2

رونمایی از سامانه جدید پدافند هوایی در روز پدافند

  • کد خبر : 166456
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش، اظهار کرد: مردم غیور سوریه و عراق و مردم در حال مبارزه با گروهک‌های تروریستی نظیر داعش قطعاً پیروز خواهند بود و به کمک خارجی دیگری نیازمند نیستند.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش در حاشیه مراسم صبحگاه عمومی این قرارگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از یکی از سامانه‌های جدید پدافند هوایی در روز ۱۰ شهریورماه، اظهار کرد: در حال حاضر در نقطه‌ای از کشور که یکبار استکبار جهانی در آن نقطه به واسطه طوفان سهمگین شن زمینگیر شد در حال نصب یک رادار راهبردی هستیم و ان‌شاءالله این رادار در روز ۱۰ شهریورماه و به مناسبت روز پدافند رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات این سامانه پدافندی با بیان این‌که این رادار، راداری راهبردی است، گفت: این رادار دارای قریب به ۱۰۰۰ کیلومتر برد هوایی است و قادر است اهداف ریزپرنده و موشک‌های بالستیک و نیمه بالستیک و هواپیماهای پهن پیکر را شناسایی کند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به عملیاتی شدن پروژه پیامبر اعظم (ص)، اظهار کرد: سامان اس.او.سی بومی یا مرکز فرماندهی کنترل پیشرفته به دست توانمند دوستان ما در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مشارکت قرارگاه پدافند هوایی عملیاتی شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در پاسخ به پرسشی در مورد حمله نظامی ارتش ترکیه به مواضع داعش با تأکید بر این‌که پدافند هوایی باید ۲۴ ساعته به رصد تهدیدات بپردازد، گفت: پدافند هوایی همیشه دست به ماشه اسلحه است.

وی با تأکید بر این‌که پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران هیچ تهدید برای دوستان خود محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: مشاهده می‌کنیم سازمان هوایی ایکائو آسمان جمهوری اسلامی ایران را امن‌ترین آسمان خاورمیانه یاد کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: دست به ماشه‌های پدافند هوایی برای دشمنان و کسانی که چنگ و دندان نشان می‌دهند پیش از رسیدن به آسمان جمهوری اسلامی ایران جهنمی عظیم در آسمان‌های فرامرزهای کشور ایجاد خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های گروهک تروریستی داعش، اظهار کرد: این گروهک منفور و حیوان منش داعش عددی نیست که جمهوری اسلامی ایران بخواهد به آن فکر کند. ان‌شاءالله مردم غیور سوریه و عراق و نیز مردم کشورهایی که در حال مبارزه با اینگونه گروهک‌ها هستند در مبارزه خود قطعاً پیروز خواهند شد و به هیچ کمک خارجی دیگری نیازمند نخواهند شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر