1

یک میلیون دلار آل سعود درجیب خواننده‌ها در فرانسه +تصاویر

  • کد خبر : 166802
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳

قرار است به هر یک از خواننده های مذکور یک میلیون دلار به همراه هدایای ویژه ای از سوی پادشاه آلزایمرزده عربستان اهدا شود.

به گزارش “العالم”، افشاگر جنایت های خاندان آل سعود در شبکه های اجتماعی از برگزاری جشن های پرهزینه هنگام سفر شاه عربستان سعودی به فرانسه خبر داد که فقط دستمزد هر یک از خوانند های آن به یک میلیون دلار می رسد. مجتهد تبعه عربستان و یکی از کاربران فعال شبکه ارتباطات اجتماعی، در حساب کاربری خود در توییترنوشت: «این روزها شهر کن فرانسه شاهد تلاش و تکاپوی بسیاری برای برگزاری جشن و محفل پر خرج موسیقی و آواز در کاخ مجلل پادشاه عربستان ملک سلمان بن عبدالعزیز است.»

 
وی افزود : قرار است برخی خواننده ها اعم از زن و مرد در این جشن حضور یابند. در میان آنها اسامی کسانی چون “احلام”، “ماجد الهندس”، “راشد الماجد” و دیگران به چشم می خورد. مجتهد با استناد به سایت “شؤون خلیجیه” گفت: «قرار است به هر یک از خواننده های مذکور یک میلیون دلار به همراه هدایای ویژه ای از سوی پادشاه آلزایمرزده عربستان اهدا شود. گو اینکه وی اصلا ارتباطی به این مراسم و جشن ندارد و طرح و ایده برگزاری چنین مراسمی به پسر وی محمد و اعوان و انصار وی منسوب است.»

 

 

مجتهد در ادامه گفت: «زمان دقیق این جشن مشخص نیست اما به احتمال قوی در یکی از شبهای آینده برگزار خواهد شد.» مجتهد تنها کاربری است که خبر سفر پادشاه عربستان به فرانسه و آماده سازی کاخ مجلل وی در سواحل ریویرای فرانسه را برای استقبال از وی پوشش داده است. این سفر خشم فرانسویهایی را که به سواحل مذکور رفت و آمد می کنند برانگیخته است. مجتهد برآورد کرده است که روزانه نزدیک به یازده میلیون دلار خرج سفر شاه عربستان و همراهان او به عربستان شود. سفر پرهزینه و تفریحی شاه سعودی به فرانسه در شرایطی انجام شده  است که حملات گسترده جنگنده های آل سعود به یمن و کشتار مردم آن کشور همچنان ادامه دارد.

 
این حملات تاکنون دست کم ۴ هزار و ۵۰۰ شهید برجای گذاشته است. از سوی دیگر روزنامه انگلیسی تایمز به مخالفت شاه عربستان با حضور زنان پلیس فرانسه در میان ماموران حفاظت از وی درجریان سفر اختصاصی اش به ساحل ریویرا در دوران تعطیلات تابستانی انتقاد کرد.  روزنامه تایمز نوشت: «که اجازه دادن مسئولان فرانسوی به ملک سلمان بن عبد العزیز شاه عربستان برای انتخاب جنس ماموران پلیس محافظش در ساحل ریویرا برای فرانسه ” خفت بار” است.»

 
این روزنامه افزود: “خاندان حاکم سعودی نباید این حق را داشته باشد که جنس افسران پلیس مامور محافظت از آنان در فرانسه را انتخاب کند”. این روزنامه انگلیسی همچنین افزود که تعامل فرانسوی ها با خاندان حاکم سعودی مساله ای خفت بار است زیرا آن ها موافقت کرده اند که میزبانان نتوانند در نزدیک منزل وی ورزش شنا را انجام دهند و همچنین با ساخت آسانسوری که منزل وی را به ساحل متصل کند، به سرعت موافقت کرده اند.

 
تایمز همچنین نوشت ” غیرممکن است که یک انسان انتظار داشته باشد که در ماه اوت ساحل ریویرا به طورخصوصی دراختیار وی باشد. این روزنامه با اشاره به اظهارات مسئولان فرانسوی مبنی براینکه انجام هر چه که شاه عربستان می خواهد، کم ترین کاری است که می توان برای او انجام داد زیرا او هم پیمانی مهم در زمینه مبارزه با داعش به شمار می رود “، یادآور شد که این بهانه و دلیل فرانسوی ها، واهی وبیهوده است.

 

کاخ سلمان در منطقه آلپ – ماریتیم در جنوب فرانسه واقع شده و یک پلکان اختصاصی، محل اقامت پادشاه را به سواحل مذکورارتباط داده است. . حداقل هزار نفر، پادشاه عربستان را در این سفر همراهی می کنند.

 
این بنای مجلل در سال ۱۹۳۲ توسط یک معمار آمریکایی برای بازیگر زن معروف آن دوران ماکسین الیوت ساخته شد. طی سالهای ۱۹۳۴ تا ۱۹۴۰ نخست وزیر وقت انگلیس چرچیل چندین بار در این ویلا اقامت کرد. در سال ۱۹۷۹ این کاخ به اموال خاندان آل سعود و ملک فهد اضافه شد.

 

 

ملک فهد یکی از ثروتمندترین افراد جهان بود و در بسیاری از نقاط جهان از جمله  اسپانیا و سوئیس دارای قصر و ویلاهای متعدد بود. در سال ۲۰۰۶ یک عکاس فرانسوی به داخل این قصر نفوذ کرد و تنها عکس های موجود از درون این بنا را منتشر کرد. در این قصر مجلل یک پیست فرود بالگرد و نیز یک اتاق عمل جراحی وجود دارد و تزئینات داخل اغلب طلاکاری شده است. ملک سلمان پادشاه عربستان به همراه هزار نفر همراه و ملازم با دو هواپیمای اختصاصی بوئینگ ۷۴۷ روز چهارم مرداد ماه  برای گذراندن سه هفته تفریح در ویلای اختصاصی وارد شهر نیس در سواحل جنوبی فرانسه شد.

 
نیروهای پلیس این ناحیه ورود مردم به ساحل عمومی نزدیک این ویلا را ممنوع کرده‌اند بعلاوه قایق سواری و کشتیرانی در آبهای مجاور نیز ممنوع شده است و این اقدامات امنیتی تا پایان حضور ملک سلمان در این ویلا ادامه خواهد داشت، موضوعی که موجب خشم مردم محلی شده است. حدود ۱۲۰ هزار فرانسوی با امضای طوماری به بسته شدن بخشی از سواحل جنوب فرانسه و اختصاص آن برای گذراندن تعطیلات ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی اعتراض کردند.

 


 

 

۳۱۰

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166802

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر