1

وضعیت اسفناک مسکن رهاشده اسلام‌شهر+گزارش تصویری

  • کد خبر : 164706
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

مسکن مهر ضیاءآباد اسلام شهر این روزها حال و روز خوشی ندارد. قسمتی از پروژه ضیاءآباد اسلام شهر در دولت دهم افتتاح گردید و مردم در آن سکونت یافته اند. اما واحدهای باقی مانده در این سایت در دولت یازدهم بلاتکلیف رها شده اند.

 پروژه‌های مسکن مهر در چند سال اخیر همواره یکی از پرحاشیه‌ترین مباحث روز کشور بوده است، طرحی که در دوران دولت قبلی برای خانه‌دار شدن قشر کم‌درآمد جامعه پا به میدان گذاشت اما پس از پایان دوره دولت دهم با هیاهوی رسانه ای و عدم کارآمدی وزارت راه و شهرسازی در خصوص اتمام واحدهای باقیمانده، پس از گذشت نیمی از دوران دولت یازدهم هنوز هم بخشی از دغدغه‌های تعداد قابل‌توجهی از خانواده‌های ایرانی را تشکیل می‌دهد، خانواده هایی که هنوز در امید تحویل گرفتن واحدهای خود هستند.

مسکن مهر اسلامشهر نیز از قاعده کلی مسکن مهر مستثنی نیست و همچون سایر شهرهایی که در حاشیه کلان‌شهرهایی مثل تهران به بخشی از این پروژه عظیم تبدیل شده‌اند با مشکل کمبود امکانات اولیه زندگی شهری در این طرح مواجه است.

به گزارش مسیر آنلاین در این خصوص «حق مسکن» با انتشار عکس های مسکن مهر رهاشده ضیاآباد می نویسد:

 مسکن مهر ضیاءآباد اسلام شهر این روزها حال و روز خوشی ندارد. قسمتی از پروژه ضیاءآباد اسلام شهر در دولت دهم افتتاح گردید و مردم در آن سکونت یافته اند. اما واحدهای باقی مانده در این سایت در دولت یازدهم بلاتکلیف رها شده اند.

یکی از ساکنان مسکن مهر ضیاءآباد اسلامشهر در بیان مشکلات این واحدهای مسکونی می‌گوید: من فرزندانی خردسال دارم و به دلیل عدم وجود فضای بهداشتی در محل زندگی ما هر روز امکان بیمار شدن فرزندانم وجود دارد اما ما در این شهرک از هرگونه امکانات درمانی و البته بهداشتی محروم هستیم.
وی در ادامه می‌افزاید: نبود عابربانک، نبود فضای تفریحی و ورزشی برای کودکان، نبود کلانتری برای تأمین امنیت، وضعیت بهداشتی و نظافت بسیار بد خیابان‌ها و نبود جاده مناسب برای دسترسی به این شهرک تنها بخشی از مشکلات ما است.

اما فارغ از صحبت‌های اهالی این، آن چیزی که در شهرک ضیاآباد به چشم می‌خورد وضعیت تأسف‌بار عدم تکمیل واحدهای مسکونی و گرفتاری‌های مالکان مسکن مهر، آشفتگی فضایی ناشی از وجود مصالح ساختمانی، نیمه‌کاره رها شدن بسیاری از تأسیسات و تجهیزات شهری و بهداشت و نظافت خیابان‌ها است.علاوه براین عدم وجود جاده مناسب جهت دسترسی به این شهرک یکی دیگر از مشکلاتی است که مالکان مسکن مهر شهرک ضیاآباد با آن درگیر هستند.

در ادامه تصاویری از وضعیت اسفناک مسکن مهر شهرک ضیاآباد را مشاهده می‌کنید:

درمانگاه رها شده مسکن مهر ضیاءآباد اسلام شهر

alt

alt

خانه های آماده تحویلی که به دلایل نامعلوم به متقاضیان تحویل داده نمی شوند. این واحدها به مرور زمان در حال تخریب هستند.

alt

alt

alt

به علت مشکلات شدید متقاضیان از جمله نداشتن پول رهن خانه، متقاضیان در خانه های نیمه تمام اسکان یافته اند.  اقدام مناسبی جهت تکمیل این واحدها بر اساس گفته ساکنان انجام نگرفته است. این واحدها تنها نیازمند محوطه سازی و نصب درب ورودی هستند.

alt

alt

alt

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=164706

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر