2

قاتل دکتر معروف اردبیلی در زندان +تصاویر

  • کد خبر : 166408
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۶:۳۲

تحقیقات پلیس برای شناسایی انگیزه پسر دانشجو از قتل پزشک متخصص در اردبیل همچنان ادامه دارد. قاتل در بازجویی‌ها اظهارات متناقضی را مطرح کرده که تیم جنایی در حال تحقیقات برای روشن شدن زوایای این پرونده است.

تحقیقات پلیس برای شناسایی انگیزه پسر دانشجو از قتل پزشک متخصص در اردبیل همچنان ادامه دارد. قاتل در بازجویی‌ها اظهارات متناقضی را مطرح کرده که تیم جنایی در حال تحقیقات برای روشن شدن زوایای این پرونده است.

 

ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه پنجشنبه گذشته مرد جوانی، فردی را که زخمی شده بود به بیمارستان فاطمی شهر اردبیل منتقل و برای نجات وی درخواست کمک کرد.

پرستاران با مشاهده فرد زخمی متوجه شدند او یکی از پزشکان شهر به نام اصغر پیرزاده است که متخصص انکولوژی است. او تحت عمل جراحی قرار گرفت اما با وجود تلاش پزشکان به دلیل شدت خونریزی تسلیم مرگ شد.

 

با گزارش وقوع این جنایت به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرا ، پرونده ای تشکیل و با هماهنگی قضایی جسد وی به پزشکی قانونی منتقل شد.

کارآگاهان جنایی برای دستگیری فردی که وی رابه بیمارستان رسانده بود، وارد عمل شدند اما او آنجا را ترک کرده و کسی از وی خبر نداشت. در این مرحله با به دست آمدن مشخصات ظاهری این فرد، جستجو برای یافتن وی آغاز شد. در ادامه با احضار همسر مقتول به پلیس آگاهی مشخص شد، ساعت ۱۱ امروز پسر ۲۳ ساله ای که با شوهرش رابطه دوستی داشت با وی تماس گرفته و قرار ملاقاتی با شوهرش گذاشته است .

 

مرد پزشک نیز با خودروی شخصی اش به ملاقات پسر جوان رفته و ساعاتی بعد در تماس پلیس با خانه اش متوجه قتل وی شده و نمی داند انگیزه پسر جوان از قتل شوهرش چه بوده است.

همزمان با شروع تحقیقات، ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و متوجه شدند او آنجا را ترک کرده است. جستجو برای دستگیری وی ادامه پیدا کرد تا این که ساعاتی بعد مخفیگاه قاتل فراری شناسایی و او دستگیر شد. از مخفیگاه وی نیز یک چاقوی آشپزخانه که آلت قتاله بود، کشف شد .

 

متهم با انتقال به پلیس آگاهی استان اردبیل در بازجویی به قتل پزشک جوان اعتراف و ادعا کرد، پس از زخمی کردن پزشک جوان پشیمان شده و برای نجاتش وی را به بیمارستان منتقل کرده اما با اطلاع از فوت وی ترسیده و فرار کرده است. متهم درباره انگیزه اش از این جنایت سکوت کرده است.

 

پای همراه بیمار در میان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل پس از این قتل به اطلاع رسانی در این باره پرداخت و از سفر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اردبیل پس از کشته شدن پزشک اردبیلی به این شهر خبر داد.

فرهاد پورفرضی به خبرنگاران گفت: اصغر پیرزاده فوق تخصص انکولوژی از پزشکان خبره استان بود که پیش از ظهر حادثه برای بررسی روند درمان یکی از بیمارانش به خانه وی مراجعه کرده که به دلایل نامشخص توسط همراه بیمار مورد حمله قرار گرفته و به ضرب چاقو زخمی شده و پس از انتقال به بیمارستان فاطمی بر اثر شدت خونریزی فوت کرده است. مقتول از متخصصان برجسته اردبیل در زمینه درمان بیماران سرطانی، خدمات ارزشمندی در این زمینه ارائه کرده است. این موضوع در حال پیگیری است و انتظار داریم حق جامعه پزشکی ـ که زحمات شبانه روزی را در عرصه درمان می کشند ـ ادا و با اقدامات لازم جایگاه پزشکان حفظ شود.

 

پای همراه بیمار در میان نیست

ساعاتی بعد از این اظهارنظر بود که دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل موضوع قتل از سوی همراه بیمار را رد کرد و در این باره گفت: در ماجرای قتل این پزشک اردبیلی، پسر دانشجوی ۲۳ ساله ای که عامل جنایت است، بازداشت شده و تحقیقات از او ادامه دارد. این دانشجوی جوان به دلیل ارتباط نزدیکی که با این پزشک داشته او را به خانه اش دعوت کرده که پس از درگیری با وی، مرد پزشک را با چاقوی آشپزخانه به قتل رسانده است .

ناصر عتباتی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی اولیه اظهارات ضد و نقیضی را در رابطه با انگیزه اش از این جنایت مطرح کرده که تحقیقات پلیس و مراجع قضایی از عامل جنایت برای مشخص شدن انگیزه وی از کشتن مرد پزشک ادامه دارد. خود مسئولیت پیگیری این پرونده را به عهده دارم و با پایان تحقیقات، در این زمینه اطلاع رسانی خواهیم کرد بنابراین از مردم می خواهیم به شایعات توجهی نکنند. دادستانی اردبیل همه تلاش خود را در رسیدگی هرچه سریع تر به این پرونده به کار می بندد و به خانواده مقتول اطمینان می دهیم با جدیت و در سریع ترین زمان به این پرونده رسیدگی شود.

 

پرونده خارج از نوبت رسیدگی شود

همچنین دکتر زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با تسلیت به خانواده مرحوم دکتر پیرزاده و جامعه پزشکی، اعلام کرد: از دادستان کل کشور و مراجع عالی استان اردبیل می خواهیم تا این پرونده خارج از نوبت بررسی شود. وی در نامه ای مشترک به دادستان کل کشور فرمانده نیروی انتظامی کشور و استاندار اردبیل خواستار رسیدگی به حادثه قتل پزشک اردبیلی شد.

 

وی در این نامه آورده است: با کمال تاسف باخبر شدیم یکی از همکاران خدوم جامعه پزشکی کشور در شهر اردبیل به قتل رسید. ضرب و جرح فجیع و قتل ناجوانمردانه این پزشک فوق تخصص و عضو هیات علمی دانشگاه که مورد وثوق جامعه پزشکی اردبیل و مردم منطقه بود، جامعه پزشکی و دانشگاهی اردبیل و کشور را در بهت و اندوهی عمیق فرو برده و عواطف مردم شریف اردبیل را جریحه دار کرده است. با توجه به موج فزاینده التهاب و نگرانی و کدورت خاطر جامعه پزشکی استان و با عنایت به اهمیت و حساسیت این مساله، مسئولان ذی ربط دستور فرمایند رسیدگی به این موضوع به طور ویژه و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد. جامعه پزشکی استان و کشور منتظر اقدامات عملی جهت برخورد قاطع با عوامل این حادثه دلخراش خواهد بود. بدیهی است امنیت شغلی جامعه پزشکی از ضروریات مبرم برای ارائه خدمات مطلوب و بهینه در عرصه سلامت است و هرگونه خدشه به چنین جایگاه مهمی بشدت محکوم و مستلزم انجام مداخلات قانونی سریع و قاطع است.

 

این در حالی است که دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت نیز با ابراز تاسف از این حادثه اعلام کرد: موضوع فوت پزشک متعهد اردبیلی را با دستور شخص وزیر بهداشت تا روشن شدن کامل ابعاد حادثه، از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نیز دیروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: این حادثه هشدار بزرگی است که خانواده ها باید در تربیت فرزندان خود و آشنا ساختن آنها با ارزش های دینی، تربیتی و اعتقادی بسیار حساس باشند. همچنین از مردم می خواهیم موضوع را به دستگاه قضایی واگذار کنند و هیچ کس خود را در مقام قضا قرار ندهد.

 

رئیس کل دادگستری استان اردبیل هم به تسنیم گفت: این قتل در یک منزل مجردی شخصی اتفاق افتاده است. این پزشک روابط و مراوداتی با قاتل داشته و توسط این شخص در خانه به قتل رسیده است. مسائلی به دست آمده اما نمی توان به طور قطع و یقین اظهار نظر کرد. تحقیقات همچنان ادامه دارد و یک سری استعلام ها باید صورت پذیرد تا تحقیقات کامل شود. با توجه به دستگیری قاتل و تحقیقاتی که تاکنون به عمل آمده، خیلی از مسائل روشن است اما فعلا نمی توانیم درباره جزئیات اظهارنظر کنیم.

 

به شایعات توجه نکنید

بعد از وقوع این جنایت تلخ در شهر اردبیل عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در اینستاگرام خود نوشت، حادثه ناگوار به وقوع پیوسته در اردبیل ضمن ایجاد تاثر و تالم در بین هموطنان، بار دیگر ضرورت التزام به رعایت قانون در پرهیز از خشونت برای ایجاد امنیت روانی در جامعه را مورد تاکید قرارداد. به منظور تثبیت نظم و اعمال صحیح و صریح مقررات و ضوابط قانونی مرتبط و حفظ آرامش و اطمینان هموطنان لازم است شورای تامین استان در سریع ترین زمان ممکن برای بررسی ابعاد مختلف حادثه و ارائه گزارش آن به مراجع ذی صلاح و مردم شریف تشکیل جلسه دهد. به هموطنان عزیز نیز توصیه می کنیم به فضای غیرواقعی شکل گرفته در برخی رسانه های غیررسمی و مجازی توجه نکرده و نتایج بررسی ها را از مراجع رسمی و قانونی پیگیر شوند.

 

جام جم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166408

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر