1

محجوب: تخلفات اداری مرتضوی محرز است

  • کد خبر : 166981
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

دبیرکل خانه کارگر افزود: بنده در مواضع خود صریح و شفاف به قضایای سال ۸۸ و ضرورت نگاه مدبرانه در این حوزه خارج از قاعده خانه کارگر اشاره کردم، چراکه طرح این مباحث سیاسی هیچ ربطی به فعالیت خانه کارگر ندارد.

دبیرکل خانه کارگر گفت: خواسته ما از مسئولان رسیدگی به تخلفات مرتضوی در حوزه قضایی و بعد اجرایی است که باید در مورد این فرد به زودی رأی قاطع حقیقی و قضایی صادر شود.

علیرضا محجوب صبح امروز در پاسخ به سئوالات تعدادی از جوانان و فعالان احزاب و گروه‌ها در اردبیل اظهار کرد: ما در ده‌ها صفحه مطالب متقن و مستند خود را از تخلفات مرتضوی در حوزه نظام اداری و اجرایی در دوران تصدی مسئولیت سازمان تأمین اجتماعی جمع‌آوری کرده و از طریق کمسیون اصل ۹۰ آن را در اختیار مراجع قضایی و رسیدگی به پرونده قرار دادیم.

وی از مکاتبات سه‌گانه با رئیس مجلس در این زمینه و توجه جدی به امر رسیدگی به پرونده را به همراه وصول مطالبات حقیقی یادآور شد و ادامه داد: برای ما محرز شده است که مرتضوی شرایط احراز مدیریت و ریاست سازمان تأمین اجتماعی را نداشته و نه تنها از صلاحیت اجرایی، علمی و عملی برخوردار نبوده بلکه به دلیل ضعف مدیریتی در بکارگیری افراد فاقد صلاحیت، جذب و استخدام برخی از افراد به صورت غیرقانونی و با پارتی‌بازی و ضربه زدن به صندوق تأمین اجتماعی دستی آلوده داشته است.

دبیرکل خانه کارگر گفت: ما همه این تخلفات اجرایی، فنی و اداری را به دادگاه کیفری ارائه کردیم تا در حین رسیدگی به اصل پرونده این موضوعات نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

محجوب بیان کرد: در تمام مراحل بازپرسی و رسیدگی به پرونده خواستار رسیدگی جداگانه به تخلفات مرتضوی در حوزه تأمین اجتماعی شدیم و از پیگیری‌هایمان در این زمینه دست برنمی‌داریم و بر این باوریم ریشه این تخلفات و سوءاستفاده‌ها باید خشکانده شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره سهم تعیین شده به نمایندگان برای پرداخت تسهیلات به مشمولین بیمه تأمین اجتماعی افزود: بنده در این زمینه که سهمیه جدید به نمایندگان از بابت پرداخت تسهیلات یا سهمیه استخدامی ارائه شود، اطلاعی ندارم ولی این موضوع را قطعاً پیگیری کرده و در صورت مشاهده موارد تخلف آن را به مردم بازگو خواهم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره عزل و نصب مدیران جدید تأمین اجتماعی که گاه آن را منصوب به مرتضوی می‌دانند، عنوان کرد: در این زمینه نیز تمام موارد شفاف و روشن قانونی تبیین شده و اگر مدیری با جهت‌گیری خاص در دولت گذشته و توسط مرتضوی منصوب شده با پیگیری نمایندگان و مسئولان هر استان امکان جابجایی آنها وجود دارد.

محجوب ادامه داد:‌ خواسته ما از مسئولان رسیدگی به تخلفات مرتضوی در حوزه قضایی و بعد اجرایی است که باید در مورد این فرد به زودی رأی قاطع حقیقی و قضایی صادر شود.

وی به سنگینی تخلفات مرتضوی اشاره کرد و گفت: امیدواریم قاضی پرونده در کنار اصل موضوع مواردی که در تأمین اجتماعی به عنوان تخلف اداری شده است، مورد رسیدگی قرار داده و در این زمینه به برخی از شبهات و شایعات پاسخ دهد.

* اعتقادی به دولت صرف جوان یا سالخورده ندارم

دبیرکل خانه کارگر ضرورت بکارگیری جوانان را در قالب شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در دولت تدبیر و امید بیان کرد و یادآور شد: حرکت این دولت را در جمع کردن نیروهای مجرب و کاربلد می‌پذیرم و بر آن باور و یقین دارم اما این امر نباید مجوزی باشد تا جوانان کنار گذاشته شوند.

محجوب تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم کشورمان در مسیر توسعه و حرکت رو به‌ جلو گام بردارد، باید از ظرفیت جوانان و آینده‌سازان استفاده شود چراکه بنده هیچ اعتقادی به دولتی با کابینه صرف جوان یا پیر و سالخورده ندارم بلکه باید تلفیقی از آنها را در حوزه اجرایی شاهد باشیم.

این مسئول گفت: نه دولت سالخورده فرتوت به درد می‌خورد و نه دولتی که تنها به افراد خام فرصت و میدان حضور بدهد بلکه در چینش افراد باید به نحوی عمل کرد تا ثمره و نتیجه آن کار پخته و تجربه‌ای شایسته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما با برنامه‌ریزی درست و هدفمند استفاده از ظرفیت جوانان و بهره‌گیری از تجارب گذشتگان با یک نگاه درست می‌توانیم مسیر حرکت‌مان را انتخاب کنیم و بر این باورم که در این نقشه راه نباید دچار خستگی و جنود نشویم بلکه با توانی مضاعف از ظرفیت جوانان بهره بگیرم.

محجوب بیان کرد: هیچ اعتقادی به نقش‌ دادن نمایشی به جوانان ندارم، بلکه ضروری است ترکیبی از قشر جوان و قشر با تجربه در مجموعه‌های اداری بکارگیری شود.

* خانه کارگر تشکیلات سیاسی نیست

وی در پاسخ به سئوالی درباره پیگیری پرونده دو کاندیدای انتخابات ۸۸ گفت: بنده دیدگاه خودم را در این زمینه شفاف و روشن بیان کردم که البته طرح این مسائل خارج از قواره خانه کارگر بوده است.

دبیرکل خانه کارگر افزود: بنده در مواضع خود صریح و شفاف به قضایای سال ۸۸ و ضرورت نگاه مدبرانه در این حوزه خارج از قاعده خانه کارگر اشاره کردم، چراکه طرح این مباحث سیاسی هیچ ربطی به فعالیت خانه کارگر ندارد.

محجوب افزود: نباید فعالیت خانه کارگر را به عنوان یک مجموعه صنفی که تنها تشکیلات صنفی بوده و فعالیت حوزه کارگری را انجام می‌دهد وارد جریانات سیاسی کرد که بنده مخالف چنین امری هستم.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: اگر جوانان می‌خواهند مواضع بنده را در این قضایای سیاسی سال ۸۸ مشاهد کنند، می‌توانند به تهیه نسخه‌ای از برنامه (شناسنامه) اقدام کرده و شفافیت اظهارنظرها و بیان مواضع بنده را شنیده و متوجه آن شوند.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=166981

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر