1

طرح پروژه میدان شهدای مشهد نیازمند ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار است

  • کد خبر : 166488
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

مدیر اجرایی پروژه طرح بزرگ میدان شهدا از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: برای اتمام این پروژه نیازمند ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبارهستیم.

به گزارش خبرنگارمهر، وحید برجسته‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری که در تالار شهر برگزار شد با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه آینده شاهد بهره‌برداری از پارکینگ صبا در طرح میدان شهدا خواهیم بود اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی کل طرح به ۷۰ درصد رسیده است و نیازمند ۱۸۰میلیارد تومان دیگر اعتبار است.

وی با بیان اینکه ۸۳۰ میلیارد تومان هزینه اجرا و تملک در طرح شده است افزود: طرح میدان شهدا با هدف بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کار خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده و امروز این طرح در ۳۵ هکتار با کاربری‌های مختلف همچون اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی تبئین شده است.

مدیر اجرایی پروژه میدان شهدا گفت: با پیش بینی های صورت گرفته دو طبقه از تالار شهر به شورای شهر تعلق می‌گیرد و و نباید سالن تالار شهر به هیچ وجه سالن شورای شهر قلمداد شود.

وی افزود: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده فضاهایی دیگر همچون سالن همایش، فضاهای فرهنگی، رستوران‌ها، موزه و گالری موقت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

برجسته‌نژاد همچنینن با بیان اینکه واحدهای اطراف میدان شهدا باید ساماندهی شود، تصریح کرد: اخطارهای لازم برای ساماندهی تبلیغات و نوع صنوف نیز داده شده و ما به هیچ‌وجه اینگونه مشاغل را در اطراف میدان شهدا نمی‌پذیریم.

وی افزود: امیدواریم تا پایان تابستان پارک هشت‌آباد افتتاح شود و یک و نیم هکتار فضای سبز تقدیم مردم شهر مشهد می‌شود و تونل انرژی نیز تا کمتر از یک هفته دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر اجرایی پروژه میدان شهدا گفت: بحث ساخت نماد تاریخی میدان شهدا در دستور کار است و بر این اساس با هنرمندان برای انجام بهتر نمای مجسمه در حال مذاکره هستیم.

برجسته نژاد بااشاره به اینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود و ما نیز برنامه زمان‌بندی خود را تا سال ۱۳۹۶ انجام داده ایم، افزود: باید میدان از آشفتگی ظاهری بیرون آید و در مورد پروژه‌های این میدان در حال حاضر دو ساختمان در شرق میدان وجود دارد که ساختمان مینو در جنوب غربی میدان تعیین تکلیف شده و ساختمان هدایت نیز در شمال شرق میدان نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود و هر آنچه تا به امروز در میدان شهدا ساخته شده منطبق با نظرات کمیسیون ماده ۵ است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166488

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر