3

آمریکا بازنده اصلی مذاکرات هسته ای

  • کد خبر : 163828
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

قاطبه ملت به این نتیجه رسیده اند که آمریکایی ها به چیزی کمتر از فقر و نابودی ما رضایت ندارند و حتی اگر تمام پیچ ومهره های تاسیسات اتمی خودمان را هم باز کنیم آنها راضی نخواهند شد .

محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل رسانه در یادداشتی به موضوع “آمریکا بازنده اصلی مذاکرات هسته ای”پرداخت.

اتفاقی که هم اکنون شاهد آن هستیم این است که ملتی برای عقب نیفتادن از قافله پیشرفت و تکنولوژی اقدام به تحقیق و توسعه در خصوص استفاده از این نعمت الهی یعنی انرژی موجود در اتم کرده است و به مدد استعداد‌های موجود در کشور و با وجود سنگ اندازی ها و خلف وعده های کشور های خارجی خود را به وضعیت مطلوبی رسانده که می تواند در صورت ادامه این تلاش ها بخش قابل توجهی از نیازهای خود را در عرصه های گوناگون از این مسیر تامین نماید.

دشمنان این مرزو بوم به خوبی دریافتند که در صورت دستیابی ایران به این منبع انرژِی رویای دیرینه آنها یعنی بازگرداندن این کشور به جرگه کشورهای وابسته و گوش به فرمان , نقش بر اب خواهد شد و متحد شدند تا با بهانه جویی و غیر صلح امیز خواندن این فعالیت ها و تحریک افکار عمومی دنیا موجی از مخالفت با هسته ای شدن کشور را در داخل و خارج از کشورایجاد کنند و تا حدی می توان گفت که به نتیجه دلخواه خود نیز رسیدند و با هیاهو و هوچی گری از طریق رسانه ها این طور القا کردند که جمهوری اسلامی ایران در پی استفاده تسلیحاتی و غیر صلح امیز است .

در این بین امریکایی ها به دلیل از دست دادن منافع خود در منطقه  به واسطه تلاش های شبانه روزی در طول ۳۷ سال گذشته توانسته بودند بخشی از مردم در داخل کشور را نیز تا حدودی با خود همراه کنند و بودند افرادی که گمان می کردند مقصر اصلی دعوای ما و امریکا ما هستیم .

شاید بتوان گفت سرمایه اصلی امریکایی ها در مبارزه با جمهوری اسلامی ایران همین طیف قلیلی از مردم بود که به دلیل کاستی های موجود در داخل و بمباران شبانه روزی رسانه ها کمی تا قسمتی با آنها همراه شده بودند و به این باور رسیده بودند که دشمنی ما با امریکا و سرسختی ما در مقابل استکبار امری بی دلیل و بی منطق است و شاید بعد از اتفاقات مربوط به سال ۸۸ و همراهی رئیس جمهور امریکا با معترضین , اندکی محبت نسبت به رئیس جمهور امریکا نیز در دل برخی از جوانان ایجاد شده بود .

با روی کار امدن دولت جدید و انتخاب اقای ظریف به عنوان وزیر امور خارجه  دور جدیدی از مذاکرات هسته ای آغاز شد و این بار با سلوک منعطفانه تیم مذاکره کننده و لبخند های ملیح طرف ایرانی،  این گمان را برای کسانی که به عمق دشمنی غرب نسبت به ما ایمان نداشتند  تقویت شد که به زودی صلح و صفا برقرار خواهد شد و چرخ کارخانه ها و سانتریفوژها به طور هم زمان خواهند چرخید .
حساسیت موضوع مذاکرات و پیوند خوردن آن با زندگی و آینده مردم کشورمان باعث شد که موضوع هسته ای در صدر توجهات  مردم قرار گیرد و همه اقشار اخبار مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۵=۱ را دنبال کنند در این بین رهبر فرزانه انقلاب با تایید تیم مذاکره کننده و ابراز بی اعتمادی به طرف مقابل این امکان را فراهم کردند تا تیم مذاکره کننده با وجود مخالفت های داخلی از همه توان و ظرفیت خود برای یافتن راه حلی برای حل موضوع استفاده کنند .

با ادامه مذاکرات همان طیف متمایل به غرب و علاقمند به اوباما نیز که به زعم نگارنده سرمایه اصلی امریکایی ها در کشور بودند نیز اخبار مذاکرات را دنبال می کردند و با کمال ناباوری مشاهده کردند که هرچقدر تیم مذاکره کننده ما انعطاف و مهربانی به خرج می دهد طرف مقابل صحبت از گزینه های روی میز و دم از نامهربانی و ناسازگاری میزند  و حتی پا را فراتر از این نهاده و از یک تریبون رسمی مردم ایران را مردمی متقلب و فریبکار خطاب می کنند .

کوتاه سخن این که با توجه به برخی خسارت های احتمالی که از ناحیه اعتماد به آمریکایی ها به صنعت هسته ای کشورمان وارد شده است هم اکنون به نقطه ارزشمندی رسیده ایم که در بین هموطنانمان نوعی از وفاق و هم دلی کامل در خصوص عواقب خوش خیالی نسبت به اردوگاه استکبار و عمق خبث طینت آنها نسبت مردم کشورمان بوجود آمده است .

نتیجه این که  برباد رفتن سرمایه اصلی آمریکایی ها برای براندازی جمهوری اسلامی ایران  که در واقع حاصل ۳۷ سال تلاش شبانه روزی آنها بود آغاز گردید و امروز که کار نوشتن متن نهایی توافقنامه مراحل پایانی خود را می گذراند به جرات می توان گفت که از آن سرمایه اصلی تقریبا چیزی باقی نمانده است و قاطبه ملت به این نتیجه رسیده اند که آمریکایی ها به چیزی کمتر از فقر و نابودی ما رضایت ندارند و حتی اگر تمام پیچ ومهره های تاسیسات اتمی خودمان را هم باز کنیم آنها راضی نخواهند شد .

و همانا یاداور میشویم کلام خداوند را که در سوره مبارکه البقره  می فرماید:

وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلا نَصیرٍ﴿۱۲۰﴾

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.

و آخر این که شایسته است از همه کارشناسان , رسانه ها وخصوصا پایگاه های اینترنتی  که  با تلاش بی وقفه سعی کردند با تهیه گزارش , مصاحبه و نگارش مقاله و یادداشت ذهن ملت شریف را نسبت به واقعیت های موجود حساس و بیدار نگه دارند تشکر و قدردانی کنیم .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163828

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر