فرهنگ های گوناگون زندگی می کنند و باید همه به فرهنگ یکدیگر احترام گذاشته و وحدت و اتحاد و همدلی هر روز بین ما افزایش پیدا کند و ایران به الگوی همزیستی در منطقه بدل شود.

روحانی ادامه داد: امروز معضلات گوناگونی در کشورهای مختلف منطقه ایجاد شده و ایران باید الگویی برای وحدت و برادری باشد و به مظلومان منطقه کمک و یاری رساند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161787

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر