1

اوکراین: روسیه برای پایان جنگ در مناطق شرقی وارد “مذاکرات واقعی” شود

  • کد خبر : 167050
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

وزیر امور خارجه اوکراین از روسیه خواست تا درباره یک آتش‌بس دائمی و برقراری ثبات در شرق اوکراین که برای برگزاری انتخابات عادلانه با نظارت ناظران بین المللی مهم است، “مذاکرات واقعی” برگزار کند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، “پاولو کلیمکین”، وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه‌ای گفت: ارتش و نیروهای ویژه روسیه کنترل کامل مناطق دونتسک و لوهانسک را به عهده دارند.

وی افزود: اوکراین در چند روز گذشته یکی از کامیون‌های بزرگ روسیه پر از اسلحه را ضبط کرد که راننده آن نیز یکی از افسران نیروهای ویژه روسیه بود و این یکی از نمونه‌های حضور روسیه در مناطق شرقی اوکراین است.

این در حالی است که مسکو این ادعا را رد کرده و جدایی طلبان حامی روسیه نیز این ادعای اوکراین را ساختگی دانستند.

از زمان آغاز درگیری‌های جدایی طلبان حامی روسیه با نیروهای دولت کی‌یف در آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی، دولت اوکراین هیچ کنترلی بر بخش‌های شرقی کشورش نداشته است. در این درگیری‌ها بیش از ۶۴۰۰ تن کشته و بیش از ۵ / ۱ تن از مردم آواره شده‌اند. آتش بس موقتی که فوریه سال جاری میلادی در مینسک، پایتخت بلاروس امضا شد، هر دو طرف را به خارج کردن تسلیحات سنگین از این خط مقدم ملزم می‌کند اما تحقیقات ناظران بین المللی حاکی از نقض مکرر این آتش بس است.

کلیمکن گفت: جدایی طلبان شرق اوکراین تنها به خاطر تسلیحات و پرسنل‌ نظامی روسیه که از مرز مناطق شرقی وارد می‌شوند و دولت کی‌یف هیچ کنترلی بر آنها ندارد، مقاومت می‌کنند.

وی افزود: ناظران بین المللی از سازمان امنیت و همکاری اروپا باید به تمامی مناطق در دونتسک و لوهانسک دسترسی داشته باشد.

در حال حاضر آنها به ۵۰ درصد از این منطقه دسترسی ندارند. وزیر امور خارجه اوکراین ادامه داد، سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین باید از آغاز تدارکات و آمادگی‌ها برای برگزاری هرگونه انتخاباتی در شرق اوکراین حضور داشته و باید مطمئن شوند که این انتخابات آزاد و عادلانه است.

کلیمکین تاکید کرد: اوکراین نمی‌تواند از طریق راه‌های نظامی پیروز شود اما می‌تواند در جنگ موفق شود چرا که کی‌یف از حمایت جامعه بین المللی برخوردار است که روسیه را یک مهاجم می‌داند.

وی گفت: اوکراین متعهد شده تا اصلاحات گسترده‌ای از جمله مقابله با فساد و تمرکززدایی در این کشور را با هدف پیوستن به اتحادیه اروپا انجام دهد. یک اوکراین دموکراتیک و اروپایی برای روسیه یک کابوس محسوب می‌شود اما اوکراین تسلیم نخواهد شد و به رسیدن به این هدف خود ادامه می‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167050

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر