2

آژانس محلی برای اجرای سیاست‌های آمریکا در دنیا/آمانو در مجلس ایران نیز حضور پیدا کند

  • کد خبر : 167081
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

آژانس اگر می‌خواهد صداقت خود را نشان دهد باید همان گونه که کنگره آمریکا را در جریان توافق با ایران قرار داد ، نمایندگان مجلس ایران را در جریان امور قرار دهد.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، درباره گزارش آمانو از توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: وقتی صحت این خبر را از آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جویا شدیم، وی به ما اعلام کرد توافق محرمانه‌ای بین ایران و آژانس وجود ندارد که آمانو بخواهد سناتورهای کنگره را از آن مطلع کند در حالی که گویا وضعیت طور دیگری است.

وی افزود: توقع از اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران و سازمان انرژی اتمی این است که تمامی مسائل و توافقات محرمانه و غیرمحرمانه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اطلاع دهند چرا که زمانه محرمانه بودن مفاد مذاکرات در عرصه بین‌الملل تمام شده است.

آصفری اظهار داشت: توقع از تیم مذاکره‌کننده ایران این است که همه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی را به دلیل حساسیت توافق برجام در جریان امور قرار دهند تا همه مسائل ریز و درشت مذاکرات و توافقات برای تصمیم‌گیری بهتر اتخاذ شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید موضوعات پنهان در توافقات زیر میز نگه داشته شود و در صورتی که توافقات با آژانس و ۱+۵ محرمانه باقی بماند روزی افشا شده و همه چیز برای همگان روشن خواهد شد مانند اظهارات آمانو در شورای روابط خارجی سنای آمریکا.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره عدم صداقت، عدم امانتداری و عدم اطمینان جمهوری اسلامی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این موضوع نشانه هوشمندی رهبری گرانقدر انقلاب است زیرا آژانس هم‌اکنون به نهادی برای اجرای سیاست‌های منفعت طلبانه آمریکا در عرصه بین‌الملل تبدیل شده است.

آصفری افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اگر می‌خواهد صداقت خود را نشان دهد باید همان گونه که کنگره آمریکا را در جریان توافق با ایران قرار داد با حضور در مجلس شورای اسلامی نمایندگان ملت ایران را نیز از توافق مطلع کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رفتارهای خود گروه ۱+۵ را به گروه ۲+۵ بر علیه ایران تبدیل کرده، لذا این نهاد بین‌المللی اگر بنای بر شفاف‌سازی توافقات بین‌المللی دارد حضور و اظهار نظر آمانو در مجلس شورای اسلامی هم نوعی شفاف‌سازی به حساب می‌آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیرکل آن به دلیل گرایش به نهادهای اطلاعاتی- امنیتی غربی و صهیونیستی نشان داده که نمی‌تواند قاضی خوبی برای توافق برجام باشد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167081

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر