1

دولت علیه آمریکا در مجامع بین‌المللی شکایت کند

  • کد خبر : 166604
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

طبق منشور سازمان ملل متحد هیچ کشوری حق اجازه حمله، تهدید به حمله و استفاده از زور را به هیچ کشوری ندارد، بنابراین جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به سازمان ملل و مجامع بین‌المللی به خاطر تهدیدات نظامی آمریکا شکایت کند..

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تهدید ایران به حمله نظامی توسط آمریکا پس از توافق وین، اظهار داشت: دولت‌مردان آمریکایی برای مسائل داخلی خودشان این‌گونه صحبت‌ها را مطرح می‌کنند البته ما هم آنان را درک می‌کنیم.

وی افزود: آنان خودشان هم می‌دانند که قدرت حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را ندارند و قدر مسلّم هیبت، عظمت و قدرت نظامی ایران آنان را منفعل کرده است، طبق منشور سازمان ملل متحد هیچ کشوری حق اجازه حمله، تهدید به حمله و استفاده از زور را به هیچ کشوری ندارد، بنابراین جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به سازمان ملل و مجامع بین‌المللی به خاطر تهدیدات نظامی آمریکا شکایت کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اینگونه سخن گفتن دولتمردان آمریکایی از روی پریشانی و نگرانی است لذا به نظر می‌رسد ارزش توجه زیاد هم ندارد و نباید به این تهدیدات بیش از حد توجه کنیم چون ما به این گونه سخنان آمریکایی‌ها عادت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هر اندازه انسجام داخلی ما مقتدرانه به هم پیوسته باشد و وحدت ما همواره برقرار باشد، هیچ تهدیدی قدرت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت.

حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها خودشان هم می‌دانند که ضربه‌ای که ایران پس از شروع به حمله نظامی می‌تواند به آنان وارد کند، بسیار قدرتمندتر خواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166604

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر