1

شکست شورای امنیت در اجرای وظایف خود در قبال فلسطین

  • کد خبر : 166306
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

جمهوری اسلامی ایران در مقام ریاست جنبش عدم تعهد در نشست خاورمیانه‌ای شورای امنیت تاکید کرد: نبود اراده سیاسی موجب شکست شورای امنیت در اجرای وظایف خود در قبال مسئله فلسطین شده است.

سفیر و نماینده کشورمان در سازمان ملل در این نشست بر حمایت و همبستگی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از آرمان فلسطین و احقاق حقوق غیر قابل انکار مردم این سرزمین و نیز بر حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

غلامعلی خوشرو با اشاره به آلام مردم فلسطین در مدت شصت و هفت سالی که موضوع فلسطین در دستور کار سازمان ملل متحد و شورای امنیت است، گفت: از نظر جنبش عدم تعهد آنچه موجب شکست شورای امنیت در اجرای وظایف خود در قبال مسئله فلسطین شده، نبود اراده سیاسی است.

ایسنا/وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و سیاست های نژاد پرستانه و غیر قانونی آن به ویژه در تهاجم سال گذشته به مردم بی دفاع غزه که در گزارش کمیسیون تحقیق کمیساریای عالی حقوق بشر نیز منعکس شده است، گفت: بر اساس شواهد و مدارک تایید شده در این گزارش، اسرائیل مرتکب جنایات جنگی شده و اصول حقوق بشر انساندوستانه بین‌المللی را یکسره نادیده گرفته است.

خوشرو افزود: این رژیم باید پاسخگوی اعمال خود باشد اما تاکنون هیچ اقدام بین‌المللی علیه این رژیم صورت نگرفته است و این بی‌کیفری نمی‌تواند هیچ‌گونه توجیهی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شورای امنیت نمی‌تواند همچنان در قبال این بحران که صلح و امنیت را در خاورمیانه به خطر انداخته است، منفعل باقی بماند، گفت: این شورا باید بر اساس وظایف خود که در منشور ملل متحد تصریح شده، زمینه را برای ایجاد صلحی پایدار و عادلانه در سرزمین فلسطین فراهم کند.

خوشرو همچنین بار دیگر بر مواضع جنبش عدم تعهد مبنی بر محکومیت تجاوزهای مستمر و مکرر رژیم اسرائیل به مرزهای لبنان و نقض حاکمیت این کشور و نیز ادامه اشغال غیر قانونی بلندی های جولان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر