1

وزیر بهداشت: اجازه نمی‌دهم حقوق جامعه پزشکی تضییع شود

  • کد خبر : 166669
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی نیازمند حمایت است، هر گونه تعرض به حقوق جامعه پزشکی را تعرض به سلامت مردم و جامعه برشمرد.

وزیر بهداشت با اشاره به نامه ارسالی به رئیس قوه قضائیه در خصوص استیفای حقوق تضییع شده پزشک جراح بیمارستان ممسنی، اظهار داشت: در دستگاه قضایی هم گاهی سلیقه‌ای عمل می‌شود و اتفاقی که برای همکارمان در حین ارائه خدمت رخ داده بود نیز در نتیجه برخورد سلیقه‌ای بوده است.

هاشمی با قدردانی از نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به موارد تضییع شده حقوق پزشکان، گفت: ایشان خود از این موضوع متاثر شده و دستور رسیدگی سریع به پرونده را صادر کرده‌اند.

وی یادآور شد: استیفای حقوق همکار جراح به قوت خودش باقی است و خواسته ما رسیدگی سریع به این موضوع بوده است.

وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: جامعه پزشکی با سلامت مردم مستقیما در ارتباط است و از این رو تعرض به حقوق پزشکان تعرض به سلامت مردم و جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت از حقوق جامعه پزشکی دفاع کرده و اجازه تضییع حقوق آن‌ها را نمی‌دهد.

گفت‌وگوی تلفنی هاشمی با رئیس قوه قضائیه

همچنین وزیر بهداشت در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس قوه قضائیه خواهان برخورد جدی و پیگیری حقوقی خاطیان این اقدام شد.

هاشمی تاکید کرد: مامور خاطی به منظور انجام فرآیند بازپرسی از بیمار مصدوم وارد بیمارستان شده و حین ارائه اقدامات درمانی اورژانس توسط پزشک معالج به بیمار، ضمن ممانعت از ادامه فعالیت پزشک برای مداوای بیمار، اقدام به دستگیری همکار خانم جراح عمومی نموده است.

وزیربهداشت ادامه داد: این در حالیست که پزشک جراح تنها بر اساس رسالت حرفه‌ای خود در برابر اقدام غیر حرفه‌ای و غیراخلاقی مامور مورد نظر مقاومت کرده بود و این گونه مورد بی‌احترامی قرار گرفت.

براساس گزارش وبدا، هاشمی یادآور شد: این پزشک در شرایطی دستگیر شده است که مرکز درمانی مورد اشاره و چندین بیمار بدحال دیگر به حضور پزشک بسیار نیازمند بودند، حال آنکه وی ناچار به ترک محل کار شده است. شرایط دستگیری پزشک با دستبند آثار بسیار بد و نامطلوبی در محیط بیمارستان و دیگر مراکز درمانی کشور به جا گذاشته است.

تقدیر وزیر بهداشت از جراح ممسنی در اینستاگرام

وزیر بهداشت همچنین در اینستاگرام خود از خدمات خانم جراح فعال در بیمارستان‌ ممسنی تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی طی مطلبی با عنوان “برای خانم دکتر رزمجویی” در اینستاگرامش آورده است:« حسن حضور در شبکه‌های اجتماعی این است که با سرعت شگفت انگیزی در جریان اخبار و متاسفانه گاهی هم شایعات قرار می‌گیریم. سرعت بالا در اطلاع‌رسانی نقطه مثبت این شبکه‌هاست. باید فکری هم برای دقت و صحت کنیم. این البته کار متخصصان حوزه ارتباطات است.

دیروز که همراه رییس جمهور در سفر کردستان بودم، خبری به دستم رسید درباره بازداشت یکی از همکاران عزیزمان در حین انجام وظیفه در شهرستان ممسنی. سپردم درباره موضوع تحقیق کنند.

امروز صبح گزارش دادند که خانم دکتر فروغ رزمجویی، متخصص جراح عمومی در بیمارستان ولیعصر نورآباد ممسنی، چون دستورات بازپرس پرونده در مورد خانم چاقو خورده در یک نزاع خانوادگی را اجرا نکرده، مورد عتاب قرار گرفته و در نهایت برای چند ساعت بازداشت شده است!

البته با دخالت ریاست دانشگاه، مساله حل و فصل شده و گویا رییس محترم دادگستری استان هم دستور رسیدگی به برخورد لازم با این اقدام را صادر کرده است.

این اتفاق تاسف‌بار است و همه ما باید برای پیشگیری از تکرار آن آستین همت بالا زنیم.

من هم در همین راستا با ریاست محترم قوه قضاییه صحبت کردم و نامه‌ای نیز خدمت‌شان فرستادم. امیدوارم با نگاه مدبرانه‌ای که ایشان دارند، این رویداد تلخ، نتیجه‌ای شیرین برای عموم همکاران داشته باشد.

اما به اقدام خانم دکتر رزمجویی افتخار می‌کنیم که چون سایر همکاران ما در سخت‌ترین شرایط و با وجود همه ناملایمات در انجام وظیفه خود ذره‌ای کوتاهی نمی‌کنند.»

همچنین به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز همزمان با انتشار خبر این واقعه، با اعزام هیئتی متشکل از معاون درمان دانشگاه و مدیر ستاد حوادث غیر مترقبه دانشگاه به محل بیمارستان ممسنی، خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

براساس این گزارش در ساعت اولیه این اتفاق، علی بهادر، معاون درمان دانشگاه همراه با محمودرضا پیروی مدیر حوادث غیر مترقبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج ) ممسنی عزیمت کرده و با حضور رئیس شبکه بهداشتی درمانی ممسنی، رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج ) و مسئول حراست شبکه بهداشتی درمانی ممسنی جلسه‌ای تشکیل داده و در آن جلسه مقرر شد موضوع از طریق فرمانداری و دادگستری شهرستان پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166669

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر