1

روسیه به ایران فروش انواع تسلیحات دریایی را پیشنهاد کرده است

  • کد خبر : 164485
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲

یک مقام نظامی روس به خبرگزاری ایتارتاس گفت که روسیه به ایران فروش انواع تسلیحات دریایی را پیشنهاد کرده است.

مقام روس روز شنبه در گفتگو با ایتارتاس با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی دریایی ایران و روسیه در سن پترزبورگ گفت: طرف روسی به طرف ایرانی فروش طیف گسترده ای از تسلیحات و تجهیزات نظامی دریایی را پیشنهاد کرد.
وی افزود: روسیه آماده است تا تسلیحات دریایی را به ایران صادر کند.
ایتارتاس به نقل از یک مقام عضو هیات ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی نیروی دریایی و کشتیرانی روسیه در سن پترزبورگ گفت: هیات های ایرانی و روس در حاشیه این نمایشگاه دیدار و در مورد همکاری های دوجانبه گفتگو کردند.
وی افزود:دراین دیدار موضوعات مربوط به فعال شدن همکاری های فنی-نظامی روسیه و ایران ازجمله در عرصه صادرات تسلیحات و تجهیزات دریایی مطرح و مورد بحث و مذاکره قرار گرفت.
مقام ایرانی خاطرنشان کرد: طرف روسی به ما پیشنهاد کرد فهرستی از تسلیحات و تجهیزات نظامی دریایی مورد نیاز نیروی دریایی ایران را تهیه و ارائه کنیم.
آدمیرال ویکتور چیرکف،فرمانده نیروی دریایی روسیه و دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سن پترزبورگ با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روز شنبه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار که مسائل مهم امنیتی دریای خزر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، دو طرف تأکید کردند، امنیت دریای خزر تنها باید بر عهده پنج کشور حوزه این دریا باشد و حضور هر نیروی خارجی در دریای خزر تهدیدی جدی برای امنیت منطقه به شمار می رود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هیاتی بلند مرتبه از نمایشگاه بین المللی نیروی دریایی و کشتیرانی روسیه بازدید کرد.
نمایشگاه بین المللی نیروی دریایی و کشتیرانی روسیه هر دو سال یکبار باحضور ده ها کشور درشهر سن پترزبورگ برگزار می شود.
در حاشیه این نمایشگاه قرار است فرماندهان نیروهای دریایی ارتش های کشورهای حاشیه خزر در رابطه با مسائل امنیتی این حوزه آبی بزرگ به بحث و رایزنی بپردازند.
به گزارش ایتارتاس، دریادار سیاری و هیات همراه همچنین در مراسم تحویل یک زیردریایی دیزلی-برقی به نیروی دریایی روسیه شرکت کرد.
ایرنا/در گزارش رسانه روسی گفته شد: لغو ممنوعیت تحویل مجموعه های پدافند هوایی اس-۳۰۰ به ایران توسط رییس جمهوری روسیه، دورنمای روشنی برای توسعه همکاری های فنی-نظامی دو کشور گشوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=164485

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر