2

وضعیت اموال بلاتکلیف تامین اجتماعی از سال ۸۸، مشخص شد

  • کد خبر : 167281
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از مشخص شدن وضعیت اموال بلاتکلیف تامین اجتماعی از سال ۸۸ خبر داد و گفت: ۱۹ بنگاه اقتصادی با تدبیر هیات وزیران تعیین تکلیف و این اموال به سازمان بازگردانده شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از مشخص شدن وضعیت اموال بلاتکلیف تامین اجتماعی از سال ۸۸ خبر داد و گفت: ۱۹ بنگاه اقتصادی با تدبیر هیات وزیران تعیین تکلیف و این اموال به سازمان بازگردانده شد که شامل چند شرکت و درصدی نیز برخی سهام دیگر است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تقی نوربخش در نخستین نمایشگاه تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار که در سالن اجلاس سران برپاست، در ادامه این خبر، گفت: ارزش این بنگاه‌های اقتصادی ۲۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه مشکلات دولت از دو سال گذشته، مساعدت‌هایی شده است و سال گذشته دولت ۶۰۰۰ میلیارد تومان بابت تعهداتش به ما پرداخت کرد و امسال نیز این اموال به ما برگردانده شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان به عنوان یک نهاد اجتماعی ‌ اقتصادی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رفاهی کشور دارد و از منابع بیمه‌شدگان صیانت می‌کند، گفت: این سازمان وظیفه دارد برای آینده تدبیر کند و از محل این منابع ارزش افزوده ایجاد کند. در واقع سازمان تامین اجتماعی علاوه بر دو تعهد اصلی‌اش که پرداخت مستمری و حفظ سرمایه بیمه‌شدگان است نقش مهمی نیز در اقتصاد کشور دارد.

نوربخش به تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز اشاره و عنوان کرد: تیم هسته‌ای با حمایت مقام معظم رهبری تلاش‌های زیادی انجام داد که منجر به توافقاتی شد و توانست ضمن حفظ کرامت مردم و رعایت خطوط قرمز نظام، دریچه‌های امیدبخشی را در آینده به روی روابط و تجارت بین‌المللی باز کند. سازمان تامین اجتماعی در این دوران سخت، خط مقدم جنگ اقتصادی بود و در این دوران برای توسعه اقتصادی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

وی به بخشی از فعالیت‌های اقتصادی انجام شده اشاره و عنوان کرد: نفت‌کش جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین نفتکش دنیا با ۸۰ نفت‌کش توانست علی‌رغم وجود تحریم‌ها، سوخت کشور را حمل و نقل کند و به وظیفه خود در قبال حمل و نقل سوخت عمل کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین کشتیرانی ضمن توسعه فعالیت‌های خود توانست نیروی انسانی مجرب تربیت کند و در باربری و مسافربری به تعهداتش عمل کند.

نوربخش همچنین به فعالیت‌های دارویی اشاره و عنوان کرد: علی‌رغم مشکلات انتقال دانش های‌تک به علت تحریم‌ها، شرکت توفیق‌دارو توانست بسیاری از داروهای ضدسرطان را در همین دوره تولید کند. همچنین در زمینه فولاد و معادن نیز اقداماتی انجام شد و علی‌رغم مشکلات تحریمی و رقابت جدی با تولیدات کشور چین، توانستیم خطوط تولید جدیدی راه‌اندازی کنیم؛ به عنوان مثال برای نخستین‌بار تولیدات ریلی این شرکت تا ۴ ماه دیگر عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مکانیسم صندوق تامین اجتماعی، مکانیسم بین نسلی است، اظهار کرد: یکی از وظایف سرمایه‌گذاری‌هایی است که بتواند در طی آن به تعهداتش عمل کند و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در این خصوص از جمله نهادهای اختصاصی است که توانسته در توسعه اقتصادی کشور هم موثر باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سیاست سازمان تامین اجتماعی ورود به بازار سرمایه است، گفت: با این سیاست تامین اجتماعی هم می‌تواند در توسعه اقتصادی نقش‌آفرین باشد و هم سازمان را از بنگاه‌داری خارج کند.

نوربخش همچنین به فعالیت هلدینگ‌های سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سه هلدینگ خانه‌سازی، گردشگری و دارویی فعال هستند و شرکت‌های بسیاری زیرمجموعه آنها شکل گرفته که منابع مربوط به بیمه‌شدگان است و به همین خاطر باید به نحوی عمل کند که فعالیت‌هایش شفاف باشد.

وی تصریح کرد: همه شرکت‌های سرمایه‌گذاری به سمت شفاف‌سازی می‌روند و دیگر حیات خلوت هیچ‌کس نیستند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین در حال حاضر سودده هستند و در حالی که این سود در ابتدای دولت یازدهم بیش از ۱۰ درصد نبود اکنون ارتقای خوبی پیدا کرده و توانسته‌ایم برای ۶۰ هزار نفر اشتغالزایی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته ۲۸۰۰ میلیارد تومان و امسال ۳۹۰۰ میلیارد تومان سود سرمایه‌گذاری شرکت‌های تامین برای پرداخت مستمری‌ها تقسیم شد، گفت: توانسته‌ایم ۴۱۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه برای شرکت‌های شستا ایجاد کنیم.

نوربخش در ادامه به برنامه‌های پسا تحریمی این سازمان اشاره و عنوان کرد: استراتژی اصلی را باید دولت تعیین کند اما ما هم برنامه مدونی داریم. استراتژی‌های اصلی ما نخست آن است که بازارهای ایران نباید به روی بازار خارجی باز شود. دوم ارتباط با شرکای خارجی، مشارکت در تولید و سرمایه‌گذاری است که مقدمات آن آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167281

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر