4

نجفی: جاسوسی اسرائیل غیرمنتظره نبود

  • کد خبر : 162825
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵

نجفی تصریح کرد: این نشان می‌دهد، اطلاعاتی که به آژانس داده شده، غلط است. ما یک بار دیگر این موضوع را در نشست مطرح کردیم.

افق نیوز/سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای دشمنانی دارد به خصوص رژیم صهیونیستی، گفت: به همین دلیل آنها از هر تلاشی که بتوانند، فرو گذار نیستند و برای ما موضوع جاسوسی غیر منتظره نیست و نبوده است.

رضا نجفی سفیر و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت سازمان‌های جاسوسی از محل مذاکرات هسته‌ای در برخی از کشورهای اروپایی گفت: مذاکرات هسته‌ای دشمنانی دارد به خصوص رژیم صهیونیستی که نمی‌خواهد این مذاکرات موفق شود.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در وین افزود: به همین خاطر آنها از هر تلاشی که بتوانند، فرو گذار نیستند و برای ما غیرمنتظره نیست و نبوده است.
نجفی با تاکید بر اینکه مذاکره کنندگان در طول مذاکرات همه اقدامات احتیاطی را اتخاذ کرده و می‌کنند، گفت: موضوع جاسوسی مطرح شده برای ما غیر منتظره نبود.

ایران اتهامات بی اساس را به رسمیت نمی‌شناسد

سفیر و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اتهامات بی اساس و واهی تحت عنوان «ابعاد احتمالی نظامی» که مطرح می‌شود را به رسمیت نمی‌شناسد.
نجفی پس از پایان موضوع ایران در نشست شورای حکام گفت: بارها در موارد مختلف اعلام کردیم که اسناد درباره این ادعاها جعلی است و در جلساتی که با آژانس داشتیم این موضوع را همواره اعلام کرده‌ایم.
وی افزود: همچنین در نشست روز پنجشنبه به مورد اخیری که در دادگاه‌های آمریکا به عنوان عملیات و برنامه ملی رخ داده است، اشاره کرده و اینکه آنجا صراحت دارد که سازمان‌های جاسوسی علیه برنامه هسته‌ای ایران سند سازی می‌کردند و این را به عنوان  شاهدی بر صحت صحبت‌های ایران مطرح کردیم.
نجفی گفت: ما اعلام کردیم که اگر آژانس در صحت اطلاعات خود اصرار دارد چرا از پیشنهاد ایران در مورد سایتی در منطقه مریوان استقبال نمی‌کند.
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره گفت: در گزارش آژانس آمده که در منطقه مریوان، ایران فعالیت‌های ممنوعه انجام داده و وقتی اعلام کردیم که ما حاضریم آژانس را به منطقه مریوان ببریم و به هر نقطه‌ای که می‌خواهد دسترسی مدیریت شده بدهیم، آژانس هیچ پاسخی نداد.
نجفی تصریح کرد: این نشان می‌دهد، اطلاعاتی که به آژانس داده شده، غلط است. ما یک بار دیگر این موضوع را در نشست مطرح کردیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=162825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر