1

واگذاری سرخابی‌ها نیاز به قانون و طرح جدید ندارد

  • کد خبر : 163712
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

رئیس کمیسیون حمایت از تولید مجلس گفت:‌ واگذاری سرخابی‌ها نیاز به قانون جدید ندارد و طرحی در مجلس برای نحوه جدید واگذاری این دو تیم در کار نیست.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: واگذاری این دو تیم نیاز به طرح و قانون جدید ندارد و قانون طی سال‌های اخیر تکلیف را مشخص کرده است این دو شرکت دولتی نیز مانند دیگر شرکت‌ها می توانند واگذار شوند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه چهار دوره مزایده برای فروش این دو تیم انجام شده است، گفت: دارایی‌های این دو شرکت به همراه ساختمان، برند و زمین آنها برای مزایده تعیین شد اما به بهانه تایید نشدن اهلیت و صلاحیت تاکنون واگذار نشده است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: می‌خواستند از طریق خودروسازان این مشکل حل شود و این دو تیم به آنها واگذار شود، اما نهایتاً این کار صورت نگرفت.

فولادگر با تأکید بر اینکه طرح جدیدی در مجلس برای واگذاری سرخابی‌ها در کار نیست، بیان داشت: اینکه گفته می‌شود مسئولان سازمان خصوصی‌سازی منتظر طرح مجلس هستند درست نیست، قانون، نحوه واگذاری شرکت‌ها را مشخص کرده و طرحی در مجلس برای سرخابی‌ها اعلام وصول نشده و فوریتی نیز ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: از طریق اصلاح ساختار، ادغام، انحلال، پیمان مدیریت، اجاره و مذاکره می توان این دو تیم را واگذار کرد و غیر از قانون اصل ۴۴، سه سال است در قانون بودجه نیز واگذاری آنها مورد تأکید است.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید مجلس گفت: قانون برنامه پنجم تأکید می‌ کند دولت نباید در ورزش حرفه ای هزینه کند و اکنون پرداخت هزینه‌های این دو تیم خلاف قانون است، همچنین قرار بود تا پایان برنامه چهارم، این دو تیم تعیین تکلیف شوند و مشاهده می‌شود از سه محل،‌ خلاف قانون صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر