3

جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با صالحی/ موشکافی فنی «برجام»

  • کد خبر : 166714
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از برگزاری نشست بیش از چهار ساعته این کمیسیون با رئیس سازمان انرژی اتمی و بررسی فنی «برجام» در این نشست خبر داد.

حسین سبحانی نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از برگزاری نشست بیش از چهار ساعته این کمیسیون با رئیس سازمان انرژی اتمی و بررسی فنی «برجام» در این نشست خبر داد.

 

سبحانی نیا  با اشاره به حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست عصر امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه رئیس سازمان انرژی اتمی و معاونان وی توضیحات مفصلی را درباره بخش های فنی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ارائه دادند و نمایندگان نیز سوالاتی که بیشتر تبیینی و برای رفع ابهام بود، مطرح کردند.

وی افزود: این جلسه بیش از ۴ ساعت طول کشید و عمدتا به بحث درباره رعایت خطوط قرمز فنی در برجام و چهارچوب تعریف شدن برای دنبال کردن برنامه های فنی حوزه هسته ای در آینده از جمله در سایت فردو، رآکتور آب سنگین اراک و سایر تاسیسات اختصاص یافت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به محورهای سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان از رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این سوالات در رابطه با موضوعاتی از جمله این بحث بود که آیا غنی‌سازی ۳.۶۷ درصدی در مقایسه با غنی‌سازی روز جهان، قابل قبول است یا خیر و آیا این میزان غنی‌سازی نیاز کشور را برطرف می کند.

 
سبحانی نیا ادامه داد: آقای صالحی در این رابطه توضیح داد که در دنیا به استثنای موارد مربوط به سلاح های اتمی، غنی‌سازی عمدتا کمتر از سقف ۵ درصد انجام می شود؛ لذا رقم ۳.۶۷ درصدی برای رفع نیازهای ما قابل قبول است.

 
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان همچنین سوالاتی را درباره موضوع محدودیت های ۸ و ۱۰ سال در حوزه فنی مطرح کردند که رئیس سازمان انرژی اتمی توضیحاتی را ارائه کرد؛ همچنین مساله وضعیت کاری و فعالیت‌های تخصصی کارشناسان و دانشمندان حوزه هسته ای در دوره محدودیت، از دیگر سوالات همکاران بود که توضیحاتی در این رابطه ارائه شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه برداشت من از جمع‌بندی جلسه این بود که نشست برای اعضای کمیسیون مفید بوده است، خاطرنشان کرد: سوالات مختلف و متنوعی از آقای صالحی مطرح شد و بعید می‌دانم موردی بدون توضیح باقی مانده باشد؛ البته برخی دوستان نیز همچنان سوالات و ابهاماتی داشتند که فرصت توضیح بیشتر برای آنها فراهم نشد./ مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر