1

رسوایی جدید دولت ترکیه

  • کد خبر : 161951
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

یک روزنامه ترکیه‌ای در سایت رسمی خود فیلم جنجال برانگیزی را درباره انتقال سلاح به گروه‌های مخالف سوریه منتشر کرده که بیش از پیش نقش آنکارا را در حمایت از گروه‌های تروریستی سوری آشکار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، روزنامه جمهوریت ترکیه، وابسته به اپوزیسیون این کشور صبح امروز (جمعه) فایلی ویدیویی از انتقال سلاح و مهمات برای گروه‌های مسلح در سوریه در سایت خود قرار داد که نشان می‌دهد دستگاه اطلاعات ترکیه درحال انتقال یک محموله بزرگ سلاح و مهمات از جمله موشک برای گروه‌های مخالف سوری است.
اقدام روزنامه جمهوریت واکنش سریع مقامات آنکارا را به دنبال داشت و بلافاصله این روزنامه به تروریسم متهم شد و تحقیقات با مسئولان آن درخصوص علت انتشار این ویدیو آغاز شد.
در این فایل ویدیویی، کامیون‌های حامل موشک و انواع گلوله دیده می‌شوند که برخی از این سلاح‌ها در جعبه‌هایی شبیه به جعبه‌های دارو جاسازی شده‌اند. مسئولان مختلف ترکیه تا این لحظه چندین بار صحت این ویدیو را زیر سوال برده‌ و آن را رد کرده‌اند.
سال گذشته پلیس ترکیه در دو حادثه جداگانه در شهرهای آدانا و هتای (در مرز سوریه) کامیون‌هایی را شناسایی کرد که گفته می‌شد سلاح و مهمات را به دست گروه‌های مسلح و تندروی فعال در سوریه می‌رساندند که بعدها مشخص شد این کامیون‌ها متعلق به دستگاه اطلاعات ترکیه بوده‌اند.
پلیس ترکیه بعدها ۴ دادستان و افسر ارتش این کشور را به جرم صدور دستور بازرسی این کامیون‌ها، بازداشت کرد. بیشتر رسانه‌های ترکیه نیز از پرداختن به این موضوع پیش از موضع‌گیری مقامات این کشور منع شدند.
این تحولات تنها یک هفته پیش از آغاز انتخابات پارلمانی ترکیه صورت می‌گیرد. قرار است این انتخابات در هفتم ژوئن آینده برگزار شود.
طبق دستور مقامات ترکیه، بررسی پرونده اسلحه‌ها و این کامیون‌ها از حدود چند ماه قبل ممنوع شد.
دولت سوریه همواره آنکارا را به حمایت نظامی از گروه‌های تندرو مخالف دمشق متهم می‌کند. بارزترین کمک اخیر ترکیه به تندروهای سوری، کمک به جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه برای کنترل بر استان ادلب است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=161951

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر