1

مذاکرات حاصل شود انتخابات مجلس دهم یک قطبی خواهد شد

  • کد خبر : 164617
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

«اگر مذاکرات به نتیجه برسد آنهایی به مجلس دهم راه خواهند یافت که سمت و سوی دولت یازدهم دارند» این اظهارات را یک مقام دولتی اصلاح‌طلب در تحلیل فضای انتخاباتی مجلس دهم بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌ جمهوری در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره فضای انتخاباتی مجلس دهم اظهار داشت: اینکه بخواهیم از اکنون فضای انتخاباتی و قطب‌بندی‌های سیاسی انتخابات آتی را پیش بینی کنیم خیلی زود است چرا که باید دید اوضاع و احوال در چه جهتی پیش خواهد رفت.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر دولت روحانی در این مذاکرات (مذاکرات ایران با ۱+۵) موفق و اهداف جمهوری اسلامی ایران حاصل شود مطمئناً فضا و قطب‌بندی سیاسی در انتخابات آتی تک قطبی خواهد بود.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی در توضیح اظهارات خود گفت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد آنهایی به مجلس دهم راه خواهند یافت که سمت و سوی دولت یازدهم دارند اما اگر خدایی ناخواسته مذاکرات به جای مطلوبی نرسد آن زمان معلوم نیست فضای انتخاباتی چند دسته خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به اظهارات عطریانفر (عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی) مبنی بر اینکه لاریجانی «نقد» را به عارف «نسیه» ترجیح می‌دهیم تصریح کرد: همه باید بدانیم بهترین فرد برای اصلاحات روحانی و بهترین جریان و جناح برای روحانی اصلاح‌طلبان هستند.

وی با تاکید بر اینکه روحانی ناگزیر است که با اصلاح‌طلبان باشد گفت: آقای روحانی اگر امروز بر مسند ریاست جمهوری ایران اسلامی تکیه زده است به دلیل رای اکثریتی است که اصلاح‌طلبان به وی داده‌اند بنابراین ائتلاف لاریجانی و روحانی مبنایی ندارد.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی در مورد ریاست عارف بر مجلس دهم نیز گفت: ریاست عارف قابل پیش بینی نیست البته ایشان فرد خوبی است و رای هم می‌آورد اما فکر نمی‌کنم کارش به ریاست مجلس دهم بکشد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=164617

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر