1

استانی شدن انتخابات؛ ۴ هفته دیگر درصحن/ تبادل نظر با شورای نگهبان

  • کد خبر : 161844
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

عضو هیات رئیسه مجلس، از بررسی «طرح استانی شدن حوزه های انتخابیه مجلس» در صحن علنی خانه ملت حداکثر تا ۴ هفته آینده خبر داد و گفت: در بررسی این طرح، به صورت مستمر با شورای نگهبان تبادل اطلاعات می‌شود.

ضرغام صادقی ، با اشاره به مطرح نشدن «طرح استانی شدن انتخابات مجلس» در جلسات هفته جاری مجلس شورای اسلامی و با یادآوری تعطیلی هفته آینده خانه ملت اظهار داشت: چند طرح از دوران مجلس پنجم تاکنون درباره استانی شدن انتخابات مجلس مطرح بوده و اشکالاتی از سوی شورای نگهبان نسبت به آنها گرفته شده که همکاران ما درصدد هستند تا با بررسی آن ایرادات، آنها در کمیسیون شوراها رفع کنند.عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: احتمالا مهمترین ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون شوراها مطرح و ظرف دو هفته آینده طرح استانی شدن نهایی می‌شود و حداکثر تا ۳ الی ۴ هفته آینده به صحن علنی مجلس می‌آید.

صادقی ادامه داد: تلاش بر این است که همزمان با بررسی طرح، اطلاعاتی به شورای نگهبان ارائه و نظر آنها گرفته شود و بخش اصلی تبادل اطلاعات نیز به این نکته اشاره می کند که طرح فعلی، آن طرحی نیست که در مجالس پنجم تا هفتم مطرح شده بود و تغییرات عمده ای در آن صورت گرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: به نظر من اگر این تبادل اطلاعات صورت گیرد و نظر شورای نگهبان دریافت شود، زمینه پختگی طرح و رای آوری بالای آن فراهم می شود.

منبع: مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161844

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر