1

توانستیم بدون ورود به جنگ با آمریکا پیروز شویم

  • کد خبر : 167278
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه ایران امروز نقطه ثبات و امن خاورمیانه است گفت: آمریکا تلاش می‌کند به هر طریق منافع خودش را حتی شده در خاورمیانه تامین کند.

جواد هروی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ آنچه که در گفت و گوی وزیر امور خارجه آمریکا با نمایندگان سنا کاملا مشخص و مبرهن بود یک گفت‌وگو و دیالوگ عادی سیاسی بود که در درون خودش یکسری مشاجرات را هم نشان می‌داد اما در واقع نقطه کشمکشی مابین اینها نبود. بنابراین به طور کلی نشان از این داشت که دیپلماسی خارجی ایالت متحده آمریکا مبتنی بر حرکتی است که بتواند قدرت‌های موجود را چه در عرصه‌های غرب و چه در سرزمین‌های جهان سوم تحت سیطره خودش داشته باشد.

نماینده مردم قائنات در مجلس افزود: بنابراین آنچه از منظر اینها نگاه می‌شد یک سلطه جهانی را نشان می‌داد که آمریکایی‌ها خیلی راحت‌ نگاه سلطه خودشان را به اقصی نقاط جهان دارند و تمام قدرت‌شان را هم به کار گرفته‌اند تا کشور و قدرتی نباشد که از چنبره آنها خارج باشد.

این نماینده مجلس همچنین با تاکید بر این که گفت‌وگوی کری و نمایندگان بیشتر حفظ منافع ایالت متحده در اقصی نقاط جهان را نشان می‌دهد گفت: اما با توجه به مطرح شدن موضوع جمهوری اسلامی ایران پا روی منافع ایالت متحده آمریکا گذاشته و آمریکا سعی می‌کند که از شیوه تخاصم به شیوه مذاکره پیش برود به همین جهت آنچه که در درون کاخ سفید یا سنا یا مجامع سیاسی آمریکا می‌گذرد طبیعتا یک هماهنگی بالقوه و دیپلماتیک مابین تمام دستگاههای ایالت متحده نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در نتیجه این اقدامات و رفتارها باید بهترین نشان یا راهکار برای ما باشد که ما هم درون کشور خودمان یک انسجام و وحدت فکری یا سیاسی یا یک رویه واحد سیاسی در دیپلماسی مشترک خارجی را اتخاذ کنیم.

هروی تصریح کرد: با وجود این که گرایش‌های مختلفی در داخل کشور است گاهی این تلاش‌ها و مشاجرت را به صورت خیلی جدی می‌بینیم به گونه‌ای که منافع همدیگر را تهدید می‌کند حال آنکه در ایالت متحده آمریکا در آن جلسه مذاکره با سنا کاملا روشن بود که همه اینها در نهایت یک چیز را تعقیب می‌کردند آن هم منافع خودشان بود و لاغیر.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس همچنین یاد آور شد: آمریکایی‌ها بر خلاف سایر دول قدرتمند اروپا، سوابق روشنی درتاریخ معاصر ما دارند یعنی عملا ما بعد از جنگ جهانی دوم شاهد حضور تمام عیار اینها در صحنه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کشور خودمان بودیم که گاه توانسته‌اند مستقیما ورود پیدا کنند مثل کودتای ۲۸ مرداد، واقعه طبس و …، آما آن چه که کاملا مشخص است این که ایالت متحده آمریکا با چالش‌های سیاسی نسبت به جمهوری اسلامی ایران نتوانسته‌ به نتایج مورد نظر خودش برسد به تعبیر دیگر شاید در میان قدرت‌های موجود جهان کشور جمهوری اسلامی ایران توانسته که صبر ایالت متحده آمریکا را بر سر آورد و حتی دولت آمریکا را وادار کند که از یک موضوع دیگر وارد شود. این موضع، موضع مذاکره است.

نماینده مردم قائنات در مجلس در ادامه اظهار کرد: بنابراین ما نمی‌خواهیم بگوییم که دولت ایالات متحده آمریکا مستاصل شده؛ نه اینگونه نیست بلکه او دنبال منافع خودش است و تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران منافع این کشور را در آسیا و اروپا به خطر بیندازد برای آمریکا خطر است. بنابراین او سعی می‌کند منافع خودش را حتی شده در خاورمیانه تامین کند، امروز ایران نقطه ثبات و امن خاورمیانه است. امروز در گرداگرد جمهوری اسلامی ایران آتش نفاق و درگیری و منازعات نظامی کاملا شعله ور شده و تنها قدرتی که اقتدار اطفای آتش جنگها را دارد جمهوری اسلامی ایران است.

هروی خاطر نشان کرد:‌ امروز آمریکا برای منافع خودش در خاورمیانه هم که شده باید به سمت ایران گرایش پیدا می‌کرد و در واقع این حرکت‌های خزنده چیزی نیست جز این که به تقویت منافع و موقعیت خودش در شکل تازه‌ای مبادرت کند بنابراین آمریکا به خاطر ایران دست از منافعش نکشید به خاطر منافعش به سمت ایران حرکت کرد.

وی درباره‌ این که به نظر می‌رسد کری صحبت ظریف مبنی بر این که هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید، را نشنیده یا جدی نگرفته است ابراز عقیده کرد: بالاخره دولت‌هایی مثل آمریکا، فرانسه، انگلیس اینها دولت‌هایی هستند که همیشه با زبان زور صحبت کردند و حرف خودشان را به کرسی نشانده‌اند و هر موقع هم که خواسته‌اند کسی در مقابل‌شان بایستد گفته‌اند ما روی میز تهدید نظامی را قرار می‌دهیم. بنابراین آنچه که در دیالوگ و گوی این قدرت‌ها دیده می‌شود گفت و گو بر مدار زور است اما چیزی که امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته نشان دهد این است که ما توانستیم بدون این که وارد جنگ با آمریکا شویم کسب توفیق و پیروزی کنیم. دولت آمریکا هم به ناچار مجبور است بر خلاف همه حرکت‌های نظامی که در جهان می‌کند در این منطقه تسلیم زبان گفت و گو و مذاکره می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167278

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر