1

امیدواریم این سیر تکاملی برای عملکرد مطلوب دستگاه قضا ادامه پیدا کند

  • کد خبر : 163867
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

رئیس قوه قضائیه گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظایف متعددی برای دستگاه قضا در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه عصر امروز در حاشیه تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و در جمع خبرنگاران گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که مدنظر بنیان‌گذار کبیر انقلاب بوده وظایف زیادی برای دستگاه قضا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به جز رسیدگی به دعاوی و حل و فصل خصومات، در قانون اساسی برای دستگاه قضا وظایفی نظیر پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر اجرای درست قوانین و مواردی اینچنین در نظر گرفته شده است.

آملی لاریجانی تصریح کرد: موضوع احقاق حقوق عامه، افزایش آزادی‌های مشروع و همچنین بحث نظارت و بازرسی نسبت به دستگاه ‌های اجرایی فراتر از فصل خصوماتی است که به عنوان وظیفه دستگاه قضا مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس قوه قضائیه گفت: حضرت امام در اوایل انقلاب با تهییج انگیزه عده فراوانی از روحانیون فرموده بودند که قوه قضائیه اگر در کشور سالم و صالح باشد بقیه بخش‌های کشور هم سالم و صالح می‌شود، این امر نشان دهنده درجه بالای اهمیت دستگاه قضایی است.

وی تأکید کرد: از ابتدای انقلاب دستگاه قضایی با معماری شهید بزرگوار آیت‌الله بهشتی و تلاش مقام معظم رهبری دائما در سیر تکاملی بوده اما به طور قطع تا رسیدن به نقطه تعالی فاصله داریم، زیرا مردم باید دستگاه قصایی را ببینند که به آن اطمینان داشته باشند و از دیدن آن احساس آرامش کنند و بدانند که اگر کسی حقی از او ضایع شد می‌تواند به حقش برسد.

رئیس دستگاه قضا گفت: ما معتقدیم مراجعه مردم به دستگاه قضایی روزافزون شده و امروز که من در خدمت شما هستم قریب ۱۵ میلیون پرونده وارده سال ۹۳ در مجموع محاکم و اجرای احکام بوده که این نشانگر اعتماد مردم به دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد: ما از این جهت هم خوشحالیم که کارمندان و قضات در حال تلاش مضاعف هستند و در کنار این موضوع بیش از میزان وارده مختومه داشته‌اند.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: امیدواریم این سیر تکاملی برای عملکرد مطلوب دستگاه قضا ادامه پیدا کند و این در حالی است که نظارت‌ها بر فعالیت دستگاه قضا تشدید شده و در عین حال به کاستی‌های فراوان اذعان داریم و نیروی انسانی کافی نداریم، باید از جهات مدیریتی هم تلاش بیشتری داشته باشیم و امیدواریم در این مسائل که حرکت‌مان رو به حلو بوده این حرکت همچنان ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سؤال که برای افزایش جلب اعتماد مردم و رسیدن به نقطه مطلوب چه کاری باید انجام دهیم، گفت: اقدامات بسیار متعددی باید انجام شود که بخشی از آن را در گزارش اول هفته گذشته به مردم اعلام کردیم و بخشی دیگر را هم در همایش فردا خواهیم گفت.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: دوستان و همکاران ما در نواحی مختلف تلاش بسیاری کرده‌اند تا دسترسی مردم به خدمات قضایی افزایش پیدا کند و این در حالی است که ما باید تا پایان سال ۹۴، حدود ۴ هزار نفر نیرو جذب کرده باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163867

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر