1

انعقاد قرارداد جدید بین بنیاد و چینی‌ها برای ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال‌

  • کد خبر : 161879
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲

هم‌اکنون ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال فعال شده و تونل‌ها و پل‌های این قطعه نیز در حال ساخت و ساز است و مشکلات قراردادی که بنیاد مستضعفان با طرف چینی داشت، رفع و قرارداد جدید بسته شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس آخوندی در بازدید از آزادراه تهران-شمال، اوایل تابستان را زمان آماده شدن قطعه چهار این آزادراه اعلام کرد و گفت: متأسفانه این قطعه قبل از آماده سازی مورد بهره‌‌برداری قرار گرفت و هنگام بهره‌برداری در مرحله پیشرفت ۸۰ درصد و بدون ایمن‌ سازی کامل قرار داشت که خوشبختانه بر اساس برنامه‌ریزی جدید ۲۰ کیلومتر از آزادراه در حال آسفالت‌ریزی است اما پیش از این، قبل از آسفالت‌ریزی نهایی بهره‌برداری شده بود.

وی افزود: قطعه‌ای از آزادراه که در عید نوروز شاهد ریزش کوه بودیم ایمن‌سازی شده و سایر بخش‌های جاده نیز برای ایمن‌سازی بررسی شده است و هر جایی که احتمال ریزش کوه وجود داشت با بتن پاشی و میخ کوبی یا نصب سازه‌های بزرگ فلزی ایمن شده تا سنگ وارد جاده نشود.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت ایمن سازی در مسیرهای کوهستانی چون آزادراه تهران-شمال، افزود: ۵۵ میلیارد تومان برای این ۲۰ کیلومتر باید هزینه شود که تابه حال ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز هزینه می‌شود تا جاده آماده بهره برداری شود.
وی همچنین در بازدید از قطعه یک این آزادراه حدفاصل تهران تا شهرستانک گفت: هم اکنون ساخت قطعه یک فعال شده و تونل‌ها و پل‌های این قطعه نیز در حال ساخت و ساز است و مشکلات قراردادی که بنیاد مستضعفان با طرف چینی داشت رفع و قرارداد جدید بسته شده است.

آخوندی در ادامه از قطعه دو و یک آزادراه تهران شمال نیز بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ قرار گرفت.

افق نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161879

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر