2

کاهش قیمت جهانی نفت تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای ایران

  • کد خبر : 165241
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

قیمت نفت امروز سه شنبه پس از دستیابی ایران و قدرت‌های جهانی به جمع بندی اولیه بر سر برنامه هسته‌ای ایران با کاهش بیشتری روبرو شده است.

به گزارش سی ان ان، اعلام خبر مربوط به توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی موجب ادامه روند نزولی قیمت نفت در بازارهای بین المللی شده است. توافقی که بر اساس آن احتمالا تحریم ها علیه ایران در ازای محدود شدن برنامه اتمی تهران، کاهش خواهد یافت.

تحریم ها برای مدت زمان زیادی تولید و صادرات نفت ایران را محدود کرده و لغو این تحریم ها می تواند ایران را به دستیابی به جایگاه خود به عنوان یک قدرت انرژی در جهان امیدوار کند.

قیمت هر بشکه نفت با ۲٫۳ درصد کاهش به کمتر از ۵۰٫۹۸ دلار رسیده است. کارشناسان هشدار داده اند که دستیابی به توافق موجب خواهد شد تا بازار جهانی انرژی با عرضه جدیدی از سوی ایران روبرو شود. بر اساس اعلام موسسه “فکت گلوبال انرژی”، ایران حدود ۳۰ میلیون بشکه ذخایر شناور نفت در اختیار دارد و لغو تحریم ها می تواند موجب فروش این ذخایر در بازارهای بین المللی شود.

آژانس بین المللی انرژی نیز در گزارش ۱۰ جولای خود اعلام کرد که ایران به روشنی اعلام کرده است که قصد دارد پس از دستیابی به توافق، میزان صادرات نفت خود را افزایش دهد.

وضعیت مالی و اقتصادی در یونان و چین نیز تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی نفت داشته است. دستیابی به توافق می تواند ایران را بار دیگر به مکان جذابی برای سرمایه گذاری شرکت های نفتی بین المللی تبدیل کند.

ایران و قدرت های جهانی به توافق دست یافته اند و این توافق احتمالا تا ساعات آینده توسط محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام خواهد شد./تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=165241

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر