1

فشار برای امضای متن شبیه استعفا در وزارت علوم +سند

  • کد خبر : 167978
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۷:۳۹

در پی انتشار خبر لغو قرارداد ۳۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور، این دانشگاه اعلام کرد که قرارداد این افراد تا بهمن‌ماه تمدید می‌شود، پس از آن تعهدنامه‌ای به این افراد ارایه شد که با امضای آن گویی استعفای خود را امضا می‌کنند.

هنوز جنجال وزارت علوم در قضیه بورسیه‌ها تمام نشده که مسئولان این وزارتخانه به دنبال دستاویزی جدید برای جنجال آفرینی هستند.
اخیرا حدود ۳۰۰ نفر از اعضای هیات علمی در دانشگاه پیام نور که یا قرارداد پیمانی دارند یا مدت‌هاست فرایند جذب آن‌ها در حال انجام است در دستور کار حذف و لغو همکاری قرار گرفتند.
مسئولان وزارت علوم نداشتن فراخوان جذب را بهانه قرار داده‌اند و این در حالی است که پرونده جذب این دسته از اعضای هیات علمی قبل از مکانیسم فرایند جذب بوده که در دولت جدید متوقف شده است.
در پی انتشار این خبر سرپرست دانشگاه پیام‌نور اعلام کرد که براساس مصوبه جلسه هیات مرکزی جذب این دانشگاه قرارداد این افراد تا بهمن‌ماه تمدید می‌شود و این درحالی است که برای این افراد تعهدنامه‌ای ارایه شده و آنها باید امضا کنند که گویی قرار است از صفر همکاری خود را آغاز کنند و حق هیچ اعتراضی را نداشته باشند و به نوعی با امضای این تعهدنامه استعفای خود را امضا می‌کنند.
در این تعهدنامه آمده است: « اینجانب به دانشگاه پیام‌نور وکالت می‌دهم که به استناد صورتجلسه هیات اجرایی ۱۳۹۴/۰۴/۱۴ در صورتی که پرونده اینجانب دارای یکی از نقایص زیر بوده و به هر نحو نقایص تا تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۳۰ تکمیل نشود و یا موارد زیر احراز نشود، دانشگاه اختیار لغو یا عدم تمدید قرارداد و یا عدم تمدید حکم پیمانی اینجانب را داشته و هیچ گونه حق اعتراضی در این خصوص نداشته و ندارم:
۱- شرکت در فراخوان‌های عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منطبق با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی
۲- تاییدیه صلاحیت کارگروه علمی
۳-تاییدیه صلاحیت کارگروه عمومی
۴- تاییدیه هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه
۵-اثبات تحصیل در مقطع دکتری در هر یک از دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی و یا خارج از کشور
۶-احراز نیاز دانشگاه به خدمات آموزشی و پژوهشی اینجانب در مرکز یا واحد محل اشتغال
دریافت این تعهد به معنای سلب امکان اعتراض است و به نوعی استعفای رسمی است، اعضای هیئت علمی که در لیست حدود ۳۰۰ نفره دانشگاه پیام‌نور قرار دارند افرادی هستند که در شهرستان‌های مختلف از سال‌های حدود ۸۷ تا کنون مشغول فعالیتند، یعنی به عبارتی به طور متوسط حدود ۷ سال و حتی بیشتر از آن سابقه کار دارند./ فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167978

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر