2

دشمنان دیروز چشم طمع به بازار امروز ایران دارند

  • کد خبر : 166864
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵

مشهد- امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به توافقات انجام شده و امید بسیاری از مسئولان برای رونق اقتصادی در کشور بیان کرد: دشمن به بازار اقتصادی ایران چشم دوخته و لذا باید بسیار مراقب بود.

آیت الله علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار گفت: نباید بلافاصله بعد از توافق دروازه مملکت را باز کرد و اجازه داد عده ای به اسم همکاری منابع و اقتصاد این کشور را غارت کنند.

وی بیان کرد: نباید به امید اینکه آنها برای رونق اقتصاد ما پا به میدان گذاشتند نسنجیده برای آنان فرش قرمز پهن کنیم زیرا این عمل بدتر از آن بلایی است که دیده بان های جنگ احد بر سر پیامبر آوردند.

رهبری بر بصیرت مردم تکیه کرده است

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه دیده بان های نظام نباید اجازه دهند به طمع جمع آوری غنائم عده ای به مملکت ضربه و آسیب بزنند ادامه داد: رهبری در این پیچ تاریخی به بصیرت مردم نیاز دارند.

وی افزود: امروز بعد از عنایت و توکل به خداوند و امام زمان(عج) تکیه رهبری بر مردم است تا با استفاده از بصیرت و آگاهی این موقعیت بعد از مذاکرات را پشت سر بگذاریم.

امام جمعه مشهد افزود: وزیر خارجه فرانسه به طور آشکار خون های آلوده را وارد ایران کرد و باعث شد تعداد زیادی از هموطنان ما دچار ایذر و هپاتیت شوند و این بیماری به فرزندان آنان سرایت کرده است و حالا در چهره شریک اقتصادی ظاهر شده است.

وی ادامه داد: فرانسه ای که در این مملکت با مسئله تحریم روابط اقتصادی، صنعت موتوری را برهم زد و موتور های ناقص را در کف دست مردم گذاشت و باعث شد در پی انفجار پژو ها در خیابان ها بسیاری از هموطنان مان تبدیل به خاکستر شوند حال برای ایران دلسوزی می کند.

دشمنان سعی در قبضه بازار ایران را دارند

خطیب جمعه مشهد با اشاره به خیانت های دولت فرانسه در قبال ایران افزود: وزیر امور خارجه فرانسه ای که به عنوان نماینده اسرائیل در مذاکرات شرکت کرد و یا در ۳۰ سال پیش رشوه ۶۰ میلیون دلاری داده است امروز وارد خاک کشور ما شده و سعی در قبضه بازار ما دارد.

آیت الله علم الهدی افزود: همچنین این افراد وعده داده اند در ماه سپتامبر ۸۰ کارشناس و بازرگان اقتصادی مخصوصا در قسمت انرژی و نفت وارد خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما هیچ شخصی را محکوم نمی کنیم اما ممکن است برای مردم این سوظن پیش بیاید که نکند برخی بخواهند از این فرصت استفاده کنند و مشغول به جمع غنائم شوند.

مسئولان به طمع جمع آوری غنائم به مملکت ضربه نزنند

وی ابراز داشت: مسئولان باید توجه داشته باشند که چشم مردم به رهبر است، آمدن اروپایی هایی که قرن ها سابقه دزدی از بلاد اسلامی را دارند و قصد دارند تا بازار را از کالاهای بنجل پرکنند با راهبرد اقتصاد مقاومتی رهبری نمی سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: دشمن به ما طمع ورزیده است آنگونه که خود ما نیز متوجه نمی شویم.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: در جلسه کنگره آمریکا یک نماینده به کری گفت چطور با ایرانی هایی مذاکره می کنید که هنوز مرگ بر آمریکا می گویند و جان کری در پاسخ می گوید ایرانی ها تنها شعار می دهند و عمل آنان جور دیگری است.

موقعیت کشور مشابه جنگ احد است

عضو مجلس خبرگان اذعان کرد: جنگ احد برای ما دارای یک تجربه راهبردی است و آن از پشت خنجر خوردن مسلمانان است.

وی ادامه داد:  در این جنگ پیامبر اکرم(ص) یک عده را به عنوان دیده بان قرار داده و فرمودند که حتی بعد از پیروزی در این جنگ  شما تحت هیچ شرایطی این سنگر دیده بانی را ترک نکنید.

وی ادامه داد: هنگامی که لشکر قریش شکست خورد و مسلمانان مشغول جمع آوری غنائم شدند، عده ای از دیده بانان محل را ترک و به طمع غنائم سنگر را خالی کردند، دشمن نیز از این فرصت استفاده و مسلمانان را محاصره کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: بعد از محاصره مسلمانان عده ای به شهادت رسیدند و عده نیز فرار کردند، در این هنگام حضرت علی(ع) و حضرت محمد(ص) در محاصره ۳ هزار نفر قرار گرفتند، یکی از بزرگترین هزینه های مسلمانان در این شکست شهادت حمزه بود.

خطیب جمعه مشهد افزود: علت این شکست منفعت طلبی جریان دیده بانی بود زیرا آن لحظه به فکر این بودند که مشکلات اقتصادی خود را حل کنند و به هزینه ای که مسلمانان می دادند توجه نداشتند.

وی ابراز داشت: موقعیت امروز جامعه ما موقعیت راهبری جنگ احد است ، دیده بان های نظام و مجلس نمایندگان ما که مصالح نظام را دیده بانی می کنند.

خطیب جمعه مشهد گفت: اگر بعد از مدتی هر اتفاقی رخ دهد نباید بگویید چرا رهبری مراقب نبوده است؟ آیا پیامبر بالاتر هستند یا رهبری؟ در جنگ احد با وجود پیامبر به مسلمانان ضربه بزرگی وارد شد.

وی ادامه داد: امروز بعد از عنایت و توکل به خداوند و امام زمان(عج) تکیه رهبری بر مردم است تا با استفاده از بصیرت و آگاهی این موقعیت را پشت سر بگذاریم.

معرفی الگوی انسانی هدف آیه اول سوره انسان

آیت الله علم الهدی در بخشی دیگر  از سخنانش در ادامه تفسیر سوره انسان گفت: در آیه اول این سوره خداوند انسان الگوی قرآنی را معرفی می کند و آن یک انسان هدفمند است.

وی افزود: پروردگار در این آیه شریفه واقعیتی را تبیین می کند و آن انسانی است که حادث است و هر حادثی یک حدوث و به یک آفریننده  هدفمند احتیاج دارد.

مهر/خطیب جمعه مشهد افزود: خداوند قصد دارد در این آیه لزوم داشتن یک آفریننده و یک هدف برای به وجود آمدن  انسان را معرفی کند و تا بفهمیم که وجود انسان تصادفی نبوده است.

عضو مجلس خبرگان اذعان کرد: در عالم هستی، قبل از حضرت علی(ع) پیامبر اسلام(ص) دارای بالاترین کمال انسانی بوده اما نکته قابل توجه این است که این دو معصوم در واقع یکی هستند و پیامبر می فرمایند من و علی از یک نور واحد هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166864

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر