3

۸۰ درصد انار فردوس صادر می‌شود

  • کد خبر : 16211
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴

افق : استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۰ درصد انار شهرستان فردوس به کشورهای چین، کره و ژاپن صادر می‌شود.

به گزارش  افق از فردوس، قهرمان رشید صبح امروز در همایش ملی انار در شهرستان فردوس اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ هزار خانوار بهره‌بردار انار در شهرستان‌های فردوس، سرایان و بیرجند وجود دارد.
وی افزود: بیش از ۳۰ درصد انار استان و ۸۰ درصد انار شهرستان فردوس به کشورهای مختلف صادر می‌شود.
قهرمان رشید با اشاره به وجود ۶ هزار قنات در خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اثر خشکسالی‌های پیاپی بیش از ۹۰ درصد قنوات استان خشکیده و در حال خشکیدن است و میزان بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ میلی‌متر کاهش یافته است.
وی یادآور شد: استان خراسان جنوبی در رابطه با آب شرب و غیر شرب با مشکل مواجه است و در حال حاضر تعداد ۴۰۰ روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شود و برخی از کشاورزان نیز مزارع کشاورزی خود را با تانکر آبیاری می‌کنند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به کم آبی موجود در استان، باید به سمت توسعه کشت محصولات کشاورزی کم آب خواه پیش برویم و در کنار توسعه صنعتی به توسعه کشاورزی نیز توجه کنیم.
وی از تنظیم و تهیه اسناد توسعه شهرستان‌ها خبر داد و افزود: ضرورت این کار سبب شده است تا توسعه همه جانبه در استان به وجود آید.
رشید تصریح کرد: استان خراسان جنوبی دارای ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت انار است که از این میزان ۲ هزار هکتار مربوط به شهرستان فردوس با تولید ۱۱ تن در هکتار است.
استاندار خراسان جنوبی یکپارچه‌سازی اراضی و استفاده از آبیاری تحت فشار را از جمله اقدامات موثر در افزایش تولید محصولات کشاورزی دانست و یادآور شد: با استفاده از سیستم‌های آبیاری مدرن، حداقل ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.
وی از تاسیس کانون زرشک و عناب در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این کانون‌ها ملی است و هر تحقیق و پژوهشی در رابطه با عناب و زرشک در سطح کشور انجام شود، کانون آن در استان خراسان جنوبی است.
رشید افزود: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار از ۱۴۰ هکتار در سال ۸۴ به دو هزار و ۵۰۰ هکتار در سال ۸۹ رسیده است که این روند با توجه به کم آبی و خشکسالی باید افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16211

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر