2

نقش پسر مهاجرانی در فساد خریداری دکل نفت دوران اصلاحات

  • کد خبر : 166660
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

وزیر اسبق نفت گفت: فردی که امروز همه‌کاره نفت است در دوره اصلاحات یک دکل بلااستفاده و آهن‌پاره خریداری کرده و فرزند مهاجرانی هم در آن نقش داشته است.

افق نیوز/مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «نسیم» به پشت پرده ماجرای فساد در خریداری یک دکل در دوران وزارت زنگنه پرداخت و گفت: در زمان مدیریت آقای زنگنه بر وزارت نفت در دوران اصلاحات که شرکت تاسیسات دریایی هم هنوز واگذار نشده بود، یک فساد بزرگ در ماجرای خریداری یک دکل انجام شده که دانستن جزئیات آن بسیار تامل برانگیز است.

وی در تشریح جزئیات ماجرای فساد در خریداری دکل در دوران اصلاحات بیان کرد: در آن زمان که آقای سلطان‌پور مسئولیت شرکت مدیریت تاسیسات دریایی را بر عهده داشتند که امروز هم همه کاره صنعت نفت هستند، یک دکل خریداری شد که اصطلاحا غیر قابل استفاده و آهن پاره بود.

نقش پسر مهاجرانی در فساد خریداری دکل نفت دوران اصلاحات

وزیر اسبق نفت افزود: دلال این دکل فردی به نام مهاجرانی بوده که فرزند وزیر اسبق ارشاد است و با توجه به غیر قابل استفاده بودن این دکل، دکل مذکور چندین سال در بندر شارجه باقی می ماند و کشور برای نگهداری این دکل ۶ تا ۷ میلیون دلار هم هزینه به اماراتی ها پرداخت کرده است.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت تاسیسات دریایی اخیرا اعلام کردند که ما این دکل را سه تا ۵ میلیون دلار هم قیمت گذاری کردیم ولی هیچ خریداری پیدا نشد، بنابراین مسئولان قوه قضاییه باید ماجرای این دکل را پیگری کنند، زیرا مسئول خریداری آن امروز همه کاره صنعت نفت است.

یکی از مدیران فعلی صنعت نفت پای ماجرای دکل فساد برانگیز دوران اصلاحات را امضا کرده است

وی به نقش یکی دیگر از مدیران نفتی در خریداری دکل در دوران اصلاحات اشاره و به نسیم عنوان کرد: یکی از کسانی که پای نامه خرید این دکل را امضا کرده، امروز یکی از مدیران ارشد وزارت نفت است، و وی در آن زمان دلال بوده و واسطه خریداری این دکل شده است.

وزیر اسبق نفت گفت: گزارش این تخلف در مجلس آمده و ما در حال تحقیق و تفحص هستیم و اگر این خبر صحت داشته باشد، آن مدیر باید عزل شود و وزیر نفت هم باید پاسخگو باشد، بنابراین خواهش می کنم که آقای اژه ای ماجرای این دکل را هم پیگیری کند که این افراد چه کسانی بوده اند که این کار را انجام داده اند که امروز از مدیران مهم نفتی کشور هستند.

ماجرای دکل گم شده در دولت دهم چه بود؟

میرکاظمی درباره دکل گم شده دولت دهم نیز به نسیم تصریح کرد: ماجرای دکلی که آقای وزیر نفت مطرح کردند، در پایان سال ۹۰ اتفاق افتاده است، توسط شرکت تاسیسات دریایی خریداری شده که ربطی هم به وزیر وقت ندارد.

وی توضیح داد: در آن زمان یک دکل خریداری می شود، پرداخت اولیه ای صورت می گیرد، ولی پرداخت بعدی با تاخیر انجام می شود، بنابراین فروشنده مایل نیست که با تاخیری که در پرداخت انجام شده آن دکل را تحویل دهد و این یک دعوای حقوقی است.

وزیر اسبق نفت افزود: مدیرعامل سابق شرکت تاسیسات دریایی آقای دکتر طاهری گفت که در این زمینه نامه ای را به وزیر وقت نفت نوشته است، که این مسئله را باید پیگری حقوقی بکنند، زیرا آنها یک ادعایی دارند و  ایران هم یک ادعایی دارد.

میرکاظمی با انتقاد از زنگنه گفت: متاسفانه به جای اینکه این ماجرا را حل کنند آمدند و این را رسانه ای کردند. البته اشکالی هم ندارد، این ماجرا رسانه ای شود و در زمان من هم نبوده است، همچنین این مسئله به وزیر بر نمی گردد، و شرکت تاسیسات دریایی مسئول آن بوده که سهام آن واگذار شده است و صندوق بازنشستگی وزارت نفت در آنجا سهم دارد.

زنگنه با مطرح کردن ماجرای دکل دولت دهم به دنبال مخفی نگه داشتن ماجرای کرسنت است

وی به هدف زنگنه در پرداختن به ماجرای دکل اشاره کرد و به نسیم گفت: آقای زنگنه و دوستانش به این دلیل ماجرای این دکل را مطرح کردند که می خواستند کرسنت را تحت پوشش قرار دهند، زیرا ایشان ۹ دی سال گذشته بخشی از مدیران مسئول رسانه های هم فکر خودش را جمع کرده و اصرار داشته که نام بابک زنجانی را مطرح کنند تا ماجرای کرسنت فراموش شود.

وزیر اسبق نفت بیان کرد: چرا ماجرای کرسنت باید مسکوت بماند و چرا زمانی که وزیر ارشاد در خصوص جریمه سنگین کشور کرسنت صحبت می کند مجلس نباید از آن خبر داشته باشد؟

میرکاظمی خاطرنشان کرد: آقای وزیر نفت باید پرونده دکل را پیگیری حقوقی کند و هیات مدیره شرکت تاسیسات دریایی هم باید از وزیر نفت بخواهد که ماجرای این دکل را پیگیری حقوقی کنند و اگر مالک این دکل حرفی برای گفتن دارد درآنجا حرفهایش را مطرح کند، همچنین با هرکس در این پرونده کوتاهی کرده باید برخورد شود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166660

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر