1

تاثیرگذارترین بازیکنان هفته اول لیگ برتر

  • کد خبر : 167310
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱

مانند همیشه برای گل زده، پاس گل و کسب پنالتی یک امتیاز در نظر گرفته شده و حرکات تاثیرگذار در روند بازی – مانند تکل برهانی و گرفتن توپ از رقیب که به گل دوم استقلال تبدیل شد – نیز امتیازی برای بازیکن مربوطه خواهد داشت.

بانک ورزش – هفته اول لیگ برتر با پیروزی سه تیم و تساوی سایر دیدارها به اتمام رسید. خبرنگاران بانک ورزش، با بررسی این دیدارها، تاثیرگذارترین بازیکنان هفته را انتخاب کرد. قطعا تاثیرگذارترین بازیکنان هفته جزو خوب‌های هفته هم خواهند بود اما بازیکنانی هستند که بدون اشکال ظاهر شدند اما تاثیرگذاری چندانی نداشتند. مانند رامین رضاییان در پرسپولیس.

مانند همیشه برای گل زده، پاس گل و کسب پنالتی یک امتیاز در نظر گرفته شده و حرکات تاثیرگذار در روند بازی – مانند تکل برهانی و گرفتن توپ از رقیب که به گل دوم استقلال تبدیل شد – نیز امتیازی برای بازیکن مربوطه خواهد داشت.

گلرها نیز با بسته نگه داشتن دروازه و سیوهای خود، امتیازات ویژه گرفته‌اند. البته باز هم مانند همیشه مهاجمان بیشتر مورد توجه هستند و مدافعان تا مانند محسن بنگر، اشتباهات تاثیرگذار انجام ندهند، زیاد مورد توجه قرار نمی گیرند.

آرش افشین در انزلی روز خوبی پشت سر گذاشت. هرچند او مدت زیادی از میادین دور بود و بعضا با تکروی بی جهت، موقعیت‌های خوبی از تیم گرفت اما در هر صورت توانست با یک پنالتی و یک گل دو امتیاز از این بازی کسب کند. او یک پنالتی برای تیمش گرفت که زارع آن را از دست داد اما خود افشین در برگشت این توپ را تبدیل به گل کرد. او یکی از تاثیرگذارترین‌‌های هفته بود اما قطعا نفر اول این لیست نبود.

آرش برهانی با یک پاس گل و یک قطع توپ که منجر به گل شد، جزو تاثیرگذارترین بازیکنان هفته اول بود اما او هم بهترین فرد هفته نبود چرا که در صورت عادی، گلر سیاه جامگان به اشتباه روی پاس گل او خروج نکرد وگرنه ارسال پاس تقریبا ۲۰ متری به داخل محوطه جریمه، توسط اکثر گلرها قطع می شود.

هادی نوروزی مقابل پدیده روز پر فروغی پشت سر گذاشت. یک گل فوق العاده که قطعا گل برتر هفته بود و یک پاس گل زیبا، او را با دو امتیاز جزو تاثیرگذارترین‌های هفته اول قرار می دهد. او می توانست بهترین بازیکن هفته اول لقب بگیرد اما یک فرد لایق تر از او بود.

علی علیپور نیز شرایطی مانند هادی نوروزی داشت؛ یک گل و یک پاس گل. هرچند پاس گل او جزو پاس‌های امتیاز بالا محسوب نمی شود و یک پاس به بغل ساده بود که با تیزهوشی نوروزی تبدیل  به گل شد.

در بازی نفت و تراکتور اتفاق خاصی رخ نداد تا فردی از این میدان جزو تاثیرگذارترین بازیکنان هفته قرار بگیرد ولی اخباری روز موفقی پشت سر گذاشت و به همراه بیرانوند اولین کلین شیتش را ثبت کرد.

چاگو در فولاد روز موفقی داشت اما نه به اندازه مهدی بدرلو. گل بازیکن خارجی فولاد روی اتفاق به ثمر رسید اما ضربه ایستگاهی بدرلو و تبدیل شدنش به گل دوم فولاد، بازی خوب او را کامل کرد. ضربه ای بی نقص که کمتر گلری می توانست آن را دفع کند.

پرویز کریمی، گلر استقلال اهواز روز فوق العاده ای پشت سر گذاشت. مهار چند تک به تک و شوت که اکثر آنها توسط محمد قاضی نواخته شده بود، گلر فصل گذشته استقلال خوزستان را به یکی از پنج بازیکن تاثیرگذار هفته تبدیل کرد.

دیگر گلر فوق العاده این هفته، دروازه بان جوان ملوان بود. گلری که استقلالی‌ها قدرش را ندانستند تا راهی انزلی شود و با درخشش به تیم ملی هم برسد. حسینی این هفته با سه مهار عالی، جزو برترین های هفته بود.

حسین بادامکی، بازیکن پدیده با یک گل و یک پاس گل از بهترین‌های هفته بود. اگر بادامکی در هفته های بعد به همین اندازه انگیزه داشته باشد، سالی خوب را برای خود و پدیده رقم خواهد زد. هرچند او نشان داده اکثرا مقابل پرسپولیس خوب بازی می کند و در بازی‌های دیگر انگیزه چندانی ندارد.

بازیکنان سایپا و گسترش فولاد مانند بازیکنان صبا کار خاصی نکردند که در جمع تاثیرگذارترین ‌بازیکنان باشند. سپاهانی‌ها نیز با وجود برد مقابل استقلال خوزستان، بازیکنی در حد حضور در این لیست نداشتند. هرچند مهدی شریفی مانند همیشه خوب ظاهر شد و توانست در اولین بازی لیگ، اولین گلش را ثبت کند.

در بخش دفاعی، علاوه بر کار خوب گروهی مدافعان نفت، حسین کنعانی زادگان از ملوان عملکرد خیلی خوبی داشت و اکثر تقابل‌های یک به یک با مهاجمان ذوب‌آهن را با موفقیت پشت سر گذاشت. شجاع خلیل زاده از تراکتورسازی از دیگر مدافعان خوب هفته اول لیگ برتر بود و به نظر می رسد دوری چند ماهه او از میادین، تاثیر زیادی در بازی‌اش نداشت.

اما تاثیرگذارترین بازیکن هفته اول لیگ برتر. سجاد شهباززاده که با جدایی عنایتی به جایگاه سابقش برگشته، تنها کمی بالاتر از هادی نوروزی، تاثیرگذارترین بازیکن هفته اول لقب خواهد گرفت. مهاجمی که وقتی توپ به او می‌رسد، بدون انجام کارهای اضافه و حرکات نمایشی، کاری که یک مهاجم شش دانگ باید انجام دهد را به خوبی اجرایی می کند.

دو گل در هفته اول نشان داد مهاجم استقلال امسال نیز جزو برترین مهاجمان لیگ خواهد بود. البته اگر مظلومی نیز اشتباه قلعه نویی را مرتکب نشود و با جابجایی پست او، رسیدنش به دروازه را مشکل نکند.

تاثیرگذارترین بازیکنان هفته اول؛

  1. سجاد شهباززاده از استقلال

۲- هادی نوروزی از پرسپولیس

۳ – حسین بادامکی از پدیده

۴ – پرویز کریمی (دروازه بان استقلال اهواز)

۵ – حسین کنعانی زادگان از ملوان

۶- علی علیپور از پرسپولیس

۷ – سیدحسین حسینی (دروازه بان ملوان)

۸- آرش برهانی از استقلال

۹ – مهدی بدرلو از فولاد خوزستان

۱۰ – آرش افشین از ملوان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167310

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر