3

رتبه‌بندی فرهنگیان در دو مرحله انجام می‌شود/افزایش حقوق فرهنگیان

  • کد خبر : 167294
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان در دو مرحله انجام می‌شود، گفت: مرحله اول در مهر ماه اجرا می‌شود وحقوق فرهنگیان از ۱۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد .

محمد بطحایی در بخش دوم سخنان خود در سومین روز از سی‌ودومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش و میزگرد لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار کرد: ورود به عرصه کیفیت و اجرای طرح تحول بنیادین مستلزم تامین منابع است.

وی با بیان اینکه منابع دولتی، مشارکت بخش دولتی و ارتقاء بهره‌وری برای حوزه آموزش و پرورش سه خط مشی اصلی است، افزود: در دو سال گذشته بیش از ۲ درصد سهممان از دولت افزایش یافته و همچنین روند رو به سقوط مشارکت غیردولتی بهبود پیدا کرده، اما این روند کند است.

بطحایی با بیان اینکه بهره‌وری از منابع افزایش یافته است، بیان کرد: در طول این دو سال بهره‌وری از منابع افزایش یافته، اما باز جا زیاد است.

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید بپذیریم برای تامین نیاز و حرکت به سمت کیفیت تنها متکی به منابع دولتی نباشیم. باید ایمان بیاوریم که بخش غیردولتی به کمک ما نیاید همیشه بخشی از مشکلات ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌های وزارت آموزش و پرورش، رتبه‌بندی فرهنگیان است، تصریح کرد: با این طرح به دنبال افزایش انگیزه معلمان برای یک کار تخصصی و ارتقاء بهسازی نیروی انسانی هستیم.

بطحایی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش از اول مهر ماه سال ۹۴ احکام مربوط به رتبه‌بندی را اجرا می‌کند و پیش‌نیاز اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان، سنجش صلاحیت معلمان است.

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: رتبه‌بندی را هنگامی می‌توانیم کامل اجرا کنیم که نظام سنجش حرفه‌ای، طراحی و مصوب شده باشد.

وی با بیان اینکه رتبه بندی دارای دو مرحله است، عنوان کرد: در مهر ماه سال جاری مرحله اول رتبه‌بندی با اعتبار یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اجرا می شود.

بطحایی افزود: شاخص‌هایی را تدوین کرده‌ایم و معلمان با یک روند آسان رتبه‌بندی می شوند.

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در مرحله اول اجرای رتبه‌بندی اعتبار اندکی پیش‌بینی کرده ایم، اما امیدواریم در سال ۹۵-۹۶ به‌صورت کامل این طرح اجرا شود.

وی اذعان داشت: طبق اجرای لایحه رتبه‌بندی ۱۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه می شود که هدف ما از اجرای رتبه‌بندی افزایش حقوق نیست، بلکه بهسازی نیروی انسانی است.

مهر/بطحایی درباره وضعیت بازنشستگان در رتبه‌بندی بیان کرد: کسانی که در شهریور بازنشسته می‌شوند، در حال بررسی هستیم تا از مزایای احکام رتبه‌بندی بهره مند شوند.

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش درباره واریز سرانه مدارس نیز اظهار کرد: سرانه مدارس را پیش از ماه مهر ابلاغ خواهیم کرد و این سرانه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167294

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خیلی زحمت میکشید خسته نباشید یک نگاهی به احکام و دریافتی سایر ارگان ها بکنید آنها هم رتبه بندی دارند؟فقط اموزش پرورش است که هر کاری خواست انجام بده تا ششماه تو بوق کرنا نکنه دست بر نمی داره!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر