2

نامه چهره‌های سرشناس ایرانی-آمریکایی در حمایت از توافق هسته‌ای

  • کد خبر : 167976
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۷:۳۶

در این نامه که با امضای بیش از ۵۰۰ چهره ایرانی-آمریکایی در حوزه های فناوری، هنری و تجارت منتشر شده آمده است: برای در آغوش کشیدن این فرصت منحصر به فرد به ما بپیوندید. بیایید تاریخ ساز باشیم

جمعی از آمریکایی‌های ایرانی الاصل سر‌شناس، در نامه‌ای خطاب به مردم آمریکا ضمن اعلام حمایت از توافق هسته ای گفتند که حل و فصل مسالمت‌آمیز مشکلات جهان از ستیز و دوری از تعامل بهتر است.

جام نیوز/ در این نامه که با امضای بیش از ۵۰۰ چهره ایرانی-آمریکایی در حوزه های فناوری، هنری و تجارت منتشر شده آمده است:

از دیپلماسی حمایت کنید
«ما آمریکائیان ایرانی الاصل هستیم. مثل تمام آمریکایی‌ها به کشور بزرگ خود افتخار می‌کنیم و قویاً از آرمان‌های آن در زمینه آزادی و فرصت‌ها دفاع می‌کنیم. ما در کنار هم کار کرده‌ایم که این کشور را (آمریکا) بهترین کشور جهان کنیم».

«مثل تمام آمریکایی ها، ما نمایندگانی از همه رنگ ها و از همه طیف های مختلف سیاسی و دینی هستیم، و گاه با هم اختلاف نظر داریم. با این حال بر سر یک چیز اتفاق نظر داریم: اینکه حل‌ و فصل مشکلات از راه تعامل برای جهان بهتر از مسیر تقابل و درگیری است.»

«در چند دهه گذشته، جنگ جان هزاران تن از مردم آمریکا را گرفته و تریلیون‌ها دلار هزینه در برداشته، و درگیری همچنان به قوت خود باقی است. آن زمان که ما از راه دیپلماسی و نه جنگ به اهداف آمریکا دست یابیم، همه برنده هستیم».

«پیام ما درباره مردم است و نه سیاستمداران.»

«دیپلماسی با ایران پتانسیل بالاتری از تنها پیشگیری از یک جنگ با خود دارد. دیپلماسی فرصت تعامل میان فرهنگ‌ها، مردم و ایده ها را فراهم می کند. این شانس را برای آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها به وجود می‌آورد که آینده ای بیافرینند که همه فرزندان ما از آن بهره‌مند شوند.»
«در حالی که دولت ایران و دولت‌های غربی اختلافات عمیقی داشته اند، مردم ایران تاریخی طولانی از تحمل، مهمان نوازی، خلاقیت و نوآوری در پیشینه خود دارند که سابقه آن به قبل از دولت‌ها و مذاهب جدید بازمی گردد. و این ارزش‌هایی است که آمریکایی‌ها در آن اشتراک نظر دارند. مردم ایران دقیقاً به همان اندازه آمریکایی‌ها خواهان “صلح، رفاه و دنبال کردن شادی” [اشاره ضمنی به آرمان های قانون اساسی آمریکا] هستند».

 

«ما مصرانه از شما هموطنان آمریکایی‌مان می‌خواهیم که با حمایت از توافق اخیر میان آمریکا، ایران و سایر قدرت‌های جهان تمایل خود را برای صلح و کامیابی نشان دهید. برای در آغوش کشیدن این فرصت منحصر به فرد برای ارتباط و پیوند میان آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها به ما بپیوندید. بیایید تاریخ ساز باشیم».

“علی پرتویی” از امضاکنندگان نامه و از مدیران و سرمایه گذاران حوزه فناوری در این باره در مصاحبه با سایت “تک کرانچ” (TechCrunch) گفت: «از این که این تعداد از مؤسسان و مدیران سیلیکون ولی [قطب فناوری آمریکا] اصالت ایرانی دارند شگفت زده خواهید شد. امید این است که این نامه نه فقط آمریکائیان ایرانی تبار، بلکه دیگر آمریکایی ها را به حمایت از دیپلماسی تشویق کند.»

در فهرست امضا کنندگان این نامه، نام افرادی همچون  انوشه انصاری (نخستین زن گردشگر فضایی)، حمید بیگلری (معاون پیشین شرکت تجاری سیتی گروپ Citigroup)، آرش فردوسی (از بنیانگذاران دراپ باکس Dropbox)، امید کردستانی (رئیس بخش تجاری گوگل Google)، دارا خسروشاهی (مدیر سایت اکسپدیا Expedia)، سالار کمانگر (مدیر پیشین یوتیوب Youtube)، فیروز نادری (از مدیران ناسا)، شیرین نشاط (فیلمساز)، علی و هادی پرتویی (مؤسسین سایت Code.or)، علی روغنی (مدیر پیشین دفتر اجرایی توئیتر Twitter) و آیدین قاجار (مدیر بخش تولید  فیسبوک Facebook) و برخی دیگر از چهره ها به چشم می‌خورند.

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر