1

فعالیت پژوهشگاه شاخص پژوه در دانشگاه اصفهان قانونی است

  • کد خبر : 164411
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

پرفسور حسنعلی غیور گفت: غرض ورزی های فعلی برخی افراد در دانشگاه اصفهان مانع فعالیت های شفاف پژوهشگاه شاخص پژوه در حوزه توسعه علم و پژوهش در کشور شده است.

 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه شاخص پژوه، پرفسور حسنعلی غیور با اشاره به اینکه مصوبه شورای گسترش آموزش عالی مصوبه ای بدون در نظر گرفتن اطلاعات و با غرض ورزی هایی همراه است گفت: مصوبه این شورا نیاز به بررسی حقوقی دارد و به نظر می رسد از جهات مختلفی دارای مشکل است.
استاد تمام سابق دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه حساسیت های لازم در خصوص تحصیل و تدریس در این پژوهشگاه تا به این لحظه رعایت شده است ادامه داد: اساتیدی که در این پژوهشگاه مشغول به فعالیت هستند از بهترین اساتید علمی کشور هستند که رتبه علمی آنان اکثرا استاد تمام است و کلاسهایی نیز که در این پژوهشگاه برگزار می شود به صورت علمی و با دقت نظر لازم انجام می شود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر در هویت و مشروعیت علمی این پژوهشگاه حرفی در میان بود، دهها استاد تمام دانشگاه های مختلف کشور که تمام عمرشان را در فضای علمی گذراندند، اعتبار علمی شان را مخدوش نمی نمودند و این نشان می دهد این پژوهشگاه از نظر علمی از سوی اهل فن مورد تایید است.
غیور در ادامه مشکل ایجاد شده برای این پژوهشگاه را بحرانی سیاسی دانست و اضافه کرد: مشکل اصلی این پژوهشگاه مباحث سیاسی و درگیری های رئیس قبلی و سرپرست فعلی دانشگاه اصفهان است که شرایط را به اینجا کشانده است.
این استاد جغرافیا در ادامه گفت: براساس قراردادهایی که این دانشگاه در سالهای گذشته منعقد کرده، بیش از ۲۷ دستگاه اجرایی مکانهایی را در دانشگاه برای توسعه فعالیت های علمی اجاره کرده اند و با توجه به کسب مجوزهای لازم حقوقی پژوهشگاه شاخص پژوه، به نظر می رسد فعالیت این پژوهشگاه در دانشگاه اصفهان قانونی و فاقد ایراد است.
غیور کارشکنی برخی از افراد را دلیل بروز این مشکلات دانست و گفت: از همه کسانی که در محیط های علمی فعالیت می کنند انتظار می رود که بر مدار علم و پژوهش و تحقیق سخن برانند و حرکت کنند و به نظر می رسد وارد شدن دانشگاه ها در مباحث سیاسی بر خلاف مصالح علمی کشور است.
وی در ادامه به بخشی از فعالیت های صورت گرفته این پژوهشگاه در سال های اخیر  پرداخت وگفت: جذب بهترین اعضای هیات علمی، انتشار بیش از یک صد عنوان کتاب تخصصی و برگزاری دهها سمینار تخصصی در حوزه های مختلف علمی از جمله افتخاراتی است که بدون اغراق کمتر دانشگاهی توانسته در مدت کوتاه به این موفقیت های علمی دست یابد.
غیور بر ادامه فعالیت های این پژوهشگاه تاکید کرد و گفت: فعالیت های این پژوهشگاه همچنان با قوت ادامه دارد.
 
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=164411

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر